Lag o rätt gäller i skogen också...

Med tanke på att länsstyrelsen redan från dag 1 ansåg att det rörde sig om en paragraf 28 händelse...man kan undra vad som fick åklagaren att lägga ner dyra mantimmar på ett från början "lost case":angel:
 
Med tanke på att länsstyrelsen redan från dag 1 ansåg att det rörde sig om en paragraf 28 händelse...man kan undra vad som fick åklagaren att lägga ner dyra mantimmar på ett från början "lost case":angel:
De kan ju inte ha varit hundra procent säkra eftersom de uppenbarligen gjorde en polisanmälan. Eller var det någon annan som gjorde polisanmälan än Länsstyrelsen?
 
De kan ju inte ha varit hundra procent säkra eftersom de uppenbarligen gjorde en polisanmälan. Eller var det någon annan som gjorde polisanmälan än Länsstyrelsen?

Det görs alltid per automatik när vilt (ffa varg/björn/lo) skjuts utanför ordinarie jakttid. Sen kan man ju ifrågasätta varför det inte lades ner som de flesta andra, i de fall där det är solklara §28 fall.
 
Det görs alltid per automatik när vilt (ffa varg/björn/lo) skjuts utanför ordinarie jakttid. Sen kan man ju ifrågasätta varför det inte lades ner som de flesta andra, i de fall där det är solklara §28 fall.

Ja det är där frågan ligger, länsstyrelsen anser det vara ett §28 fall. Då borde ju åklagaren finna att allt talar för detsamma... Att anmälan går in per automatik är ju egentligen ok, samma sak sker ju varje gång en människa blir påkörd i trafiken (misstanke om vårdslöshet)
De kan ju inte ha varit hundra procent säkra eftersom de uppenbarligen gjorde en polisanmälan. Eller var det någon annan som gjorde polisanmälan än Länsstyrelsen?
Nja..åklagaren var väl inte säker, eller ville väl inte vara säker :angel:

Men det talar ju för att man ska ta med gamla Bettan när man luftar jycken i vargrevir....
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 237
Senast: MML
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 377
Senast: Nepenthe
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 326
Relationer Jag vet varken ut eller in. Jag behöver råd eller nån att ventilera med anonymt. Jag bor med min sambo tillsammans med min mamma och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
12 467
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp