Laga golv på hästtransport

Zevzan

Trådstartare
Finns det någon med erfarenhet av att laga golv på hästtransport?
Min granne skulle behöva göra det och om jag hjälper dem så kan jag låna den gratis vilket är välbehövligt.

Är det svårt att byta?
Vi har kommit fram till att bultarna ka ske är största problem men om vi får bort dom är det i princip bara ta bort och lägga in nytt?
 
Finns det någon med erfarenhet av att laga golv på hästtransport?
Min granne skulle behöva göra det och om jag hjälper dem så kan jag låna den gratis vilket är välbehövligt.

Är det svårt att byta?
Vi har kommit fram till att bultarna ka ske är största problem men om vi får bort dom är det i princip bara ta bort och lägga in nytt?

Ska ni lägga in nytt eller laga befintligt? Det är väldigt otydligt beskrivet. Är det plyfa, komposit eller aluminium?

Största kruxet brukar vara att beställa hem en tillräckligt stor skiva för att såga till nytt golv. Standard är mindre än golvet i en normalstor transport.

Ibland har väggkonstruktionen inneburit problem vid byte.
 
Det där beror helt på vad det är för släp. Mitt förra var ett helvete att byta på. Tyvärr lyssnade inte pappa när jag sa att vi skulle sluta och lämna in den istället. Jag trodde jag sett hur konstruktionen var men den var mycket mer idiotisk än det såg ut som. Resultatet blev inte bra.
Tänk även på att en tillräckligt stor skiva kostar pengar. Jag hittade en som skulle vara klassad för den typ av användning men det visade sig vara ren lögn. Jag borde blivit misstänksam av priset men firman som sålde den hade vad jag visste och vet gott renome.
Så kontentan av min erfarenhet är att det inte är värt att göra det själv men det finns säkert bättre vagnar att byta på än min.
Det är medvetet jag inte nämnt vilken märke det var på min transport eftersom det varit olika konstruktion på den i det här avseendet så man måste därför även titta på årsmodellen.
Mitt tips är att ta kontakt med märkesverkstad/återförsäljare för att få prisinformation både på hela bytet och vad de tar för en golvskiva.
 
Det där beror helt på vad det är för släp. Mitt förra var ett helvete att byta på. Tyvärr lyssnade inte pappa när jag sa att vi skulle sluta och lämna in den istället. Jag trodde jag sett hur konstruktionen var men den var mycket mer idiotisk än det såg ut som. Resultatet blev inte bra.
Tänk även på att en tillräckligt stor skiva kostar pengar. Jag hittade en som skulle vara klassad för den typ av användning men det visade sig vara ren lögn. Jag borde blivit misstänksam av priset men firman som sålde den hade vad jag visste och vet gott renome.
Så kontentan av min erfarenhet är att det inte är värt att göra det själv men det finns säkert bättre vagnar att byta på än min.
Det är medvetet jag inte nämnt vilken märke det var på min transport eftersom det varit olika konstruktion på den i det här avseendet så man måste därför även titta på årsmodellen.
Mitt tips är att ta kontakt med märkesverkstad/återförsäljare för att få prisinformation både på hela bytet och vad de tar för en golvskiva.


Priset på skivan är inte mitt bekymmer, det är dom som äger transporten som får fixa det. Hjälper bara med arbetet. Tänkte mest om det är lätt att passa in o.s.v
 
Priset på skivan är inte mitt bekymmer, det är dom som äger transporten som får fixa det. Hjälper bara med arbetet. Tänkte mest om det är lätt att passa in o.s.v
På min var det definitivt inte det men frågan går inte att besvara i dess nuvarnade form. Den är ställd på samma sätt som "hur långt är ett snöre?" frågan. Om du inte nämner vad det är för transport kan du aldrig få ett vettigt svar utan bara spridda gissnigar.
 
Beror ju på vad det är för golv och hur det är uppbyggt.
Min Värmlandsvagn är det "bara" (ofta ganska rostiga) att lossa skruvarna och lyfta upp skivan.
Tillräckligt stor köpte vi hos VV och mätte efter den gamla hur den nya skulle sågas och var alla hål skulle vara. Tog ca en dag att fixa.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 602
Senast: MML
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
733
Senast: Lutten
·
L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 539
Senast: Flixon
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
5 992

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp