Lek& Tjatter Vi pysslar vidare ,Del LXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev ett arbetspass ikväll då vattnet rann överallt .Blev ingen trummtining men en jäkla massa skottande av snö och och rensa ett dike från mossa och gammalt gräs och nu är dom oense om vem som ska betala då det inte var vägföreningens väg .Så jag sa till bossen att ska dom krångla så skiter jag i att sätta tid
 
Det kan inte vara straffbart att dränka grisbonden i hans egen gödsel o piss brunn.
Det stinker här nu :yuck::yuck::yuck::mad::arghh:
De får man räkna med när man bor på landet att det luktar flytgödsel eller koskit .Den sista luktar gott men den första gillar jag inte .När jag pumpar ur min brunn vart år då den fylls med regn och smältvatten så ser och luktar det fortfarande som då jag hade ladugården full med djur
 
De får man räkna med när man bor på landet att det luktar flytgödsel eller koskit .Den sista luktar gott men den första gillar jag inte .När jag pumpar ur min brunn vart år då den fylls med regn och smältvatten så ser och luktar det fortfarande som då jag hade ladugården full med djur
Tyvärr så såldes marken runt mig förra året,tidigare ägad av en kobonde,en vettig o skötsam sådan.
Den här nissen kan inget,vet inget och kör skit i tid o otid,vi hade en pratstund förra året när jag fick utrymma hemmet i 4 dagar för att han tyckte att det var ok att lägga en skitslang modell dikescementrörsstorlek o så bara pumpa ut grisskiten runt mitt hus :banghead::banghead::banghead:
Behöver jag säga att han fick sina fiskar varma :devil:

Han är ekobonde oxå,så min kontring är massor med roundup o ett samtal till länstyrelsen :angel::idea:
 
Vi har 19 grader här fortfarande och varma vindar. Jag kan gå i linne utan att frysa :D

Har skrubbat och spolat stalldelen med högtryckstvätten. Nu är det bara sadelkammaren och spolspilta kvar att städa men där har jag grejer just nu så det får vänta lite till. Känner mig lite osäker på nya stallägaren men hoppas det blir bra ändå och att det funkar över sommaren. Plockat hem ännu mera saker och hemmet är nu totalt kaos! :wtf:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
8 678
Hundträning Hej, har en snart 4 månaders valp av bruksras som blir helt sjövild när hon busar. Det ska bitas i händer och kläder och dras så till...
Svar
11
· Visningar
959
Senast: nullo-modo
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 716
Senast: Niyama
·
Relationer Jag har blivit ghostad. Det gör ont, jag är ledsen och jag saknar honom. Jag vill ha svar - vad var det som hände? Eller egentligen hade...
Svar
11
· Visningar
1 736
Senast: Stefffie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Löss
  • Fjordingtråden

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp