Låt oss prata om posten

Det värsta med Postnord tycker jag är flatheten, jag har under hösten skickat ca 900 paket (har inte exakt siffra i huvudet) i mitt företag och runt 5-6 % försvinner spårlöst. Detta trots att de skickas spårbart. 5-6 % är alldeles för många, det är femsiffriga belopp vilket är mycket för ett småföretag. Paketen innehåller inte dyr elektronik som tex apple datorer utan annat som inte borde vara särskilt stöldbegärligt, ändå bara försvinner det.

Pratar man med kundtjänst så är det bara ''ah det var ju tråkigt'' INGEN mer hjälp än så. På en stor beställning (flera tusen) köpte jag till en annan tjänst med försäkring osv eftersom en hel del paket försvunnit. Tro fan att just detta paket också försvinner!!! Och nu tjafsar de om huruvida de ska ersätta eller inte, trots att det tydligt står i papprena jag har från dem. Lägger lätt en timme per dag just nu åt att ringa postnord, spåra paket, lugna kunder som undrar vart paketen tar vägen för helt plötsligt så loggas inga händelser längre på kollinr osv. Blir så less.
 
Det värsta med Postnord tycker jag är flatheten, jag har under hösten skickat ca 900 paket (har inte exakt siffra i huvudet) i mitt företag och runt 5-6 % försvinner spårlöst. Detta trots att de skickas spårbart. 5-6 % är alldeles för många, det är femsiffriga belopp vilket är mycket för ett småföretag. Paketen innehåller inte dyr elektronik som tex apple datorer utan annat som inte borde vara särskilt stöldbegärligt, ändå bara försvinner det.

Pratar man med kundtjänst så är det bara ''ah det var ju tråkigt'' INGEN mer hjälp än så. På en stor beställning (flera tusen) köpte jag till en annan tjänst med försäkring osv eftersom en hel del paket försvunnit. Tro fan att just detta paket också försvinner!!! Och nu tjafsar de om huruvida de ska ersätta eller inte, trots att det tydligt står i papprena jag har från dem. Lägger lätt en timme per dag just nu åt att ringa postnord, spåra paket, lugna kunder som undrar vart paketen tar vägen för helt plötsligt så loggas inga händelser längre på kollinr osv. Blir så less.
Men varför hålla kvar vid det där dysfunktionella företaget? UPS finns ju och fungerar till 100% iallafall för mig, sen finns ju DHL och Schenker, låt Postnord dö sotdöden och vänd dig till dom som levererar det dom lovar.
 
Tror du att de hittar det snabbare då?

Som jag skrev tidigare var ”bråka” kanske ett olyckligt ordval, men ifrågasätta vart mitt paket är kanske är bättre? Eller?
Möjligt att de inte hittar paketet snabbare för det men nåt görs. Nu är det inte massor med pengar det gäller som ev försvunnit men tillräckligt för att det ska påverka min ekonomi om jag tvingas lägga ut dom igen för samma varor.
 
Jag vet inte vad som hänt men posten har leverat inte mindre än 4 paket i rekordfart den senaste veckan. Inga "borttappade" sms-avier, samtliga hela och välbehållna.

Ett par böcker och lite foton ska levereras, sedan är postångesten nästan över för i år. Försöker verkligen att vara ute i god tid med julklappar som ska nätshoppas, det är redan kaos på samtliga utlämningsställen i min håla, jag vill inte tänka på hur arbetsklimatet på Postnord (och Schenker, DHL m.fl.) är just nu...
 
Fick en till chock idag :eek: beställde kalender igår och idag damp den ner på hallmattan. Det kan inte ha varit Postnord som levererade va? :cautious::angel:
 
Nu har jag drabbats. Beställde en sak från Kina. Har haft koll via appen hela tiden och senaste veckorna har det stått Paket på väg. Inget mer. Utom idag när det plötsligt står att paketet är returnerat till avsändaren. PostNord tycker jag ska reklamera via avsändaren så dom får utreda vad som hänt. Som om det skulle hjälpa...
 
Nu har jag drabbats. Beställde en sak från Kina. Har haft koll via appen hela tiden och senaste veckorna har det stått Paket på väg. Inget mer. Utom idag när det plötsligt står att paketet är returnerat till avsändaren. PostNord tycker jag ska reklamera via avsändaren så dom får utreda vad som hänt. Som om det skulle hjälpa...
Exakt samma sak hände för mig förra veckan.
 
Pratade med mitt ombud nyss och paketet har legat där sen 21/11. Så på så vis inget konstigt att det skickades tillbaka. PostNord verkar dock ha missat en rätt väsentlig grej. Att informera mig...
 
Pratade med mitt ombud nyss och paketet har legat där sen 21/11. Så på så vis inget konstigt att det skickades tillbaka. PostNord verkar dock ha missat en rätt väsentlig grej. Att informera mig...
Exakt samma hände mig - dock efterfrågade jag leveransen i tid innan den skickades tillbaka. Skickade rekommenderat brev med värdepapper för ett tag sedan, samma sak hände där. Mottagaren fick varken avi eller påminnelse, det löste sig för att mottagaren lite fint kontaktade mig och frågade vart deras papper var så jag kunde skicka försändelsenumret direkt...
 
Ja vad säger man och vad tror man om det här?

Beställde 5/12 från Tyskland. (vi börjar alltså i ett annat land)
Får av företaget info att dom tror jag ev. kan få paketet 13-14/12.

7/12 kl 13:00 (några minuter t.om) är paketet i Malmö.

Det ska alltså ta 1 vecka eller mer att ta sig inom Sverige och t.om från Malmö till grannkommun till Göteborg.
Mycket spännande/skrattretande om det visar sig stämma tycker jag :yuck:
 
Man blir imponerad av Postnord allt för ofta. Nu senast kom ett brev hem till mig adresserat till min gamla adress (flyttade i maj) men inte till mig utan till någon Niklas. Jag vet inte vem Niklas är och han ingår definitivt inte i min adressändring :banghead:
Så alla ni med försvunnen post. Hör av er till de som tidigare bott på adressen, det kan ju ha skickats dit :meh:
 
Hjälp! Jag har en specialbeställning på väg från USA. Fram tills att paketet nådde Sverige var allt peachy, det tog 2 dygn från Philly till Sverige, sedan "försvann" uppdateringarna på Arlanda mellan 9/12-12/12.

USPS kan se att paketet gått igenom tullen och nu bör alltså försändelsen vara i Postnords (?) händer. Jag har betalat för USPS express ink. försäkring och undrar om någon har erfarenhet av hur den typen av paket hanteras i Sverige? Körs det till utlämningsställe, ska en signa det hemma vid dörren eller tar tomten med sig det tillbaka till Nordpolen på julafton? :D

Än så länge kan jag inte söka på paketet på Postnords sida, jag har även testat numret på de större speditionsföretagen utifallatt men inte fått någon träff.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp