Kvarlämnade grejer, vad göra?

Laa

Trådstartare
Juridisk fråga, och jag vet att den varit uppe förut, men har inte sett den med denna lilla twist förut, så här kör vi.

En anhörig (A) har äntligen lyckats få sin föredetta (B) "avfolkbokförd" från As adress.
B är något av en samlare (mest skräp), och har lämnat det mesta av sina grejer på adressen.
A vill bli av med sakerna.
B går inte att få tag på, har inte längre någon folkbokförd adress, inget känt telefonnummer och tros befinna sig utomlands.
B har inte fysiskt bott på As adress på drygt 2 år, och har uppmanats att ta bort grejerna sedan B flyttade (var kontaktbar i ca ett år efter avflyttningen).
Hur går man vidare, iom att B inte går att få kontakt med?

Bekymret med grejerna som är kvarlämnade, bortsett från den gigantiska mängden med skräp, är att de också inkluderar ett antal bilar, med vidhängande skulder, skulder A självklart inte vill bli sittande med.

Försökte googla, men det gick sådär (hittade i princip bara "du får inte slänga någon annans saker"). Hjälp? Vore en fantastisk julklapp till A att få vetskap om hur h*n ska gå vidare.
 

Liknande trådar

Relationer Jag har en kompis som under några månader, 4-5 kanske, träffat en man och varit någorlunda seriös med honom. De bor i ett annat land och...
2
Svar
35
· Visningar
4 354
Senast: Inglorion
·
Skola & Jobb Hur funkar det egentligen? Jag hoppade av gymnasiet efter första året och började jobba, på grund av skoltrötthet och allmänt dåligt...
Svar
3
· Visningar
2 170
Senast: DeadSerious
·
Skola & Jobb Hej här kommer en liten berättelse I december kom jag på vad jag ville plugga till på Högskolan. Jag är 25 år gammal och de flesta av...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 787
Relationer Min sambo tycks sakna all vett och logik vad gäller ekonomi. Han har bara en liten ynklig inkomst från sin pension men slösar med den...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
9 370
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp