Crossline

Trådstartare
Om man har lite degigare större lår så får man gärna skavsår när man går i klänning barbent. Någon som känner igen sig och har något bra tips på hur man slipper det?

Cykelbyxor har jag hört är käckt, men funkar det även under långklänning, lite mer slimmad modell? Är rädd för att det ska se ut som att jag har mamelucker under...
 
Om man har lite degigare större lår så får man gärna skavsår när man går i klänning barbent. Någon som känner igen sig och har något bra tips på hur man slipper det?

Cykelbyxor har jag hört är käckt, men funkar det även under långklänning, lite mer slimmad modell? Är rädd för att det ska se ut som att jag har mamelucker under...

Det finns tjockare nylonstrumpbyxor av kortare modell, slutar strax ovanför knät och går att vika upp om de blir för långa.
Använder sådana på jobbet då mina arbetsbyxor under vissa omständigheter lätt skaver. Funkar super och blir inte varmt.
 
Det finns tjockare nylonstrumpbyxor av kortare modell, slutar strax ovanför knät och går att vika upp om de blir för långa.
Använder sådana på jobbet då mina arbetsbyxor under vissa omständigheter lätt skaver. Funkar super och blir inte varmt.

Låter toppen! Vart hittar jag det? :)
 
Min dotter tipsade om att ha deo på insidan av låren, och då sån deo som är i sticks-form (inte roll-on)
Enligt henne fungerar det superbra, inget skav öht
 
Min dotter tipsade om att ha deo på insidan av låren, och då sån deo som är i sticks-form (inte roll-on)
Enligt henne fungerar det superbra, inget skav öht
Får också prova! Håller det sig en hel dag trots svettiga sommarlår?
 
Jag brukar ha bomullsleggings i kort modell. Jag har köpt mina på Gekås i Ullared men finns säkert i andra "vanliga" affärer också. Funkar bra för mig :)
 
jag brukar också ha korta leggings under. Det finns att köpa på de vanliga kedjorna. Har ett par som har mjuka sköna sömmar.
 
Hon säger det, å andra sidan kan man ju alltid stoppa ner deon i handväskan och bättra på under dagen

Instämmer, bra tips som funkar rätt bra. Går att kombinera med lite potatismjöl/kroppspuder också om man behöver lite extra.
Även bra med torrdeo på axlarna där linnet ligger an, om man jobbar tex i stall under Spaniens heta soltimmar :D

Annars har jag använt korta cykelbyxor med spetskant, mest för att vara lite mer påklädd i vissa sammanhang, men hjälper fint mot lårskav också. Och gör det trevligare att sitta på buss/spårvagn etc om kjoldelen inte täcker hela sittytan.
 
Ingen som har lust att leta fram nån bild för att visa? (Just så att man kan prova rek. undershorts)
Jag gjorde ett försök förra sommaren, men precis alla var för långa. :mad:
 
Det finns även (vet inte om det finns i Sverige dock men annars på Amazon, Ebay osv) skavsår"plåster" (okej det är inte plåster men du förstår grejen) på stick. Det funkar säkert lite som deo-tipset men är väl mer anpassat specifikt mot skavsår.

Jag googlade upp detta inför min resa förra sommaren. Jag köpte det på plats i USA. Det fungerade bra men behövdes bättras på under dagen för det var över 30 grader fuktig värme så ytan försvann snabbt.

I sommar har jag samma problem, jag ska till Asien och då funderar jag istället på att faktiskt köpa kortare träningsshort. Skulle ändå vilja ha ett par så då slår jag två flugor i en smäll :)
 
Ingen som har lust att leta fram nån bild för att visa? (Just så att man kan prova rek. undershorts)
Jag gjorde ett försök förra sommaren, men precis alla var för långa. :mad:

Jag tänkte någon typ liknande dessa:

213028_101.jpg

213248_101.jpg

215883_101.jpg


Finns även varianter som är något längre om man får problemet att de glider upp (tänker jag mig iaf):

142576_001.jpg
 
@cherie De med bred midja kan ju funka. :) (Smal midja har en tendens att rulla sig på magen.)
Det andra är ju om benen rullar upp eftersom det blir en viss friktion? Eller det är ingen som har märkt av de tendenserna? Längden verkade ju bra annars!
 
Jag kan tipsa om världens bästa grej nånsin: Secret Shield! Det är en produkt som är speciellt utvecklad för just lårskav, och det fungerar verkligen hur jäkla bra som helst! Har använt andra liknande produkter tidigare men de har haft en tendens att kladda och/eller försvinna nästan direkt eftersom jag svettas rätt mycket. Secret Shield sitter kvar till och med i fuktig thailändsk hetta - jag fick väl fylla på en eller två gånger om dagen max. Här hemma klarar jag lätt en hel dag på en applicering om jag inte går i flera timmar.

Jag har använt det i tre år nu och har slängt alla mina cykelbyxor, så himla skönt att slippa vara varm och instängd under kjolar och klänningar.

Det finns att köpa på Etsy, säljaren heter skindura.
 
@asfaltsflickan Låter lovande :) Det låter liknande den jag har (som heter Band-Aid fricition block stick) men de verkar lite olika i formula. Precis som du skriver tycker jag den jag har är liksom för kladdig, jag skulle hellre vilja en torr och samtidigt glidig yta istället... Lite som silikon eller vad man ska säga :p Som inte heller smälter och blir mer kladdigt glidig när den utsätts för värme/friktion. Tror du Secret Sheild kan uppfylla mina krav på en "torr" men ändå friktionsfri yta?
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag blev lite slumpartat bjuden på bröllop i Maj med klädkod kostym (antar att det är mörk kostym som åsyftas) och jag behöver shopping...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 814
Senast: cirkus
·
IT & mobiler Är det någon som har bra tips på en slimmad app för anodroid för att göra anteckningar över tid? Jag har börjat väga mig lite mer...
Svar
6
· Visningar
385
Senast: Exile
·
Kläder & Bli fin Vad ska ni ha på er i jul? :) Jag har ingen julklänning/jultröja eller jul-något-alls faktiskt... men nu är tiden inne känner jag, jag...
Svar
10
· Visningar
927
Senast: Otherside
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 329

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp