Bukefalos 28 år!

Laga släpvagnsel

fejko

Trådstartare
Mitt ena bromsljus funkar inte och jag lokaliserade slutligen ett brott på kabeln som går dit. Brottet sitter ganska nära kontakten och i samma svarta hölje går tre andra kablar som ska till höger bakljus. Min fråga är vågar man kapa av alla tre och skarva dem? Problemet är att om jag kapar bara den röda så blir den mycket kortare så det funkar inte när de ligger i samma hölje. Finns det något annat sätt att skarva tex genom att sätta in ett stift i den röda ledaren?
 
Sv: Laga släpvagnsel

Det är bara att gå in till närmaste biltillbehörsaffär o köpa skarvhylsa
44-030_m.jpg
, ta reda på kabeltjockleken först bara, det är olika färg beroende på den.

Allra helst bör du köpa av modellen med krympslang på, den är mer fukttålig
 
Sv: Laga släpvagnsel

fast med den typen av hylsa behövs det en tång, har fejko en sån? Själv hade jag bytt ut hela kabeln, lite dyrare, men mindre jobb och mycket bättre.
 
Sv: Laga släpvagnsel

En Polygrip duger bra.

Jag förutsätter att man iaf har har en grundutrustad verktygslåda om man ens kommer på tanken att fixa det själv.
 
Sv: Laga släpvagnsel

Jag skulle aldrig använda en polygrip, ev. som en tillfällig lösning, men aldrig annars. En polygrip klämmer inte "rätt", även om den får kabel att sitta. Tänk när man kör och det skakar osv. Bättre att göra det ordentligt med rätt grejer.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 120
Senast: Sel
·
Utrustning Har skrivit lite under dressyrsnack men eftersom det verkar bli en liten följetång så startar jag en ny tråd istället. Dom trådar som...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
22 448
Senast: DarkInNight
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok “Träna!”, säger de. “Det är superviktigt och bra för i princip ALLT!” Jo, jag vet. Jag är egentligen en sån som GILLAR att träna på gym...
Svar
3
· Visningar
1 170
Senast: Habina
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 689
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp