Lära sig köra

Jag vill lära mig hyggligt från grunden. Jag vet ju hur lätt det är att förstöra en välriden häst om man är klantig och jag är övertygad om att det är precis samma sak med körhästar. Skillnaden är att en körhäst som blir förstörd kan bli det för livet om den blir riktigt skrämd:( Så nä, ska det göras ska det göras ordentligt:)
Att bara styra runt en välkörd häst på tur i skogen skulle jag nog klara ut redan nu. Att sela av och på och spänna för är däremot inget jag skulle ge mig på.

Det låter klokt! Förmedlar gärna utbildare inom brukskörning och FNH Skåne om du är intresserad. Tror bestämt att en aktör, verksam på österlen har sommarkurser. Extremt inriktat på grunder och säker körning. Wången-utbildad!
 
Det låter klokt! Förmedlar gärna utbildare inom brukskörning och FNH Skåne om du är intresserad. Tror bestämt att en aktör, verksam på österlen har sommarkurser. Extremt inriktat på grunder och säker körning. Wången-utbildad!
Det låter intressant. Så länge de kan tillhandahålla häst och utrustning kan det funka om körtiden dit inte är för lång. Har varken häst eller prylar och ska inte heller köpa någon ny häst på ett tag. Skicka gärna pm:)
 
Endagskursen avklarad under sommaren. Har missat att uppdatera här. Hade teorigenomgång om selar och vagnar. Fick lära oss sela på och av, spänna för och från och provade på både att köra på landsvägen och en konbana. Kul, men jag vill öva lite innan jag ger mig ut med egen häst:) Fick tips om att kontakta kusken som höll i kursen om jag vill ha hjälp att hitta en bra körhäst framöver.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Bara känner att jag måste posta detta. Det är ett brev jag skrivit till min gamla högstadieskola. Det är inte klart formuleringsmässigt...
Svar
7
· Visningar
3 412
Hästmänniskan Hej alla Bukefalister! Jag befinner mig, enligt mig, i en svår situation just nu och jag vet inte riktigt om jag ska ta höger eller...
Svar
17
· Visningar
2 708
Senast: Maoam
·
Hästvård Osäker på var den här tråden egentligen ska vara.. Provar här eftersom det gäller sedering och i grunden igångsättning efter...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 175
Senast: Liten
·
Körning Jag har varit både skadad och sjuk hela året, och ökat massor i vikt, från 80 till 100 kg :( Jag går sönder av längtan efter en häst...
Svar
11
· Visningar
2 393
Senast: hier
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp