Lång ryttare - höga ridstövlar

HannaAberg

Trådstartare
Hejsan hoppsan!

Här har ni en dressyrryttare på 180 cm vars ridstövlar kastat in handduken. Jag söker nu efter ett par HÖGA ridstövlar i och med att jag är lång. Så snälla hästvänner, överös mig med tips på höga ridstövlar! :)

P.S Tacksamt är om de inte kostar skjortan, eftersom jag dessutom är student. ;)
 
Hejsan hoppsan!

Här har ni en dressyrryttare på 180 cm vars ridstövlar kastat in handduken. Jag söker nu efter ett par HÖGA ridstövlar i och med att jag är lång. Så snälla hästvänner, överös mig med tips på höga ridstövlar! :)

P.S Tacksamt är om de inte kostar skjortan, eftersom jag dessutom är student. ;)

Jag är ca 172-173 och kan inte hitta långa nog stövlar utan att måtta. Så jag tror tyvärr du är rökt.
Det är nog bara att måtta om du vill ha dem höga.
Jag har googlat, provat etc och inte hittat någon som inte är minst 2-3 cm för korta, även om jag tar dem så stora i fot jag kan. Tyvärr!
 
Jag är ca 172-173 och kan inte hitta långa nog stövlar utan att måtta. Så jag tror tyvärr du är rökt.
Det är nog bara att måtta om du vill ha dem höga.
Jag har googlat, provat etc och inte hittat någon som inte är minst 2-3 cm för korta, även om jag tar dem så stora i fot jag kan. Tyvärr!
Men jag är ca 171-172 och för mig var det bara svårt att hitta ett par tillräckligt smala... Kolla Alex boots (eller stivani romitelli som det heter numera):up:
 
Jag är också lång (177 cm) och har relativt smala vader (35 cm) till mina relativt stora fötter (strlk 41) så hade jättesvårt att hitta men det blev tillslut ett par från Mountain Horse i storleken 41 i Tall-Narrow, kommer inte ihåg vilken modell jag har (de har hunnit bli några år) men vet att bland annat SUPERIOR HIGH RIDER WOMEN’S finns i Tall-Narrow.
 
jag är inte super lång (172) men har långa smala ben, fyndade ett par Sergio Grasso dressyrstövlar för typ 7 år sen som var 51 cm långa och perfekta i vaden, om dom var måttbeställda till tidigare ägare vet jag inte, har funderat på att sälja dom då jag bytt till hoppning men dom blir nog kvar :love: fyllde år för 2 veckor sen och fick hoppstövlar från hööks Arezzo, smalt skaft kanske inte super höga men det klämmer skönt uppe i knävecken ändå när jag rider med dom så dom får vara kvar dom med :D
 
Jag är 179 cm lång och har Veneto från Hööks. Fick ha kil i hälen första tiden och de nöp ändå i knävecket. Nu nyper de inte men har ff kil i.
18198282_10154710479448789_9095900049099135062_n.jpg
 
Jag har 52 höga och 35,5 breda underben. Fick måttbeställa Königs men kunde köpa DeNiro direkt i butik. Mitt tips är att kolla begagnade på salusidor. Det finns en del där.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 337
Senast: miumiu
·
Ridning Vi har nyligen tagit över en tidigare framgångsrik tävlingstravare, monté och körtrav. En varmblodsvallak som är hög i rang och slutade...
2
Svar
33
· Visningar
3 552
Senast: Pudlan
·
Utrustning Jag har letat efter ett par ridstövlar som passar mina uppenbarligen Avatar-långa ben. Standardhöjden på ridstövlar verkar ligga runt 47...
Svar
13
· Visningar
1 959
Senast: jennyk_84
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 104
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp