Lämplig app för positionering

ASKAPLASKA

Trådstartare
Jag rider gärna långt och länge, ofta långt utanför stigar och vägar och har alltid gjort så och har väl inte funderat så mycket över det förens jag for av unghästen och gjorde mig rätt illa i somras och fick bärgas med helikopter.
Jag har nu börjat tala om för min man på ett ungefär vart jag tänkte rida, i vilken riktning och område men markerna är ju stora och ibland tar jag hästarna med i släpet för att rida på nya ställen så det blir ju lite vagt.
Min fråga är om det kanske finns någon app där min man eller annan utvald person kan se min exakta positionering?
Appen bör vara enkel att förstå och inte allt för integritetskränkande, dvs jag vill inte att Google ska vara alltför inblandade i mina göranden och havanden. Kanske mycket begärt nu för tiden men jag kan ju alltid drömma.
 
Vad har du för telefon? Iphone har ju sin inbyggda "hitta min iphone" som fungerar så. Jag har gett min sambo tillåtelse att se mig hela tiden. Man kan också ge dem tillåtelse att se positionen under ett begränsat antal timmar. Vet inte om android har något motsvarande.
 
Vad har du för telefon? Iphone har ju sin inbyggda "hitta min iphone" som fungerar så. Jag har gett min sambo tillåtelse att se mig hela tiden. Man kan också ge dem tillåtelse att se positionen under ett begränsat antal timmar. Vet inte om android har något motsvarande.
Jag har en Samsung X Cover, ska kolla om det finns nåt liknande till den:up:
 
samsung har SOS-meddelanden. Du väljer vilket nummer du vill att det ska skickas till. Tryck 3 ggr på strömknappen så skickas ett sms med gps koordinater, karta, en automatisk bild och ibland även en ljudinspelning.

Det står även "Jag behöver hjälp" i meddelandet.

Himla smidigt om man är lite förvirrad efter en smäll, eftersom det är så enkelt att aktivera och man inte behöver tänka så mkt. Jag vet att iaf jag har haft problem med att hitta in i min telefon i extrema situationer. Men strömknappen kan man ju trycka på hur många ggr som helst och det enda som händer är att det skickas fler meddelanden.
 
samsung har SOS-meddelanden. Du väljer vilket nummer du vill att det ska skickas till. Tryck 3 ggr på strömknappen så skickas ett sms med gps koordinater, karta, en automatisk bild och ibland även en ljudinspelning.

Det står även "Jag behöver hjälp" i meddelandet.

Himla smidigt om man är lite förvirrad efter en smäll, eftersom det är så enkelt att aktivera och man inte behöver tänka så mkt. Jag vet att iaf jag har haft problem med att hitta in i min telefon i extrema situationer. Men strömknappen kan man ju trycka på hur många ggr som helst och det enda som händer är att det skickas fler meddelanden.

Fast risken är ju att man ligger avsvimmad.
 
Fast risken är ju att man ligger avsvimmad.
Givetvis, men är man vaken så kan man ju tillkalla hjälp snabbt.

Jag vet inte hur det är för er, men ligger jag avsvimmad så är risken att jag kommer dö typ 100%. Mig saknar inte min partner förens det börjar gå uppåt 8 timmar. För det är inte helt ovanligt att det tar sån tid i stallet om jag har gott om tid på mig.

Så att behöva bli hittad när jag är medvetslös känns ganska meningslöst när det kommer ta sån tid ändå.
 
Givetvis, men är man vaken så kan man ju tillkalla hjälp snabbt.

Jag vet inte hur det är för er, men ligger jag avsvimmad så är risken att jag kommer dö typ 100%. Mig saknar inte min partner förens det börjar gå uppåt 8 timmar. För det är inte helt ovanligt att det tar sån tid i stallet om jag har gott om tid på mig.

Så att behöva bli hittad när jag är medvetslös känns ganska meningslöst när det kommer ta sån tid ändå.

Men det är ju just därför hela tråden efterlyser en app som larmar om man är stilla?
 
Men det är ju just därför hela tråden efterlyser en app som larmar om man är stilla?

Larmar när man är stilla är första gången jag har sett nämnas. Och hur skulle de fungera? Möter man nån man känner och pratar lite i 5 min så ska larmet gå? Känns knepigt.
 
Den där överfallsappen kanske kan vara något? Den som skickar ett nödmeddelande med koordinater om hörlurarna rycks ur. Köp ett par billiga lurar och knyt fast i sadeln och så ha telefonen i sportarmband kanske?
 
Jag har epilepsi och både går och rider i skogen. Det är inte många personer jag stöter på när jag är ute, en handfull människor per månad kanske. Vill känna mig trygg eftersom jag kan ligga och sova djupt 1 h efter ett anfall. Jag har appen familonet. Den har hittills fungerat bra :) När jag kommer hem/lämnar gården får de jag valt ett meddelande att jag begett mej. Det går att lägga till flera platser, tex arbete. Sen kan de följa mig live när de vill.
 
Jag använder Glympse. Den larmar dock inte förrän tiden är ute så det krävs lite av sambon att slänga en blick på telefonen ibland och se att jag fortfarande rör mig. Och skulle han inte göra det tickar tiden ut och jag får skäll för att jag glömt stänga av appen när jag kommit tillbaka till stallet :p
 
Jag har epilepsi och både går och rider i skogen. Det är inte många personer jag stöter på när jag är ute, en handfull människor per månad kanske. Vill känna mig trygg eftersom jag kan ligga och sova djupt 1 h efter ett anfall. Jag har appen familonet. Den har hittills fungerat bra :) När jag kommer hem/lämnar gården får de jag valt ett meddelande att jag begett mej. Det går att lägga till flera platser, tex arbete. Sen kan de följa mig live när de vill.
Kan du berätta mer? Måste man aktivera när man rider ut t ex?
 
Kan du berätta mer? Måste man aktivera när man rider ut t ex?

Man måste inte göra någonting. Det är mobilens GPS som märker att du lämnar en plats eller kommer fram till en. Jag har min arbetsplats och min bostad som platser. De personer du valt ut meddelas via appen att du lämnat/kommit fram och visar en kartbild över platsen. Det går att trycka på kartan och zooma in, ut och välja tex terräng. Det går också att se i realtid vart du eller ngn av de utvalda personerna befinner sig. De utvalda personerna ligger i en lista i appen. Om du vill se vart någon är ska man trycka på dess profilbild.

Jag är dålig på att förklara. Appen är gratis så det är inget man förlorar på att testa.

hittade en kort film
 
Jag har letat efter en app sen jag flög av. (Ni såg ju länken ovan). Hittar inget som funkar.
horseridersos verkade lovande, men det är kass.

Får be exet göra en app som funkar bra.
 
Man måste inte göra någonting. Det är mobilens GPS som märker att du lämnar en plats eller kommer fram till en. Jag har min arbetsplats och min bostad som platser. De personer du valt ut meddelas via appen att du lämnat/kommit fram och visar en kartbild över platsen. Det går att trycka på kartan och zooma in, ut och välja tex terräng. Det går också att se i realtid vart du eller ngn av de utvalda personerna befinner sig. De utvalda personerna ligger i en lista i appen. Om du vill se vart någon är ska man trycka på dess profilbild.

Jag är dålig på att förklara. Appen är gratis så det är inget man förlorar på att testa.

hittade en kort film
Den ska jag testa! Tack!!!:bow:
 
Jag har letat efter en app sen jag flög av. (Ni såg ju länken ovan). Hittar inget som funkar.
horseridersos verkade lovande, men det är kass.

Får be exet göra en app som funkar bra.
Vad var det för fel på horseridersos? Jag har laddat ned den, men inte testat att använda den ännu.
 
Man måste inte göra någonting. Det är mobilens GPS som märker att du lämnar en plats eller kommer fram till en. Jag har min arbetsplats och min bostad som platser. De personer du valt ut meddelas via appen att du lämnat/kommit fram och visar en kartbild över platsen. Det går att trycka på kartan och zooma in, ut och välja tex terräng. Det går också att se i realtid vart du eller ngn av de utvalda personerna befinner sig. De utvalda personerna ligger i en lista i appen. Om du vill se vart någon är ska man trycka på dess profilbild.

Jag är dålig på att förklara. Appen är gratis så det är inget man förlorar på att testa.

hittade en kort film
Funkar inte :mad: Måste ha IOS9 och jag lyckas inte installera det.
Får fråga nån om hjälp...O_o
 

Liknande trådar

Träning Natural Horsemanship FAQ version 1.11 Vanliga frågor En FAQ borde ge svaret på de vanligaste frågorna i ämnet. I NH-forumet är det...
Svar
12
· Visningar
2 318
Senast: saddleman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp