Låt oss prata om posten

Jag blev så irriterad efter strul med förra paketet så nu ringde jag posten och gnällde. Då visade det sig att de sorterat in det på fel postnummer. Gaahhh!!! Men hon skulle ordna så det hamnade hos mitt ombud i morgon. Jag har ingen lust att åka 2.5 mil för att hämta paket liksom.
Nån som har svårt med siffror också :mad:
 
Jag bor på M***vägen 11.

I min trappuppgång ligger för 13e gången sen jul en försändelse till [NN] på M**vägen (en gata ca 400m bort). Med en arg lapp som uppmanar NN att genast sätta upp sitt namn på sin dörr.

De första 5 la jag på lådan igen, 3 kom tillbaka :meh:

Stackars NN, personen måste sakna MASSOR av post.
 
Jag bor på M***vägen 11.

I min trappuppgång ligger för 13e gången sen jul en försändelse till [NN] på M**vägen (en gata ca 400m bort). Med en arg lapp som uppmanar NN att genast sätta upp sitt namn på sin dörr.

De första 5 la jag på lådan igen, 3 kom tillbaka :meh:

Stackars NN, personen måste sakna MASSOR av post.

Ungefär som för mig då, jag har fått posta en j-la massa brev som inte var till mig (inkl ett från F-kassan :crazy:).
 
Jag bor på M***vägen 11.

I min trappuppgång ligger för 13e gången sen jul en försändelse till [NN] på M**vägen (en gata ca 400m bort). Med en arg lapp som uppmanar NN att genast sätta upp sitt namn på sin dörr.

De första 5 la jag på lådan igen, 3 kom tillbaka :meh:

Stackars NN, personen måste sakna MASSOR av post.
Min kompis bor på landet, längs samma väg som dina föräldrar. Min kompis har samma efternamn som de förstås, men inte samma förnamn och inte ens samma första bokstav i namnet som någon av föräldrarna. Är dessutom ett vanligt -son namn. Det är på landet så man uppger inte posten via gatunummer.
Hon får jätteofta hämta sin post hos föräldrarna. Nu är hon där varje dag ändå, eftersom hennes stall är där, men förstå om någon annan med det efternamnet bott på hennes adress. Kul att åka till grannen för att få sin post hela tiden
 
Min kompis bor på landet, längs samma väg som dina föräldrar. Min kompis har samma efternamn som de förstås, men inte samma förnamn och inte ens samma första bokstav i namnet som någon av föräldrarna. Är dessutom ett vanligt -son namn. Det är på landet så man uppger inte posten via gatunummer.
Hon får jätteofta hämta sin post hos föräldrarna. Nu är hon där varje dag ändå, eftersom hennes stall är där, men förstå om någon annan med det efternamnet bott på hennes adress. Kul att åka till grannen för att få sin post hela tiden
Har de inte fått gatunummer? Jag hade postlåda tidigare men det är gammalt och sedan en tid tillbaka är det gatuadressen som gäller.
 
Har de inte fått gatunummer? Jag hade postlåda tidigare men det är gammalt och sedan en tid tillbaka är det gatuadressen som gäller.
Nej, vi snackar landet här. Finns inga gatunummer, eller gatunamn. Jag har inte heller gatunummer.. Jag har namnet på "byn" och ett nummer. Lika har hon, fast en annan "by" då.
 
Nej, vi snackar landet här. Finns inga gatunummer, eller gatunamn. Jag har inte heller gatunummer.. Jag har namnet på "byn" och ett nummer. Lika har hon, fast en annan "by" då.
Det här är också landet, det var tidigare pl 1234, 567 89 Större tätort. Nu är det Gatunamn 12, 567 89 Större tätort. Inte ens ett bynamn.
 
Det här är också landet, det var tidigare pl 1234, 567 98 Större tätort. Nu är det Gatunamn 12, 567 89 Större tätort. Inte ens ett bynamn.

Jag har
Bynamn 1234 (fastighetsnummer)
56 789 Byhåla (hålan är största "stan" inom kommunen)

Min kompis bor på andra sidan kommungränsen så hon har den stora tätorten istället.
 
När jag tänker efter så var det namnet på granngården+ pl 1234, 567 89 Större tätort tidigare. Inget bynamn och inte största tätort. Det är några år sedan de ändrade så jag kom inte ihåg gårdsnamnet. :)
 
Beställde en ryggsäck från Kina med leveransdatum senast 12/8. Igår kväll valde jag att spåra försändelsen bara för att se hur långt den hade kommit, och då får jag en mindre chock! Enligt sökningen skulle försändelsen kommit till mitt ombud 12/7, för att sedan skickas tillbaka till Postnords sorteringsterminal 27/7 för att jag inte hämtat ut paketet. :confused:

Har inte fått någon avi eller ens en påmminelse så ringde imorse till deras kundtjänst. Tjejen som svarade var trevlig och förklarade att jag måste kontakta säljaren som ska göra en reklamation på Postnords hemsida och sedan kanske paketet kan levereras, så vida det inte skickas tillbaka till Kina.

Känns som att jag inte kommer få min ryggsäck till terminsstarten. :meh: Har ni varit med om detta någon gång? Tycker det är lustigt att jag inte ens fått en påminnelse, något som de gärna skickar ut ganska snabbt.
 
Min kompis bor på landet, längs samma väg som dina föräldrar. Min kompis har samma efternamn som de förstås, men inte samma förnamn och inte ens samma första bokstav i namnet som någon av föräldrarna. Är dessutom ett vanligt -son namn. Det är på landet så man uppger inte posten via gatunummer.
Hon får jätteofta hämta sin post hos föräldrarna. Nu är hon där varje dag ändå, eftersom hennes stall är där, men förstå om någon annan med det efternamnet bott på hennes adress. Kul att åka till grannen för att få sin post hela tiden
Jag får grannars post som inte är en siffra rätt utöver bynamnet. Trots välmärkta lådor. Och med skillnaden att här ler de i mjugg över att en annan inte får posten, så jag kan inte hämta den hos nån granne utan får vackert ringa runt till de som tror sig skickat post till mig och be om digitala fakturor istället.
 
Jag får grannars post som inte är en siffra rätt utöver bynamnet. Trots välmärkta lådor. Och med skillnaden att här ler de i mjugg över att en annan inte får posten, så jag kan inte hämta den hos nån granne utan får vackert ringa runt till de som tror sig skickat post till mig och be om digitala fakturor istället.
Men fy vilka grannar! Det minsta man kan göra är väl att lägga det i rätt låda.
 
Alltså.. båda paketen kom från utlandet. Ett från Tyskland och ett från England. Det är ju jävligt märkligt att paketen hittar till Sverige helt problemfritt, men här tar det stopp.
Det har hänt mig flera gånger. Det kommer till Sverige hur smidigt som helst, men sen jäklar ska det strulas.
 
Jag får grannars post som inte är en siffra rätt utöver bynamnet. Trots välmärkta lådor. Och med skillnaden att här ler de i mjugg över att en annan inte får posten, så jag kan inte hämta den hos nån granne utan får vackert ringa runt till de som tror sig skickat post till mig och be om digitala fakturor istället.

Jag hoppas du bränner deras post om den hamnar hos dig :devil:
 
Beställde en ryggsäck från Kina med leveransdatum senast 12/8. Igår kväll valde jag att spåra försändelsen bara för att se hur långt den hade kommit, och då får jag en mindre chock! Enligt sökningen skulle försändelsen kommit till mitt ombud 12/7, för att sedan skickas tillbaka till Postnords sorteringsterminal 27/7 för att jag inte hämtat ut paketet. :confused:

Har inte fått någon avi eller ens en påmminelse så ringde imorse till deras kundtjänst. Tjejen som svarade var trevlig och förklarade att jag måste kontakta säljaren som ska göra en reklamation på Postnords hemsida och sedan kanske paketet kan levereras, så vida det inte skickas tillbaka till Kina.

Känns som att jag inte kommer få min ryggsäck till terminsstarten. :meh: Har ni varit med om detta någon gång? Tycker det är lustigt att jag inte ens fått en påminnelse, något som de gärna skickar ut ganska snabbt.
Just det där att inte få avi har hänt mej också. Det skickades tillbaka till avsändaren (i Sverige som väl var) pga att 'mottagaren väljer att inte ta emot det'.:confused:
Nästa gång var det 'fel adress'. :confused: (Den stämde)
Tredje gången kom det fram. Då hade jag ringt säljaren och efterlyst det men dom hade ju vackert fått betala nytt porto varje gång..
På det saknade vi lite räkningar och andra avier som aldrig kom utan det kom påminnelser.
Ringde posten och fick prata med chefen över vårt distrikt som tog upp det på ett personalmöte och sen dess har(pepparpeppar) det inte blivit fel..:cool:
 
Min kusin var med om nåt lustigt nu,
Hon beställde ett paket som skulle komma med dhl. Paketet verkar sen ha kommit snabbt och okomplicerat till utlämningsstället. väl där och I n n a n det hunnit scannats in av personalen, hade dhlpaketet(alla, inte bara hennes) tagits med av postnord. Och sen är det ju borta eftersom dom inte kunnat spåra det längre.
Men va?

Jag väntar med spänning på den upplösningen :grin:
 
Min kusin var med om nåt lustigt nu,
Hon beställde ett paket som skulle komma med dhl. Paketet verkar sen ha kommit snabbt och okomplicerat till utlämningsstället. väl där och I n n a n det hunnit scannats in av personalen, hade dhlpaketet(alla, inte bara hennes) tagits med av postnord. Och sen är det ju borta eftersom dom inte kunnat spåra det längre.
Men va?

Jag väntar med spänning på den upplösningen :grin:
Va? Vad har Postnord med DHLs paket att göra? :confused:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp