Laga skinnjacka

Modett

Trådstartare
Jag har precis fyndat en skinnkappa modell trenchcoat i Tyskland, som jag fick till vrakpris eftersom det var sista exemplaret och jag hittade en knapp som var på väg att lossna när jag testade den :laugh: Eftersom jag letat efter just en sådan jacka i säkert 5 år här hemma i Sverige utan att hitta rätt var lyckan såklart gjord.

Nu är jag alltså hemma, och det är dax att försöka laga knappen - och var hittar man bättre tips än på Buke? Ska försöka beskriva problemet så gått det går, ha överseende med att jag inte är någon sömmerska.

Såhär ser problemet ut (ber om ursäkt för suddig bild)
22079952.jpg

En ca 0.5 cm lång reva vid knappen. Den syns inte om knappen inte är knäppt, kan tilläggas. Knapparna är fästa med "lång tråd" i många varv, och en liten knapp sitter som "ankare" på insidan. Materialet är svinläder, mockaliknande. Revan går inte igenom fodret, utan är bara i yttersta lagret.

Vad ska jag tänka på och hur ska jag gå till väga? Mycket tacksam för tips och förslag!
 
Sv: Laga skinnjacka

När mamma lagade min skinnjacka som fick reva så limmade hon ner kanten, revan syns lite grann, men går inte upp mer och jackan är fullt användbar. :)
 
Sv: Laga skinnjacka

Ja, jag har funderat på lim faktiskt. I en tillfällig sinnesförvirring glömde jag ju dock att jag har flera blivande syslöjdslärare på mitt sommarjobb - och många av dem syr och grejjar i läder :idea: De lovade att kolla på den och hjälpa mig laga :laugh:
 
Sv: Laga skinnjacka

Hmm, drar till med en gissning att det är en affär?

Affären där jag fyndade jackan heter dock Orsay, snabbkikade på deras hemsida men hittade inte jackan i fråga - som by the way nu är lagad och såååå snygg :D
 
Sv: Laga skinnjacka

Kan vi få se en bild på den då?
Så vi får själv utesluta om det är en "Herr Flick" eller inte? :)
 
Sv: Laga skinnjacka

Kan vi få se en bild på den då?
Så vi får själv utesluta om det är en "Herr Flick" eller inte? :)

För all del, jag ska stilla alla Flick-fans nyfikenhet.
22253921.jpg

Vem han nu än är, så måste jag säga att han har en jävligt snygg jacka om den ser ut som min :p
 
Sv: Laga skinnjacka

Ja nog tycker jag det är Herr Flick, bara att hans var svart..
Skulle btw inte kalla det jacka... mer rock/kappa
 
Sv: Laga skinnjacka

Jag har precis fyndat en skinnkappa modell trenchcoat i Tyskland, som jag fick till vrakpris eftersom det var sista exemplaret och jag hittade en knapp som var på väg att lossna när jag testade den
;)


Kanske ska ta mig en titt på resten av hans garderob, då.
 
Sv: Laga skinnjacka

Ah, synd färgen var fel - annars verkar det bara vara att komplettera med en snygg hatt för att få den rätta looken?

(Off topic de luxe :angel:)
 
Sv: Laga skinnjacka

Absolut! Off topic på riktigt blir det först när vi börjar diskutera vem som är hetast - Herr Flick, René eller Gruber? :D Då finns ju inte rocken ens med längre. :p
 
Sv: Laga skinnjacka

Haha, ja då är topic verkligen off! Och jag med för den delen, som har lika liten aning om vem övriga två är :angel:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp