Kvinnliga artister

Fille

Trådstartare
Är det någon som känner till en kvinnlig artist eller ett band med kvinnor som har ett namn som innehåller nån av färgerna röd, brun, svart eller gul?:)
Kommer bara på manliga namn ex kapten röd, yellowman osv!
 
Visste väl att buke kunde! På ett sätt kanske denna fråga hör in mer på avel men tyckte ändå den passade mest in här;) jag skulle vilja döpa kommande föl till nåt artistnamn och fölis kan bli dom färgerna jag skrev, men ett sto kan ju inte gärna heta kapten röd;)
 
Dom killnamnet jag har är bobby brown, yellowman, kapten röd och black jack! I och för sig så kan väl även en tjej vara kapten när ja tänker efter men jag förknippar det ju med en manlig artist:)
Bobby Brown klingar för mig väldigt negativt. Kapten röd är däremot en trevlig prick. Ang tjejnamn så gapar mitt minne tomt.
 
Bara för att du säger Kapten Röd så fastnar min hjärna på Syster Sol. Ingen färg men ett namn som utstrålar värme och ger en positiv känsla tycker jag :)
 
Bobby Brown klingar för mig väldigt negativt. Kapten röd är däremot en trevlig prick. Ang tjejnamn så gapar mitt minne tomt.
Varför klingar det negativt? Jag har hittat lite tjejnamn; russian red, ane brun, black dahlia. Har inte hittat nåt med gult men funderar på syster sol, solen är ju gul:)
 
Varför klingar det negativt? Jag har hittat lite tjejnamn; russian red, ane brun, black dahlia. Har inte hittat nåt med gult men funderar på syster sol, solen är ju gul:)
Black dahlia har ju betydligt värre konnotationer. :nailbiting: Även om det är ett band också (jag vet inte) så känns det väl makabert.

Syster Sol gör sig jättefint som namn! Kapten Röd också, och jag tycker att det passar bra på ett sto. Jag är väldigt förtjust i Kapten som tilltalsnamn.

Var på vippen att påpeka att Bobby Brown är en låt och inte en artist. Känner mig gammal nu. :meh: Skyller på att jag är ett Zappa-fan.
 
Black dahlia har ju betydligt värre konnotationer. :nailbiting: Även om det är ett band också (jag vet inte) så känns det väl makabert.

Syster Sol gör sig jättefint som namn! Kapten Röd också, och jag tycker att det passar bra på ett sto. Jag är väldigt förtjust i Kapten som tilltalsnamn.

Var på vippen att påpeka att Bobby Brown är en låt och inte en artist. Känner mig gammal nu. :meh: Skyller på att jag är ett Zappa-fan.

Det va en kompis som kom på black dahlia, förklara gärna varför det klingar negativt, inte så insatt i det namnet, vill ju inte att fölis ska ha ett negativt namn men tyckte det va ganska fint själv...
 

Liknande trådar

Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 810
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ I helgen har jag tävlat. Vita ridbyxor och tajt kavaj. Sen jag skadade mig och blev sjukskriven för snart tre år sen har min kropp...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
13 179
Senast: manda
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 068
Kropp & Själ Hur hanterar ni som är väldigt mörkhåriga era gråa strån? Jag vet att det finns en hel del som bara ”låter det ske” men jag är inte där...
2
Svar
25
· Visningar
1 939
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp