Låt oss prata om posten

När man betalar som fan för att skicka ett ynkligt litet papper som rekommenderat brev(21 okt) får besked om att det är framme den 23 oktober och att mottagaren fått avi. Och mottagaren idag hör av sig och frågar lite fint om jag skickat brevet än... För INTE FAN har de fått nån avi!!!
Har du spårat brevet till utlämningsstället? Då kan mottagaren gå in och be att de kollar om det ligger kvar och de kan skriva ut en ny avi. Borde gå men nuförtiden vet man aldrig.
 
Det allra bästa vore om precis alla, både privatpersoner och företag bojkottar Postmord så dom fick dö sotdöden. Jag har bojkottat dom, alla andra leverantörer får leverera men kan eller vill inte säljare skicka med andra än postmord så blir det ingen affär. Hittills har ingen vägrat iallafall, den som knotade värst (företag i Tyskland) har nu också bojkottat postmord som leverantör. :D
 
Har du spårat brevet till utlämningsstället? Då kan mottagaren gå in och be att de kollar om det ligger kvar och de kan skriva ut en ny avi. Borde gå men nuförtiden vet man aldrig.
Brevet låg på utlämningsstället och med paketets idnummer fick hen hämta ut det. Så det har löst sig. Men det var knappast tack vare postnord och tjänsten jag betalade för...
 
Undrar verkligen var alla försändelser som "försvinner" tar vägen. Det är ju inte bara ett paket... Container, julklappsspel eller har de skapat ett svart hål? :angel:
Bra fråga. Jag har fortfarande inte fått något av de tre försändelser som jag väntat på i flera veckor nu, eller för all del breven som borde kommit för 10 dagar sedan.
 
Bara appropa att jag sag den har traden maste jag beratta att vi satt upp en liten area utanfor var veranda pa framsidan, med en skylt att lamna alla paket dar utanfor grinden for hundarna nar dorren ar oppen. Det ar utan tak och nu har regnsesongen startat har i Oregon.
I gar ringde var brevbarare, Lisa, pa dorren med ett paket i handen. Hon undrade om vi verkligen ville ha paketen utanfor taket nu ... och patalade att hon skulle ga pa semester nasta vecka sa vi maste ta ner skylten da hennes vikarie inte skulle veta var den skulle lagga paketet. :heart
Jag alskar posten har i Oregon. Den var bra i de andra staterna jag bott i ... men har ar de fantastiska. Eller sa ar det bara Lisa.:love:
 
Titta på videon jag postade lite längre upp. Visar hur en bil kör fram till en Postnord lastbil som kör i 80 km och länsar den. Det sitter män på motorhuven . Rena stunttricket.
inslag 1155
 
Titta på videon jag postade lite längre upp. Visar hur en bil kör fram till en Postnord lastbil som kör i 80 km och länsar den. Det sitter män på motorhuven . Rena stunttricket.
inslag 1155
Fast det förklara inte hur grejer som ska vara spårbara försvinner och postnord inte kan förklara. Om det är en lastbil som blir länsad så vet de vad som har hänt. Om det nu är så att postnord mörkar att de ständigt blir rånade finns det ett ännu större problem.
 
Paketet jag har väntat på? Idag fick jag en påminnelseavi. Fast nån första påminnelse har jag ju inte fått då.

Sökte på kollinumret och fick upp det i spårningstjänsten. Vart fanns det? På terminal i stan. Ungefär 5 km längre från mitt hem än butiken jag beställt från. Vad var förklaringen? Jag hade inte varit hemma när de försökte leverera, så jag var tvungen att boka ny leverans. Det faktum att jag varit hemma och på gårdsplanen hela dagarna varje dag sen beställningen, det verkar inte räknas.

Nu har jag testat att boka leverans via telefontjänsten. Räknar kallt med att få reklamera frakten hos säljaren.

Det andra paketet, en liten liten pannlampa, i får tydligen "inte plats i brevlådan" och måste hämtas på utlämningsstället. Jäkla stor pannlampa det måste vara!
 
Här, mitt i Småland fortsätter PostNord att sköta sig exemplariskt. Rekordsnabbt oftast.
Schenker däremot är skyldig mig en go tröja som de slarvade bort, och när det upptäcktes var den slutsåld :cautious:
 
Hur stora leveransförseningar bör jag räkna med om jag beställt grejer från en nätbutik förra helgen, alltså vid black friday?

Jag kan se att företaget packat och skickat varorna i måndags och att postnord sorterat det samma dag i Göteborg sen händer inget?

När ska jag börja bråka?
 
Hur stora leveransförseningar bör jag räkna med om jag beställt grejer från en nätbutik förra helgen, alltså vid black friday?

Jag kan se att företaget packat och skickat varorna i måndags och att postnord sorterat det samma dag i Göteborg sen händer inget?

När ska jag börja bråka?

”Bråka” känns som en lite tråkig inställning. Man kan ju ställa en fråga, och det borde du kunna göra imorgon.
 
Hur stora leveransförseningar bör jag räkna med om jag beställt grejer från en nätbutik förra helgen, alltså vid black friday?

Jag kan se att företaget packat och skickat varorna i måndags och att postnord sorterat det samma dag i Göteborg sen händer inget?

När ska jag börja bråka?
Nu...
 
”Bråka” känns som en lite tråkig inställning. Man kan ju ställa en fråga, och det borde du kunna göra imorgon.

Börjar givetvis med att ställa en fråga som du föreslår. Bråka var ett olyckligt ordval :)
(Även om jag tyvärr inte blir så förvånad om det slutar med att jag får göra det.. :cool:)
 
Här har alla beställda julklappar kommit fram i tid och i välbehållet skick. Var riktigt nervös när jag beställt mitt nya kameraobjektiv för ganska många laxar men det gick det med. Sen har jag noterat att under hösten har Postnord börjat med körningar även på lördagar Malmö, Göteborg och Stockholm, inte helt fel. Kanske kan kompensera lite mot att det bara är postutdelning varannan dag...
 
Hur stora leveransförseningar bör jag räkna med om jag beställt grejer från en nätbutik förra helgen, alltså vid black friday?

Jag kan se att företaget packat och skickat varorna i måndags och att postnord sorterat det samma dag i Göteborg sen händer inget?

När ska jag börja bråka?
Tror du att de hittar det snabbare då?
 
Tror du att de hittar det snabbare då?
Så när ens försändelser försvinner så ska man luta sig tillbaka med armarna i kors och räkna med att Postnord gör sitt jobb?

30% av mina postordervaror har "försvunnit" den här hösten. Om jag inte hade bråkat om dem hade siffran varit uppe i 50%. Och det händer INGET om jag inte bråkar, då vänder paketen och åker tillbaka till säljaren. Eller bor kvar i vilken ficka de nu hamnat från början.
 
Så när ens försändelser försvinner så ska man luta sig tillbaka med armarna i kors och räkna med att Postnord gör sitt jobb?

30% av mina postordervaror har "försvunnit" den här hösten. Om jag inte hade bråkat om dem hade siffran varit uppe i 50%. Och det händer INGET om jag inte bråkar, då vänder paketen och åker tillbaka till säljaren. Eller bor kvar i vilken ficka de nu hamnat från början.
Konstigt att det drabbar dig så ofta:confused:.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp