Låt oss prata om posten

Min kusin var med om nåt lustigt nu,
Hon beställde ett paket som skulle komma med dhl. Paketet verkar sen ha kommit snabbt och okomplicerat till utlämningsstället. väl där och I n n a n det hunnit scannats in av personalen, hade dhlpaketet(alla, inte bara hennes) tagits med av postnord. Och sen är det ju borta eftersom dom inte kunnat spåra det längre.
Men va?

Jag väntar med spänning på den upplösningen :grin:

Va? Vad har Postnord med DHLs paket att göra? :confused:

De kör åt varandra ibland, det fick jag höra av en chaufför när jag blev förvånad att det var "fel" företag som kom :meh: Det var då ett paket med hemleverans. Jag utgår ifrån att det är en icke-officiell lösning :grin:
 
Men förihelvete posten! Paketet som sorterades fel och hamnade på andra sidan stan igår, som idag skulle komma till MITT ombud, skickades till samma ställe igen. Är de helt dumma i huvudet??? Jag ser ju att det är rätt adress som mottagaradress. Gaahhhhh!!!!

"Ja välkommen att hämta ditt paket 2.5 mil hemifrån på andra sidan världen". :mad::mad::mad::mad::mad::mad::rage::rage::rage::rage::turd::turd::turd::turd::turd:

Jag borde få bensinersättning + ersättning för tiden. Först fick jag ändå åka till terminalen och hämta paket igår, för nån jäkel inte sorterat in det rätt. Sen fellevererat 2 dagar i rad trots att jag ringde igår!
 
Dags att låta posten dö sotdöden och börja om med statligt ägd post igen. Allting skulle bli så mycket bättre och enklare med datorer, sen såldes verksamheten ut och inget fungerar längre, innan datorernas tid och med statligt ägd post så fungerade det klockrent, jag kan inte påminna mig att ett enda paket försvann eller var försenat, det bara funkade. Mig får posten iallafall inte leverera paket åt och dom företag som envisats med att anlita dom är inte mina leverantörer längre.

Postnord är statligt ägt ;)
 
Vet inte, de lämnar väl på samma ställe antagligen och tog med sej dhlpaketen när de lännade. Måste trott att det var inlämnade paket som skulle med tillbaka.
Det var det inte :angel:

Sånt händer, jag får ofta tala om för kunder som kommer in att vi inte kan ta emot försändelser som ska gå med andra bolag ("Nähä, var ska jag lämna in det då? :confused:") och det är inte helt ovanligt att företag ställer paket som ska gå med andra företag mitt bland alla försändelser som våra chaufförer ska hämta.
 
Men förihelvete posten! Paketet som sorterades fel och hamnade på andra sidan stan igår, som idag skulle komma till MITT ombud, skickades till samma ställe igen. Är de helt dumma i huvudet??? Jag ser ju att det är rätt adress som mottagaradress. Gaahhhhh!!!!

"Ja välkommen att hämta ditt paket 2.5 mil hemifrån på andra sidan världen". :mad::mad::mad::mad::mad::mad::rage::rage::rage::rage::turd::turd::turd::turd::turd:

Jag borde få bensinersättning + ersättning för tiden. Först fick jag ändå åka till terminalen och hämta paket igår, för nån jäkel inte sorterat in det rätt. Sen fellevererat 2 dagar i rad trots att jag ringde igår!

Ring kundtjänst igen! Ja, systemet är helt dumt i huvudet. Någonting har ändrats senaste tiden som gör att de felsorterade (och feladresserade) grejerna blir ett jäkla aber. Vi har märkt det också.
 
Har varit med om motsatsen. Posttjejen som levererade paket till mitt jobb tog även med sig ett privat paket (hon kände ju till mitt namn) så att hon inte behövde åka till min hemadress där jag ju ändå inte fanns....
 
Kan det vara nåt fel i datorn som styr fel tro?

Något är det iaf. Förr registrerade vi ju paketen som felsorterade och såg dem oftast inte igen. Nyligen kom samma paket tillbaka fem dagar i rad trots att vi gjorde den rätta proceduren, vi var vansinniga. Kan bara tänka sig vad kunden tyckte...
 
20664737_10155519185512456_6472998759065752768_n.jpg

Fick det här i postlådan idag. Söndertrasat paket utan innehåll. Men Posten hade lagt kartongen i en fin påse och klistrat på en ursäkt. Då är allt förlåtet va?

:mad::mad::mad::mad::wtf::wtf::wtf::wtf::rage::rage::rage::rage::rage:
 
De kör åt varandra ibland, det fick jag höra av en chaufför när jag blev förvånad att det var "fel" företag som kom :meh: Det var då ett paket med hemleverans. Jag utgår ifrån att det är en icke-officiell lösning :grin:
Det där är vanligt inom icke-statliga transportföretag. Vi kör ofta åt DHL som stöttebil, har kontrakt på både DHL och lastbilsstation i annan ort. Men postnord har vi sällan med att göra, inte mer är att vi misstänker att de tagit med sig några paket från vår ena terminal när de lämnade annat. Det skulle inte tagit med något :meh: så nu är bla ett paket stenspräckspatroner ute och far någonstans. Hoppas bara den som har det respekterar adr-lapparna...:cautious:
 
Det där är vanligt inom icke-statliga transportföretag. Vi kör ofta åt DHL som stöttebil, har kontrakt på både DHL och lastbilsstation i annan ort. Men postnord har vi sällan med att göra, inte mer är att vi misstänker att de tagit med sig några paket från vår ena terminal när de lämnade annat. Det skulle inte tagit med något :meh: så nu är bla ett paket stenspräckspatroner ute och far någonstans. Hoppas bara den som har det respekterar adr-lapparna...:cautious:

Det här var alltså mellan PostMord och DHL. Tur nog fick jag mitt paket så jag hade ingen anledning att gnälla men det kändes märkligt.
 
Jag vet inte vad jag gjort mot >Posten den här sommaren, men det jävlas igen. Beställt en grej och fick kollinumret. De skickade varan den 9:e. Spårar man paketet står det att Posten fått information..bla bla.. det som alltid står först när man får från företag.
Men det har stått så sen den 9:e :mad:
Nu orkade jag inte krångla med Posten igen, det hade liksom blivit 5:e gången bara i sommar. Så jag ringde företaget så de skulle efterlysa paketet hos posten. De skulle antagligen skicka nytt paket också.

Angående reklamationen på den försvunna varan i det trasiga paketet ovan så har jag inte hört ett ord. Lyko som skickade paketet var dock supersnälla och skickade ny vara gratis. Undrar hur mycket pengar företag förlorar på genom postens slarv egentligen
 
UPS som alltid funkar klockrent anser tydligen att jag är inofficiellt utlämningsställe (killarna som kör här vet att grannsämjan är god) så är inte grannen hemma när dom ringer så lämnar dom paketen här. Oftast är det bråttom och ilpaket då grannen har entreprenadfirma och behöver reservdelen asap. :)
 
Posten försöker fortfarande leverera paketet till örebro, de ska se till att få iväg det till rätt ställe sa de. 9 DAGAR SEN.
Jag bor inte nära örebro.
Som det företaget hanteras så skulle man kunna tro att det var nån slapstick-komedi aĺa "Helan och Halvan som brevbärare". :banghead:

 
Jag vet inte vad jag gjort mot >Posten den här sommaren, men det jävlas igen. Beställt en grej och fick kollinumret. De skickade varan den 9:e. Spårar man paketet står det att Posten fått information..bla bla.. det som alltid står först när man får från företag.
Men det har stått så sen den 9:e :mad:
Nu orkade jag inte krångla med Posten igen, det hade liksom blivit 5:e gången bara i sommar. Så jag ringde företaget så de skulle efterlysa paketet hos posten. De skulle antagligen skicka nytt paket också.

Angående reklamationen på den försvunna varan i det trasiga paketet ovan så har jag inte hört ett ord. Lyko som skickade paketet var dock supersnälla och skickade ny vara gratis. Undrar hur mycket pengar företag förlorar på genom postens slarv egentligen

Det är stora pengar. Det finns mindre företagare som lagt ner eftersom de inte har råd längre: http://www.op.se/jamtland/ostersund...for-att-paketen-inte-kom-fram-man-ar-hjalplos
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp