Läser folk köpes annonser?

Jag har använt mig av köpesannonser flera gånger - och min uppfattning är väl såhär:
Folk SER köpesannonserna, men om de verkligen LÄSER kan ju diskuteras ;)

Haha nä, men jag har hittat flera hästar via köpesannons - och då bra hästar som inte finns ute på annons, men sen får man väldigt många underliga svar med så det gäller att sålla.

Absolut.
Och jag "erkänner" att jag svarat på köpesannonser som varit "nästan" rätt.
Därför att många gånger kan "nästan" rätt bli helt rätt.
 
Jag har köpt ett par hästar vi köpesannons.
Alltid fått väldigt många svar, dock väldigt många helt ointressanta. Senast ville jag köpa en valack runt 160 cm och fick väldigt många svar om ston 170 +
 
Absolut.
Och jag "erkänner" att jag svarat på köpesannonser som varit "nästan" rätt.
Därför att många gånger kan "nästan" rätt bli helt rätt.

Nästan rätt är ju en sak :p t ex att hästen är snäppet äldre eller yngre, lite större eller mindre än efterfrågat. Eller kanske annat kön (om det inte specifikt efterfrågas ett avelssto eller så).
En annan sak är ju de här som svarar "Jag har en 1-årig hingst, intresserad?" på en köpesannons som efterfrågar en inriden häst i åtminstone 6-årsåldern.
 
Jodå! Dock som många redan skrivit så kommer det många svar- en del relevanta och en hel del irrelevanta.
Så det är bara att börja sålla:up:
 
Har sålt alla mina genom att kolla köpes annonser förutom de jag sålt till bekanta. Kontaktade senast idag en för fodervärd till vår c-ponny som vi vill låna ut just över sommaren pga att vi måste lägga extra tid på en av våra andra:) de kommer på tisdag och provrider:bump:
 
Jag lade ut en köpesannons när jag letade häst sist. Kommer inte ihåg vad jag skrev, men typ okomplicerad hobbyhäst 5-12 till mest skogsridning och lättare träning. Frisk och skadefri.
Fick ju många svar där hästarna hade skador, eller var 3 år och inte inridna. Man fick sålla väldigt bland svaren, men en del var vettiga.
Sen att det slutade med att jag köpte en oinriden treåring som jag bara skulle kika på är en annan femma ;)
 
Jag läste köpesannonser/söker foderhäst-annonser när jag letade fodervärd åt mitt sto. Svarade på två, varav den sista var det perfekta hemmet. Jag skulle absolut läsa köpesannonser om jag skulle sälja häst igen. :)
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 327
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Ja, nu är det dags att höra om det finns någon här som har erfarenhet av att hyra/äga stall och vad man egentligen ska tänka på. Detta...
Svar
8
· Visningar
2 730
Senast: Pudlan
·
Skola & Jobb Jag varnar redan från början för att det här kan bli långt. Jag tog min kandidatexamen för ett par år sen, inom ett snävt område som det...
Svar
6
· Visningar
1 322
Senast: kolblakkur
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 171
Senast: Wonna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp