Lära barn att äta själva

Iittala har jättefina Muminbestick för barn. Även hackman har bra bestick som är exakt som de vuxnas fast mindre.
iittala

6428501158213.jpg

Vi har de längst ned och de tyckte dottern inte alls om att äta med. De övre är i modell med ett av paren vi har (hon har 2 set att äta med). Dom funkar toppen.
 
Ongen fick bestick i handen/framför sig i samma veva som hon började äta egna portioner riktig mat, vid 6-8 månaders ålder. Hon blir två i slutet på april och äter jättebra ur samma tallrikar/skålar som oss och oftast med ”vuxen”bestick eftersom det ju såklart är roligare. Hon har alltid fått plocka själv med maten på sin tallrik och äter relativt kladdfritt och med stor aptit.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Vid vilken ålder har ni låtit ert/era barn varit själva hemma och hur länge? Vi bor i villakvarter med många grannar hemma på dagarna...
Svar
10
· Visningar
1 423
Småbarn När jag var yngre läste jag en bok som handlade om att få svart bälte i vardagseffektivitet. På den tiden var jag intresserad av sånt...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
9 732
Senast: Voeux
·
Hästhantering Ja, som rubriken lyder. HUR kan jag lära hästen att ta godis snällt? Jag har en häst som gärna tar godis med exakt hela munnen. Tänder...
2
Svar
26
· Visningar
2 206
Senast: mily
·
Övr. Barn Min 4 åring älskar att rita och måla och är riktigt duktig på det. Hon utvecklas i rasande fart och ritar framförallt katter men idag...
2
Svar
20
· Visningar
2 699
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp