Bukefalos 28 år!

Ladda för förlossning!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Ann

Trådstartare
Hej

Jag är beräknad att nedkomma om ca 2 veckor. Jag har hittills laddat inför förlossningen med att läsa om allt som kan gå fel :(
Jag inser givetvis att det inte är hälsosamt och inte kommer att hjälpa mej. Jag ser tom födelseannonser och förvånas över hur många det gått bra för :smirk:
Nu söker jag hjälpmedel för att kunna sätta rätt focus. Avslappning, band, böcker? Allt för mental styrka. Såg att Apoteket hade någon avslappnings cd, någon som provat?
Jag är inte rädd för smärtan utan mer för att barnet ska må dåligt, vara sjukt eller dö.

Min man har en mer sund inställning och säger alltid att man får ta problemen om de kommer, inte skapa dem först.

Jag är normalt cool och hetsar inte upp mig för mkt. Det kanske är det som gör att jag blir rädd för hur jag ska kunna reda ut det hela?
 
Sv: Ladda för förlossning!

Jag förstår din rädsla! Se till att skriva ner det du känner och när du fått ner allt så försöker du sammanfatta. Lämna sammanfattningen ihop med din MVC journal när du kommer in till BB så de förstår hur du känner.

Barnen klarar av otroligt mycket under födseln, och läkarna är snabba att besluta om snitt om barnet inte verkar må bra.

Eftersom en stor del av rädslan är att inte veta vad som händer, se till att du (eller din man) verkligen gör klart för personalen på förlossningen att du vill veta vad som händer hela tiden.
 
Sv: Ladda för förlossning!

Jag var väldigt rädd för mina förlossningar men mera rädd för blod,smärta och sjukhus. När jag väntade mitt andra barn köpte jag en avslappnings cd för gravida och jag tyckte det var görbra!
Sista veckorna innan vaknade jag i bland och bara fastnade i allt otäckt och då tog jag till min freestyle och körde cd tills jag somnade. Sedan på själva förlossningen bryr man sig inte så mycket om det man trodde man skulle tycka vara otäckt. Precis som alla djur "kan vi det här med barnafödande"det är som en auto pilot som tar över ens kropp och det är en häftig upplevelse! Lycka till med allt och slappna av! Skulle det bli minsta trubbel fixar personalen det hur smidigt som helst. Barnets hjärtljud avlyssnas hela tiden och skulle det gå ner kan de göra ett akutsnitt.
 
Sv: Ladda för förlossning!

Tack för era svar!

Jag ska leta runt efter en avslappnings-cd. Vid nästa Bm-besök ska vi skriva sammanfattning. Jag har satt upp några stolpar om vad jag tänker om smärtlindring och övriga tankar om själva förlossningen.

Ann
 
Sv: Ladda för förlossning!

Jag var också helt ointresserad av egen smärta inför och under förlossningen. Däremot hysteriskt orolig för att något skulle hända bebin. (Jobbar man på sjukhus har man en tendens att bara se dem det INTE går bra för...)

Men jag fick ha bebins hjärtfrekvenskurva uppe hos mig så jag hela tiden såg att han mådde bra.

Då var jag cool och tyckte vi kunde hålla på hur länge som helst.

(fast det var en snabb förlossning)

Att be om det är alltså ett tips!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp