Lek& Tjatter Vi pysslar vidare ,Del LXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det blir ingen brasa för oss. Tveksamt om dom ens kommer kunna tända, det blåser något hemskt nu. Känns skönt att stanna hemma, med en kopp te, under en filt och bara slappa.
 
Demokratin kan bara begränsas mot dem som är mot demokrati.

NMR räknas av polisen som en terrorgrupp och de där piketbussarna och extra poliserna är vettigt.
De hotar folk, de slåss och de arbetat aktivt mot demokrati, åsiktsfrihet, journaliste etc etc.
Förvaltningsrätten har i en dom beskrivit NMR som
en högerextrem militant nazistisk organisation och som har bedömts vara den högerextrema organisation som utgör det största hotet mot mot Sveriges inre säkerhet.”

Självklart ska vi ha åsiktsfrihet och demonstrationsrätt. Men just NMR arbetar så aktivt med hot, våld och mot demokrati att jag anser att det är totalt fel att ge dem demonstrationstillstånd.

Demokratin kan bara begränsas mot dem som är mot demokrati.
Just därför jag använder min rösträtt för att kunna påverka frågor och vilka lagar och bestämmelser jag tycker är lämpliga för politiker polis m.fl. att arbeta utifrån.

Självklart ska vi ha åsiktsfrihet och demonstrationsrätt. Men just NMR arbetar så aktivt med hot, våld och mot demokrati att jag anser att det är totalt fel att ge dem demonstrationstillstånd.
Med dagens regler blev det godkänt tyvärr.

(Om du missat det @tanten så är vi egentligen rätt överens många gånger, men jag misstänker ibland att det är mig som person du har åsikter om egentligen. Om det nu är så får du gärna skicka ett pm och klargöra vad jag har klivit på för tå hos dig så kan vi säkert reda ut det.)
 
Åh, minns den tiden då vi skulle se sånt :love: Nu är det enbart action eller ninjafilmer :cautious: Vissa är bra, men det är mycket som är riktiga B-filmer :meh:
Jag bestämde medans lillungen och sambon var i köket och bakade chokladbollar. :laugh: Om tonåringen hade valt hade det dock blivit antingen Sagan om ringen eller någon Marvel. Lillungen är lite bredare i sin smak.
 
Kikar på "Vem bor här" medan jag söker lite förgäves efter en Johan Andersson med fru Maja och dotter Christina i en gammal husförhörslängd. Multi-tasking.... :D
 
6362E45F-915C-4E52-949A-81DE95FFB2DD.jpeg
GLAD VALBORG ALLA!!
 
Spela Magnus Uggla på högsta volym. Att folk inte kan ge attans i andras saker, hemskt! :rage:
Nej det har varit dom mest konstiga stölderna häromkring .Som att stjäla tändningslåset i en fyrhjuling .Ta en äldre åkgräsklippare när det ligger en sprillans 10 hk utombordare bredvid för 25000.och länsa frysar verkar vanligt och ta sig in i ett garage och stjäla en fyrhjuling där porten öppnas med fjärrkontroll och sedan gå in i grannens garage och hitta några ramper som ligger undangömda för att lasta åkdonen med Fyrhjulingar har blivit stulna dagar efter att dom hämtas från återförsäljaren .Och på ett ställe blev en stulen och tjuven gick raka spåret till dörren där den var .Syntes då det var spårsnö .Den hjulingen var registrerad på hans far som bor 4 mil härifrån så dom kan inte ha gått på regbeviset .Och vi i skytteföreningen har blivit av med runt en m3 med diesel i omgångar och fått nästan allt löst som motorsågar högtalare röjsågar och mycket mer .Förra året stal dom skotern med kälke efter ha gått in och hämtat nyckeln .Körde ner den till älven och band fast gasen så den körde för full fart i en tall och blev skrot .Hittades i våras av någon som var på promenad där .Verkar som det bor någon jävel här som tipsar om var sakerna finns annars skulle dom inte bara gå in och hämta som dom gör
 
Nej det har varit dom mest konstiga stölderna häromkring .Som att stjäla tändningslåset i en fyrhjuling .Ta en äldre åkgräsklippare när det ligger en sprillans 10 hk utombordare bredvid för 25000.och länsa frysar verkar vanligt och ta sig in i ett garage och stjäla en fyrhjuling där porten öppnas med fjärrkontroll och sedan gå in i grannens garage och hitta några ramper som ligger undangömda för att lasta åkdonen med Fyrhjulingar har blivit stulna dagar efter att dom hämtas från återförsäljaren .Och på ett ställe blev en stulen och tjuven gick raka spåret till dörren där den var .Syntes då det var spårsnö .Den hjulingen var registrerad på hans far som bor 4 mil härifrån så dom kan inte ha gått på regbeviset .Och vi i skytteföreningen har blivit av med runt en m3 med diesel i omgångar och fått nästan allt löst som motorsågar högtalare röjsågar och mycket mer .Förra året stal dom skotern med kälke efter ha gått in och hämtat nyckeln .Körde ner den till älven och band fast gasen så den körde för full fart i en tall och blev skrot .Hittades i våras av någon som var på promenad där .Verkar som det bor någon jävel här som tipsar om var sakerna finns annars skulle dom inte bara gå in och hämta som dom gör

Helt knasigt. Någon som tipsar verkar ju inte helt omöjligt eller någon/några som är sura på något.
Fy vad jobbigt :yuck:
 
Sitter i soffan och här tänker jag sitta kvar. Ute regnar det ordentligt och blåser ingen eld för mej. Ska resa på mej och hämta ett glad rosé och fruktsallad som jag gjorde till efterrätt till kvällsmaten men inte okade äta upp då.
Skål och trevlig valborg till er alla
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
8 640
Hundträning Hej, har en snart 4 månaders valp av bruksras som blir helt sjövild när hon busar. Det ska bitas i händer och kläder och dras så till...
Svar
11
· Visningar
959
Senast: nullo-modo
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 714
Senast: Niyama
·
Relationer Jag har blivit ghostad. Det gör ont, jag är ledsen och jag saknar honom. Jag vill ha svar - vad var det som hände? Eller egentligen hade...
Svar
11
· Visningar
1 736
Senast: Stefffie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp