Låg temperatur?

Är du trött? Dvs. slutkörd? I de lägena när kroppen säger stopp kan det kännas som att man har feber trots att man inte har det. Min egen hemmasnickrade teori varför man känner sig sjuk är för att kroppen säger ifrån att nu måste den få vila och återhämtning. Att tempen då blir lägre än normalt tror jag beror på just det faktum att kroppen behöver vila. När vår dygnsrytm säger åt oss att sova sänks kroppstemperaturen nämligen i normalfallet.
Trött hela vintern, jämt :p men brukar vara trött och duktig på att vila utan att känna mig "sjuk". Har varit sjuk i drygt två veckor med förkyld till och från och sambon är hemma förkyld nu, så något skit är det nog.

Förutom att känna mig febrig så är jag svag och får typ hjärtklappning av att gå upp för trappan :p

Tack för din teori, intressant!
 
Jag känner mig varm, typ feber.

Tar tempen, 35,8. Ingen aning om min normaltemp.

Men jag känner mig varm och febrig. Är det någon som kan reda ut det här åt mig?
Min erfarenhet är ju att man kan vara jättesjuk och ynklig utan att ha feber också :)
Jag har väldigt sällan feber men det betyder ju inte att jag aldrig är sjuk och sover en hel dag och är hemma från jobbet.
 
Min erfarenhet är ju att man kan vara jättesjuk och ynklig utan att ha feber också :)
Jag har väldigt sällan feber men det betyder ju inte att jag aldrig är sjuk och sover en hel dag och är hemma från jobbet.
Man vill ju gärna hitta "bevis" för sin klenhet :D
 
Man vill ju gärna hitta "bevis" för sin klenhet :D
Jo jag vet. Men jag kör på att jag är sjuk när jag känner mig usel istället :D Som tur är hade vi ju ingen vanlig örontermometer när jag var liten så jag upptäckte det här med att man "ska" ha feber i vuxen ålder när jag fick en man som är som besatt av febertermometrar (och som skakar dramatiskt av feber vid förkylning, jisses :eek:). Och så är de ju bra med barn också, aha! inte feber till skolan och lid! (säger jag inte ;))

(Jag är däremot besatt av min värmefilt mmm, när jag känner mig ruggig.)
 
Berättar man att man har väldigt låg temp i normala fall så förändrar det inte ett dugg. Det känns som om veterinärmedicinen ligger långt före där men någon med lite insikt kanske kan förklara varför?

Det kan ju vara för att det inte finns en enda människa som kommer in på akuten och inte säger att de "är lågtempare" och "har hög smärttröskel". :angel::angel: På vårdcentral har jag aldrig jobbat, men jag misstänker att det är samma sak där.

Eller, en gång var det faktiskt en patient som sa att hen hade låg smärttröskel, jag höll på att välta omkull av förvåning. :eek:

Äldre människor får mer sällan feber, och kroppen kan ibland reagera med att sänka temperaturen vid allvarlig sjukdom typ sepsis (blodförgiftning).
 
Det kan ju vara för att det inte finns en enda människa som kommer in på akuten och inte säger att de "är lågtempare" och "har hög smärttröskel". :angel::angel: På vårdcentral har jag aldrig jobbat, men jag misstänker att det är samma sak där.

Eller, en gång var det faktiskt en patient som sa att hen hade låg smärttröskel, jag höll på att välta omkull av förvåning. :eek:

Äldre människor får mer sällan feber, och kroppen kan ibland reagera med att sänka temperaturen vid allvarlig sjukdom typ sepsis (blodförgiftning).
När är man äldre? Vid 80 eller redan vid 35+? (jag tänkte gammal dam med käpp per automatik, sedan tänkte jag igen och funderar på om jag hunnit bli "äldre" nu vid 40 :D)
 
Det kan ju vara för att det inte finns en enda människa som kommer in på akuten och inte säger att de "är lågtempare" och "har hög smärttröskel". :angel::angel: På vårdcentral har jag aldrig jobbat, men jag misstänker att det är samma sak där.

Eller, en gång var det faktiskt en patient som sa att hen hade låg smärttröskel, jag höll på att välta omkull av förvåning. :eek:

Äldre människor får mer sällan feber, och kroppen kan ibland reagera med att sänka temperaturen vid allvarlig sjukdom typ sepsis (blodförgiftning).
Eller så frågar dom inte om vilken smärttröskel man har, uran svarar 6/10 om hur ont det gör. Vilket inte är så farligt? En bäckenfraktur och två sprickor i ryggen vid röntgen. Som gjordes ett dygn efter jag kom in, för så ont hade jag ju inte? :rofl:
 
Jag har också låg kroppstemperatur och det är nästan alltid jobbigt att ha kontakt med vården eftersom man inte känner sig tagen på allvar om man blir dålig vid 37 grader. Har fått höra hur många gånger som helst att det inte räknas som medicinsk feber förrän det är över 37.5. Min mamma har haft lunginflammation utan att ha medicinsk feber.
 
Jag har 36,2 som normaltemp, går jag över 37 så känner jag mig varm och sjuk. Låg på 38,4 i helgen när jag var sjuk och kände mig skitdålig då verkligen.

Åkte på influensan förra året och var uppe i 39, då mådde jag skit och kunde knappt ta mig upp för att kissa utan att känna mig svimfärdig.

Jag fryser för övrigt nästan jämt.
 
Jag har normalt strax över 35 grader.
Är extremt varm av mig. Inomhus vill jag ha 17-18 grader förutom i sovrummet som ska vara lägre än så :)
 
Jag har väl en "vanlig" normaltemp, runt 36.5-36.8 men är jättekänslig för när det ändras. Får ont i kroppen och känner mig dålig så fort det kryper över 37... När jag har 38 så mår jag skitkasst!
 
Jag har också låg kroppstemperatur och det är nästan alltid jobbigt att ha kontakt med vården eftersom man inte känner sig tagen på allvar om man blir dålig vid 37 grader. Har fått höra hur många gånger som helst att det inte räknas som medicinsk feber förrän det är över 37.5. Min mamma har haft lunginflammation utan att ha medicinsk feber.
Fast frågar de efter feber? Eller är det det att man säger att man har feber istället för att man säger att man mår förfärligt? (jag har aldrig varit tillfrågad om jag har feber eller inte i vården, å andra sidan har jag ju typ varit inne för brutet ben snarare :D)

Jag har också typ 36 grader normalt, min son med. Jag har antagit att vår termometer visar lågt för jag är ganska säker på att jag hade högre med den förra (misstänker att termometer i ändan är det som visar rätt, men det är det inte värt för mig).
 
Senast ändrad:
Lågtemp och frusen. 35,4 är mitt normala värde (6 året i rad nu som tempen visar på detta på sjukhuset)

Dock har jag ju diabetes och lite andra sjukdomar som gör att man fryser lätt tyvärr. Brkar mest gå på känsla när det gäller vid feber allt över 36 är feber för mig.
 

Liknande trådar

Mat Eftersom priset på bröd är helt galet och många av oss kämpar för att hålla hushållskassan i schack, så tänkte jag att vi kanske kunde...
8 9 10
Svar
195
· Visningar
5 818
Samhälle Sett uppdrag granskning nu ikväll och blir illamående över dessa avskum rent ut sagt som lurar främst äldre personer. Samtidigt har jag...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
3 932
Senast: nullo-modo
·
Relationer Om ni ser att någon har ett hårstrå (eller en fiber eller nåt) på sin mat, vad gör ni då? Om någon har en krage som är knögglig - vad...
Svar
9
· Visningar
808
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 206
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp