Bukefalos 28 år!

H

Hopphopp

en i min umgängeskrets ( vi umgås inte men vi umgås med samma personer typ:p) fick barn förra veckan.. dom fick sätta igång henne för hon läckte fostervatten..

om man gör det, hur mkt kommer det då? alltså bara några droppar hela tiden eller kommer det mkt?
 
Sv: läcker?

Jag tror det kan göra både och - men är det hål rinner det ju någorlunda hela tiden. Det kan vara svårt att veta om det är vatten eller flytningar, men det luktar ganska speciellt om det är fostervatten.
 
Sv: läcker?

ok. men det kommer lite ibland.. känns speciellt när man suttit ner och sen reser sig upp. och jag tycker det luktar som sperma ungefär men har inte haft sex sen i fredags och har duschat varje dag sen dess. läste innan att det kan lukta som det?
 
Sv: läcker?

Japp, det luktar ungefär som sperma. Om du är orolig, åk till förlossningen så kollar de. Tyvärr är det svårt att kolla med 100% tillförlitlighet, men man får göra en gynundersökning så ska man vrida och vända och klämma lite så de kan se om det kommer något. Plus att de via UL kan se så att det finns ordentligt med vatten kvar. Är man orolig ska man ABSOLUT göra det, tycker jag.

Man kan ju ha små pyspunkahål som läker igen, också.
 
Sv: läcker?

alltså här säger de att det är jätteenkelt att testa, de har en tops som de svabbar runt med, sen doppar de den i nåt och ändrar det färg så är det fostervatten.
 
Sv: läcker?

Oj är det så ? Det hade de inte på Karolinska när jag läckte minsann :mad:
Jag tyckte just att det var lite konstigt, men då FINNS det ett sätt att särskilja iallafall :) Skönt att höra.
 
Sv: läcker?

ja finns det här borde det väl finnas i sverige tycker man. sen är det väl inte farliigt att läcka lite heller, bara man håller sej ifrån badhus o sånt...
 
Sv: läcker?

Nä precis. Men om man läcker är det bra att kolla om man har GBS i livmoderhalsen, för den smittan kan ju ta sig upp till fostret då. Men det är rätt ovanligt vad jag förstår.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 503
Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 663
Senast: cewe
·
Hundhälsa Ju mer jag försöker läsa, desto snurrigare blir jag. Kan någon reda ut om begreppen i rubriken är samma sak? Och vilka åtgärder som...
Svar
5
· Visningar
594
Senast: Åsa A
·
Övr. Barn Jag hängde med en kompis 7-åriga barn i veckan och vi pratade om allt möjligt. Vid ett antal tillfällen reagerade jag dock på att hen...
Svar
3
· Visningar
799
Senast: Kirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp