Lättäten blötmat efter tandoperation

sthu

Trådstartare
Tuva har dragit ut elva tänder. Operationen tog hårt på henne, stackarn. Hon har plötsligt blivit så gammal och skruttig..

Jag tänker göra tillvaron så trevlig som möjligt för henne framöver.
Så nu vill jag ha tips på den godaste, mest lättätna blötmaten som någonsin tillverkats.
 
@Sassy tack för tipset! Ska testa att blanda ut med lite varmvatten och ser vad hon säger.

Mjau noga utvalt mousse med rödspätta är den stora favoriten här i vanliga fall, men jag hittar den inte i mina närmaste affärer längre..
 
När Sune i princip matvägrat efter tandoperation var det purina gold mousse som gällde. Inget annat. Det gick även bra att mata från fingret vilket han uppskattade, så fick bli så ett par veckor.

hur ser det ut i munnen? Sune blev dålig efter sin andra tandoperation. Blev infekterat och behövde antibiotika för att det skulle bli bra.

Annars har inte recovery gått hem här nån gång när de varit dåliga. Men hills z/d var gott ett (iofs kort) tag enligt Lucifer när han vart jättesjuk.
 
Ja precis, det finns ju inget som håller kvar det i munnen längre.

Min klinik är super, återbesöket är dessutom gratis ;)
Bra det ingår, har det gjort här med när de dragits tänder. På Sune när det blev kompilationer så ingick två återbesök och det enda jag betalade extra för var provet för bakterieodlingen.

skönt med bra kliniker!
 
Recoveryfoder brukar ju vara både lättätet, aptitligt och energitätt, men om du ska hitta något i vanlig affär är Purina Gold mousse mitt förstaval. Mosa med lite varmt vatten så blir den både enklare att slicka i sig och luktar lite mer.
Rusta har kampanj på Purina Gold Mousse just nu, om någon sådan affär finns i närheten, jag var där i förrgår. :)
 
Royal Canin Recovery mousse är mitt standardsvar i sådana här situationer. Mkt välsmakligt och högt energiinnehåll med len textur. Om det krisar går det även bra att mata med spruta, om det är riktig kris dvs.
 
Royal Canin Recovery mousse är mitt standardsvar i sådana här situationer. Mkt välsmakligt och högt energiinnehåll med len textur. Om det krisar går det även bra att mata med spruta, om det är riktig kris dvs.
Problemet med högt energiinnehåll är att hon enligt veterinären behöver hålla nere vikten.

Hon äter det som serveras, men inte med samma entusiasm som vanligt. Hon lämnar väldigt mycket.
Men Gold mousse gick hem!
 

Liknande trådar

Katthälsa Någon mer kunskap om/erfarenhet av idiopatisk cystit? Ping har haft problem i omgångar sedan i vintras, vi har regelbunden kontakt med...
Svar
9
· Visningar
2 325
Senast: TinyWiny
·
Katthälsa Min ungerska hittekatt är 13 år gammal nu. Kastrerad sedan 6 månaders ålder. Frisk förutom en atopisk dermatit, som hon får kortison...
Svar
11
· Visningar
1 889
Senast: Marvin
·
Hundhälsa Jag behöver råd, och eftersom jag inte har någon annan att rådfråga, vänder jag tillbaka till min ungdoms forum ... Det här blinr långt...
Svar
6
· Visningar
2 073
Hästvård Från ingenstans har nu min andra häst också fått fång. Min gamla shettis hade en känning förra våren när hon släpptes i en obetad hage...
2
Svar
22
· Visningar
4 355

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Masked Singer 2024
  • Strejk

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp