Ladda in bilder

Använder nu Chrome och det verkar funka.
 

Bifogade filer

  • IMG_20180408_124235_413.jpg
    IMG_20180408_124235_413.jpg
    674 KB · Visningar: 18
Jag får bara ladda upp en bild per inlägg, men ser att det dyker upp inlägg med flera bilder ändå. Hur går det till?
Åh, och grönsen för storlek är tokliten, jag måste ladda upp på facebook först (som krymper dem), sedan ta hem dem igen och ladda upp igen. Ingen datawhizz här inte. Ehum.
Ladda upp direkt från FB får jag inte.
Kan någon hjälpa mig här?
 
Jag kan inte alls ladda upp bilder från telefonen (iPhone 7) trots att jag gjort det förr? Är det sänkt tyngdgräns eller ngt annat?
 
Jag kan varken ladda upp direkt från kameran eller från datorn via vykortsikonen. Kort från FB funkar inte som media heller - är det bara filmsnuttar som gäller där?

Och flera bilder per inlägg verkar som sagt inte vara tillåtet oavsett hur man försöker kopiera in dem?
 
Jag kan varken ladda upp direkt från kameran eller från datorn via vykortsikonen. Kort från FB funkar inte som media heller - är det bara filmsnuttar som gäller där?

Och flera bilder per inlägg verkar som sagt inte vara tillåtet oavsett hur man försöker kopiera in dem?

Jag får in ett foto via vykortsikonen, men ibland vill man ju gärna ha flera!

Sen har jag inte lyckats hitta var man lägger upp bilder från ex sin blogg? När det står
 
Jag får in ett foto om jag komprimerar via facebook, men får inte lägga upp direkt via FB utan måste ladda upp och sedan ladda hem igen. Direkt från kamera eller dator verkar samtliga filer vara för stora. Sicket bök! :down:
Och flera bilder har inte jag heller lyckats med.

Har ingen aning om bloggar och dylikt. Jag trodde att man skulle använda "Lägg in media" men så verkar inte vara fallet.
 
Jag kan inte alls ladda upp bilder från telefonen (iPhone 7) trots att jag gjort det förr? Är det sänkt tyngdgräns eller ngt annat?
Råkade ut för samma, det jag gjorde var att öppna bilden i Afterlight, sen beskärde jag förvisso bilden lite och sen sparade den i det minsta möjliga format och då funkade det.
Tidigare funkade det att lägga upp direkt även när man fotade bilden just då man la upp den. Misstänker att det blivit någon ändring.
 
La in en bild i Föl 2017-tråden. Men när jag valde ”visa fullstorlek” kom den in två gånger. Valde jag att försöka ta bort en bild, så försvann båda?
 
Jag lyckas inte ladda ner bilder. Det står att formatet är för stort. Hur gör jag för att minska formatet? Finns ingenstans där det framgår?

Det gick helt smärtfritt tidigare så förstår inte vad problemet är. Har det att göra med uppdateringen eller någonting annat?
 
Något verkar ha hänt vad gäller storleken på bifogade bilder, har för mig att den förut såg till att minska ner för stora bilder automatiskt. Det verkar inte längre vara fallet efter vad ni skrivit. Jag skall försöka undersöka det.
När det gäller att ladda upp/bifoga bilder i inlägg är det meningen att det endast skall gå att ladda upp en bild per inlägg. Däremot borde det gå att länka in fler från annan plats.
 
Jag tror mig ha lyckats ändra en inställning nu. Vilket borde innebära att större bilder kan laddas upp men att de då automatiskt förminskas till en hanterlig storlek.

Prova gärna, om det är något jag missat.
 
Jag får bara ladda upp en bild per inlägg, men ser att det dyker upp inlägg med flera bilder ändå. Hur går det till?
När jag vill ha mer än en bild i samma inlägg gör jag på det gamla sättet; laddar upp dem någon annanstans först och kopierar sedan in bildadresserna här. När du klickar på vykortsikonen är det första alternativet att ladda upp bilder som en fil från datorn, men till höger finns det också en liten länk-symbol som du kan klicka på för att istället klistra in bildadresser. Då kan du få in fler än en bild :)

Screen Shot 2018-04-30 at 10.46.39.png


Det här svarar kanske på din fråga om hur man får in bilder från t.ex en blogg också @pepp?
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag ska söka utb via antagning.se och måste ladda upp betyg. Men har de bara i pappersformat och ingen scanner. Fota med mob går ju men...
Svar
3
· Visningar
227
Senast: MiniLi
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
460
Senast: IngelaH
·
Bukefalos Har skaffat ny telefon och nu verkar vissa bilder vara för stora för att ladda upp här. Jättekonstigt då jag tagit alla bilder i samma...
Svar
1
· Visningar
796
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Det är ju en jäkla djungel med smartwatches! Har läst igenom gamla trådar men inte riktigt hittat var jag vill ha. Har aldrig haft en...
2
Svar
32
· Visningar
809
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp