Lämplig hingst till Hubertus sto

B

**BORTTAGEN**

Ska betäcka ett Sto med stammen Hubertus-Chagall. Hon är inte så stor, lagom proportioner-fin exteriör. Tror man kan ta vad som helst. Jag vill ha en hoppavkomma med bra psyke som är vänlig och social. Skimmel vill jag helst inte ha. Stoet är mörk fux. Har funderat på Robin Z men även många andra. Vill inte ha tyngre modell men ej heller för lätt...Inte lätt det här! :confused:
 
Jag tycker om Stanford :D

Han har lämnat lätta, smidiga hästar med god hoppförmåga :)

Robin Z har lämnat flera "tröskverk" oavsett hur lätt mamman varit :o men hoppa kan dom :D
 
Fick ett otroligt fint föl efter Dammen nu såld till tävlingsryttare).Anser att han måste vara väldigt underskattad.

Stammen Alme´- Lucky Boy xx tycker jag talar för sej självt,modernt med fulblodsinslag,vårat föl fick extremt goda gångarter tom på köpet!

Dammen har exteriört 99887...men han fick även goda vitsord för "goda rörelser" under ridbarhetsprovet.Han ligger 1:a i BLUP på avkommeindex före bla Robin Z.

Jag överväger starkt att använda honom igen!

Om du vill se bilder på denna fölis får du gärna skicka ett PM!
 
Jag betäckte mitt Hubertussto med just Dammen som nämnts härovan ! :love: Och oj vilken fin häst det blev!! Jösses. Hon är 2,5 år nu och lite gamla bilder finns på hemsidan http://hem.passagen.se/yina Kan tyvärr inte uppdatera sidan längre då den dog med gamla datorn...Men jag håller med föregående talare. Dammen är nog underskattad, dessutom har jag ju kombinationen Hubertussto :-)
 
Fick du bra gångarter på din fölis med??...min blev superelastisk i sina rörelser...hela hästen som gjord av gummi!Min har Marwin som morfar.

Ja jag måste säga att min fölungen måste vara näst intill "den perfekta hästen" man kan komma...

Hon är snygg,reslig,väl ansatt hals,vackert huvud,smäckra fina ben men ändå med en kropp med massa där muskulaturen syns tydligt...jättefina rörelser och mkt gummi i kroppen...kan man begära mer?Försäkringsombudet ifrågasatte om jag verkligen "skulle sälja en så fin fölunge"...han upprepade det tre gånger!Såld till tävlingsryttare!
 
När är din f.d född?
Jo, Yina är också elastisk och mycket spänstig. Skall på löshoppningskurs i mitten på december.
Hon är en mycket kvicktänkt liten häst -på gott och ont :-)Otroligt social och älskar verkligen att bli ompysslad. Verkar cool, bryr sig inte speciellt att vi är och klättrar på ryggen eller att vi spänner fast sadel etc...Tar det mesta med ro, men har temparement och integritet. Ingen mespropp på något vis!
 
Tack för svaren även från er andra.
Var ute och kollade din sida och tyckte att det var ett väldigt fint föl. Roligt att du hade ett Hubertus sto som mamma också. Hur är din Dammen avkomma i psyket?
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 050
Avel Hej! Skulle jag kunna få lite råd angående val av hingst? Är heeeelt ny på detta med avel och det är ju bokstavligen en djungel...
Svar
12
· Visningar
2 199
Avel Hej, jag skulle vilja ha tips om hopphingstar att betäcka mitt D-ponny sto med! Meningen är att helst få fram en framtida tävlingshäst...
2
Svar
24
· Visningar
3 459
Avel Lämplig hingst till d-ponny sto, 144 cm, imp Irland, rör sig fantastiskt och hoppar även, meriter upp till LA dressyr. Avkomman ska...
2
Svar
33
· Visningar
4 153
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp