Läsvärd artikel med åsikter om OCD

Sv: Läsvärd artikel med åsikter om OCD

Intressant artikel och diskussion!

Tror att du cyllene, har helt rätt i dina tankar om att vi i sverige inte fokuserar på vad stona har presterat - tyvärr - jag vill minnas att det inte är särskilt längesedan som man tänkte att stona inte påverkade avelsarbetet särskilt mycket (hur man rent logiskt kan bortförklara det, vet jag inte)

Alla databaser gör det ju betydligt mycket lättare att hitta "sin" möderlinje och kan följa den på ett enkelt sätt. Som exempel så har jag följt en intressant holländsk märr och hennes möderne långt tillbaka i tiden och om hennes mor finns det inte så mkt info om, men moderns syster är Ster, mormodern ?, mormors mor Keur (+ att tre systrana är pref keur). Så frågan är ju nu hur man värderar denna kunskap - är det ett "tillräckligt" bra sto för att föra aveln framåt som exempel (de har själva inte haft en tanke på det) ?????

//Ingrid
 
Sv: Läsvärd artikel med åsikter om OCD

Men men vad jag förstår av artikeln säger han ju att de bra stona inte ska tävlas utan in i avelsboxen direkt? Att man inte kan begära av ett sto att hon först ska prestera på banorna och sedan fungera i aveln och att det är därför Ratina inte fungerar? Det är ju helt tvärt emot vad tankegångarna är här hemma numera. :confused:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Företag We are located on the north side of Lake Balaton. Surrounded by hills and vineyards, we have access to excellent trails and even better...
Svar
0
· Visningar
272
Kropp & Själ Läste en artikel och såg då detta. Finns det någon mer som över huvud taget hört talas om detta? Jag känner jag inte har en i närheten...
Svar
0
· Visningar
188
Senast: 95johsv
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag så släppte Ed Sheeran ett nytt album. Och som ni kanske vet så älskar jag hans musik ❤️ Och jag har iprincip inte sovit nånting...
Svar
5
· Visningar
611
Samhälle Synpunkter på det? Jag läste någonstans att Sverige toppar Europa med mest korttransaktioner per capita. Vet inte om Swich räknas som...
18 19 20
Svar
385
· Visningar
12 753
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp