Längd- och vikttråd

@ponnymuppen Den kommer passa dig perfekt :).

Jag och min connemara, hon är 141, jag är 168
13165822_10208084330897952_4929589413644083418_n.jpg
 
Jag tycker att ni är alldeles lagom båda två. Men jag sitter däremot här och är upprörd över att ni rider utan hjälm! Säkerhetstänket känns direkt undermåligt för att inte tala om vilka dåliga förebilder ni är för yngre personer när ni också väljer att ståta med dessa bilder på nätet.. :nailbiting:;):p
 
Nu har jag också börjat noja! Har aldrig gjort det tidigare. Jag väger runt 55kg, har en normalbyggd 4årig Connemara på typ 144cm. Har inte brytt mig fram tills nu då jag fått en westernsadel utprovad som ju väger minst det dubbla jämfört med min engelska :nailbiting: kommer ju upp i alla fall till 70kg med sadeln.
 
Nu har jag också börjat noja! Har aldrig gjort det tidigare. Jag väger runt 55kg, har en normalbyggd 4årig Connemara på typ 144cm. Har inte brytt mig fram tills nu då jag fått en westernsadel utprovad som ju väger minst det dubbla jämfört med min engelska :nailbiting: kommer ju upp i alla fall till 70kg med sadeln.
Min Welsh Cob på 148 cm bär mig, 75 kg + 16 kg utrustning och klarar det galant dagligen. Westernsadeln fördelar vikten på en större yta än en vanlig engelsk sadel så länge den är väl anpassad och ligger som den ska.
 
Nu har jag också börjat noja! Har aldrig gjort det tidigare. Jag väger runt 55kg, har en normalbyggd 4årig Connemara på typ 144cm. Har inte brytt mig fram tills nu då jag fått en westernsadel utprovad som ju väger minst det dubbla jämfört med min engelska :nailbiting: kommer ju upp i alla fall till 70kg med sadeln.

Jag skulle inte oroa mig om jag var du. Connemaror brukar ju vara ganska viktbärande, och 70 kg med all utrustning är inte så mycket på en d-ponny.
 
Jag är 156 cm och väger 47 kg. Jag brukar rida ett gottlandsruss men vet inte riktigt vad mankhöjden är men det är i alla fall en B-ponny. Är det lagom eller är jag för tung för ponnyn?
 
Jag har nu en smäcker c-ponny på 138 cm. Jag tänker tävla på honom lite till och få mer resultat och så men sen sälja:cry: Hur som helst, så funderar jag på storlek på nästa häst. Jag är 14 år,165cm lång och väger runt 50 kg. Jag är ganska trött på ponnytiden tyvärr:( Tycker ni jag kan köpa en storhäst och i sådana fall, vilken storlek tror ni passar mig?
Vet inte om detta tillhör denna tråd men vilka nackdelar finns det med storhäst? (tävlar i hoppning och lite dressyr)
 
Jag har nu en smäcker c-ponny på 138 cm. Jag tänker tävla på honom lite till och få mer resultat och så men sen sälja:cry: Hur som helst, så funderar jag på storlek på nästa häst. Jag är 14 år,165cm lång och väger runt 50 kg. Jag är ganska trött på ponnytiden tyvärr:( Tycker ni jag kan köpa en storhäst och i sådana fall, vilken storlek tror ni passar mig?
Vet inte om detta tillhör denna tråd men vilka nackdelar finns det med storhäst? (tävlar i hoppning och lite dressyr)
om du är sugen på att börja rida stor häst så är jag övertygad om att det kommer gå bra. (min dotter, som förvisso mest bara "åker häst" här hemma, är 12 år och rider mitt halvblod....)
Du kan välja vilken storlek du vill på hästen, det viktiga är att den känns bra för dig att rida på.
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 981
Hästmänniskan Hej! Jag är en 21-årig tjej som är enormt enormt ridsugen igen, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga som återfallsryttare...
Svar
8
· Visningar
2 456
Senast: Ramona
·
Ridning Jag har letat efter en medryttarhäst sedan i somras men hittar ingen. Det är ett problem jag aldrig har haft förut och då har jag varit...
2 3
Svar
51
· Visningar
8 982
Senast: Magiana
·
Hästvård *långa funderingar* Jag har hamnat i funderingar när det gäller skor och barfota. Jag är varken i ena eller andra läget, personligen...
Svar
17
· Visningar
2 592
Senast: muslidag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Ulvlek
  • Dammigt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp