Låt oss prata om posten

Konstigt att det drabbar dig så ofta:confused:.
Jag som skickar ett stort antal försändelser via jobbet (och tar emot ännu fler) ser att just vid utskick är det ofta samma kunder som drabbas av försvunna försändelser ofta. En kund har vi listat ut problemet, utdelaren tycker att en textrad som finns med betyder att man kan skippa övrig information i adressen och lämnar till ett annat ställe. En annan som absolut ska ha med företagsnamn men posten verkar inte förstå vad företaget har för adress utan struntar i att dela ut det (trots att personens adress står med). Övriga är bara otursdrabbade, eller hur skrämmande otur. Det jag skickar ut har inget värde i sig så det är knappast någon mening att säga att paketet är borta för att få nytt, betalning sker inte förrän man återsänder materialet.
 
Jag är bitter på Postnord, en vara jag beställde 1 december har fortfarande inte kommit. Varit i kontakt med företaget jag beställt från (för att höra om det var skickat eller om ordern tappats bort), varan är skickad och tyvärr i vadderat kuvert så går inte att spåra - utan ligger och skvalpar någonstans.
Varan slutsåld hos dem med såklart så kan inte beställa en ny :(

Företaget stoppade fakturan iallafall så jag behöver inte betala. Men vafasen, jag ville ju ha det jag har beställt.
 
Vet inte om detta platsar i tråden, men ngn som har erfarenhet av post från Kina på senare tid? Att det kan ta lång tid ver jag sedan tidigare men nu börjar jag misströsta.
Köpte en grej från Kina på eBay, fick tracking nr och fick uppdateringar på paketets väg första veckan typ dagligen. Men från 1 dec har jag inte fått ngn info. Sista infon sa att paketet var i Shanghai 1 dec. Sen helt dött.

Oddsen för att paketet kommer fram?
 
Vet inte om detta platsar i tråden, men ngn som har erfarenhet av post från Kina på senare tid? Att det kan ta lång tid ver jag sedan tidigare men nu börjar jag misströsta.
Köpte en grej från Kina på eBay, fick tracking nr och fick uppdateringar på paketets väg första veckan typ dagligen. Men från 1 dec har jag inte fått ngn info. Sista infon sa att paketet var i Shanghai 1 dec. Sen helt dött.

Oddsen för att paketet kommer fram?
Odds = 0.
Paket länsas av anställda
 
Vet inte om detta platsar i tråden, men ngn som har erfarenhet av post från Kina på senare tid? Att det kan ta lång tid ver jag sedan tidigare men nu börjar jag misströsta.
Köpte en grej från Kina på eBay, fick tracking nr och fick uppdateringar på paketets väg första veckan typ dagligen. Men från 1 dec har jag inte fått ngn info. Sista infon sa att paketet var i Shanghai 1 dec. Sen helt dött.

Oddsen för att paketet kommer fram?

De brukar faktiskt komma fram... men det tar mellan fyra veckor och fyra månader. I bästa fall! :p :D
 
Jag kan meddela att PostMord fungerar skit i Norge också. Särbon är där och jobbar (för norskt bolag) och deras chef hade skickat vinterbyxor till dem för ca fyra veckor sedan. De har inte fått paketet och ingen vet var det är... :grin:
 
Vet inte om detta platsar i tråden, men ngn som har erfarenhet av post från Kina på senare tid? Att det kan ta lång tid ver jag sedan tidigare men nu börjar jag misströsta.
Köpte en grej från Kina på eBay, fick tracking nr och fick uppdateringar på paketets väg första veckan typ dagligen. Men från 1 dec har jag inte fått ngn info. Sista infon sa att paketet var i Shanghai 1 dec. Sen helt dött.

Oddsen för att paketet kommer fram?
4 av 8 beställningar jag gjorde i augusti har fortfarande inte kommit fram.
 
Lite ros till Postnord. Ringde ett företag i torsdags och bönade om att de skulle skicka en vara samma dag. Kom igår, med Postnord :)
 
Beställde skor igår, idag fick jag sms om att de finns att hämta ut. Postnord kan ibland men återstår att se om de verkligen finns på utlämningsstället …
:eek:

:eek:

:eek:
 
Fast de där bilderna bevisar ingenting. Jag hoppas aftonblaskan har bättre bevis som de avstår från att publicera. För är det där de enda bevisen så är det extremt tunt. Två liknande bilder skulle jag kunna skapa helt utan problem.
Det är ju inte bilden utan texten som stör mig.
 
Nu står paketet i hallen. Beställde igår :eek: Har Postnord blivit koko? :angel: :up:
Om jag är snabb med att prova och skicka tillbaks paret jag inte ska ha så kanske de hinner dra av det på fakturan.
 
Pratade med kundtjänst i torsdags tror jag. Mitt hemvändande paket låg då på Arlanda, så förhoppningsvis är det ett av dom som skickas ut igen.
Paket 2 var inte inregistrerat i Sverige, och eftersom det tagit över 1 månad sen det åkte från Kina så tyckte han att jag skulle reklamera. I fredags registrerades det i Sverige :love: Sen när det kommer mig tillhanda är en annan sak :cool: Jag vill ha min diamanttavla ju :cry:
Beställde ett paket till mamma, det beställdes och skickades efter mina 2, men damp ner i min postbox 3 dagar efter att det registrerats i Sverige. Skillnad på folk och folk tydligen :cautious:
 
Jag har alltid haft positiva erfarenheter av posten, men igår fick jag påminnelse från cdon att mitt paket legat lite länge och väntat på mig :confused: Ingen avisering, paketet syns inte i appen men tydligen väntar det på mig på Ica. Jag som var där tidigare igår, får väl åka in igen :grin:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp