Bukefalos 28 år!

Laktosfri bakning

via

Trådstartare
Vi ska ha kalas här i helgen och bland annat bjuda på cupcakes. Ett av barnen är laktosallergiker, så jag tänkte baka en variant med smör i och en utan.

Här använder vi normalt sett aldrig margarin utan riktigt smör eller olja då vi bakar eller lagar mat. Köper jag en förpackning margarin så kommer det därför att stå oanvänt sedan.

Går det att byta ut smöret mot rapsolja eller till exempel kokosgrädde istället för att byta ut det mot margarin?
 
Sv: Laktosfri bakning

Jag har bakat muffins med olja och det har gått bra. Googla så finner du recept :)

Men varför inte göra laktosfria cupcakes till alla, det är ju inte så att de som tål laktos far illa av laktosfritt? Enklare än att baka två satser och så slipper ni hålla koll så barnen tar rätt.
 
Sv: Laktosfri bakning

Det går utmärkt att baka muffins med olja men varför inte göra på laktosfritt smör? Det kan ju alla äta sen, ingen skillnad på smak.
 
Sv: Laktosfri bakning

Laktosfritt smör lär vi inte heller göra av med, men funkar det att baka på olja så gör jag nog det åt alla.
 
Sv: Laktosfri bakning

Usch, inte baka med margarin. Blääh. Olja är heller inget vidare till bakning!

Köp laktosfritt smör och mjölk! Funkar utmärkt att baka med, och inga problem att äta för de som tål laktos heller, smakar det samma. Det är alltså inget problem att "bli av med det", använd resten precis som vanligt smör. :)
 
Sv: Laktosfri bakning

Köp laktosfritt och använd när du bakar, blir det smör eller mjölk kvar är det bara att använda. Mjölken kan smaka annorlunda om man inte är van men med tex oboy i så märks ingen skillnad. Inte heller på smöret.
Laktosfri glass smakar som vanlig glass.
 

Liknande trådar

Katthälsa Vill höra om andras erfarenheter/kunskap runt kräsna katter. Vet att det inte är ovanligt att de blir såna, men varför, och finns det...
2
Svar
24
· Visningar
6 140
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp