Lek& Tjatter Vi pysslar vidare ,Del LXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tyvärr så såldes marken runt mig förra året,tidigare ägad av en kobonde,en vettig o skötsam sådan.
Den här nissen kan inget,vet inget och kör skit i tid o otid,vi hade en pratstund förra året när jag fick utrymma hemmet i 4 dagar för att han tyckte att det var ok att lägga en skitslang modell dikescementrörsstorlek o så bara pumpa ut grisskiten runt mitt hus :banghead::banghead::banghead:
Behöver jag säga att han fick sina fiskar varma :devil:

Han är ekobonde oxå,så min kontring är massor med roundup o ett samtal till länstyrelsen :angel::idea:
Jag är bonde själv och brukar ibland skriva något kritiskt på fb på en maskinsida om hur en del bönder bär sig år och får alltid svaret .Man ska inte klaga på bönder med munnen full med mat .Var glad att du har mat på bordet .Så tydligen är vissas inställning att dom kan bära sig åt hur som helst utan att tänka på andra och lika när någon klagar på samma som du gjorde nu säger dom Flytta till stan om du inte gillar lite skitlukt
 
Jag är bonde själv och brukar ibland skriva något kritiskt på fb på en maskinsida om hur en del bönder bär sig år och får alltid svaret .Man ska inte klaga på bönder med munnen full med mat .Var glad att du har mat på bordet .Så tydligen är vissas inställning att dom kan bära sig åt hur som helst utan att tänka på andra och lika när någon klagar på samma som du gjorde nu säger dom Flytta till stan om du inte gillar lite skitlukt
Han är inflyttad utböling så den striden vinner jag :p
 
Jag finner ingen ro idag. Lade mig i badet men hade tålamod i 20 minuter. Känner heller ingen ro till att läsa. Allt känns som en enda stor stresshärva. Kan inte göra ett piss utan att jag får panik och vill klösa upp min kropp och släppa ut mig själv som sitter fast inuti mig..
 
Hmm Du är nog ingen kul typ att ha som granne om man hittar på något ofog :cool:
Jag är en jätte bra granne ända tills det kommer en stadsnisse o tror han kan lantbruk,vilket han inte kan. Jag bad honom förra året att inte slanga skit i år och att plöja ner skiten direkt han spritt den ,för jag bor här och har inte bett om att bo i en svinstia (hade inte ens köpt huset om jag visste att det skulle spridas grisskit)
Så nu får vi se om han fattade vad jag sa ,annars tar jag det en gång till i annan tonart.
 
Jag är en jätte bra granne ända tills det kommer en stadsnisse o tror han kan lantbruk,vilket han inte kan. Jag bad honom förra året att inte slanga skit i år och att plöja ner skiten direkt han spritt den ,för jag bor här och har inte bett om att bo i en svinstia (hade inte ens köpt huset om jag visste att det skulle spridas grisskit)
Så nu får vi se om han fattade vad jag sa ,annars tar jag det en gång till i annan tonart.
Jo det är rätt den ska plöjas ner direkt om man ska ha kvar alla godsaker i den annars försvinner dom ut i luften .Det är rätt! Bara för att du är kvinna :love: så ska dom inte tro att dom kan göra hur som helst :up:
 
Måste försöka få hjälp med ryggen. Jag har så galet ont och det tar på orken. Hade ju velat boka massage imorgon men stället är stängt. Alla säjer att man kan få husläkaren att ge remiss på massage men jag tvivlar på att min husläkare ger det. Jag har haft svårt att ens bli sjukskriven när jag hade ångest. Eller en spruta, tyskarna tror att sprutor hjälper mot allt. Jag som har vissa problem med sprutor är mindre sugen.
 
Får nog ta en dusch då jag stinker efter all snöskottning ikväll annars kommer nog Leo att ha fullt upp inatt med att tvätta mig .Han är fullständigt besatt av att slicka mina öron både på utsidan och så långt in i örat han kommer med tungan och så blåser han till så trumhinnan nästan blåser ut genom andra örat
 
Nya jobbstället är bättre än det gamla, men cheferna är supernoga med att man ska ha sina saker i "den blå lådan" och om det inte får plats så har man problem. Man förväntas förvara sina värdesaker i ett låsbart skåp, men jag har ju förstås inte fått något skåp när jag bara blev överskickad från den andra filialen. Chefen går runt och kollar. Inga saker på golvet är tillåtet. Men detta ställa är långt bättre än någon av mina tidigare platser, rena lyxen så jag hoppas jag får stanna mina 8 månader.
 
Trött och ska snart försöka sova. Alla ungar var här och grilla i kväll. Det var riktigt roligt att samla alla. Svårt att få ihop Det när dottern jobbar helger, svärsonen jobbar inom jordbruk och jobbar typ dygnet runt. Nu har även gubben gått på sommarschema och jobbar sena kvällar och helger.
i morgon ska jag fixa i trädgården hela dagen.
 
Besviken. Barnet är på fest och hon bad mig köpa salladstillbehör till grillfest. Vilket jag gjorde. Inte ett ord om chips, annars hade jag köpt det. Försöker att inte ha en massa skräp hemma, men jag hade en chipspåse gömd i skafferiet. Nu blev jag sugen på chips, men barnet har förstås hittat chipsen och tagit dem med sig på festen.
 
Jag är bonde själv och brukar ibland skriva något kritiskt på fb på en maskinsida om hur en del bönder bär sig år och får alltid svaret .Man ska inte klaga på bönder med munnen full med mat .Var glad att du har mat på bordet .Så tydligen är vissas inställning att dom kan bära sig åt hur som helst utan att tänka på andra och lika när någon klagar på samma som du gjorde nu säger dom Flytta till stan om du inte gillar lite skitlukt
Bor man på landet så får man räkna med det såklart. Fattar inte varför det är obegripligt för somliga
 
Måste försöka få hjälp med ryggen. Jag har så galet ont och det tar på orken. Hade ju velat boka massage imorgon men stället är stängt. Alla säjer att man kan få husläkaren att ge remiss på massage men jag tvivlar på att min husläkare ger det. Jag har haft svårt att ens bli sjukskriven när jag hade ångest. Eller en spruta, tyskarna tror att sprutor hjälper mot allt. Jag som har vissa problem med sprutor är mindre sugen.
Åh, remiss via husläkare? Det har jag inte hört talas om. Måste kollas upp! (min rygg är också dum...)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Hej, har en snart 4 månaders valp av bruksras som blir helt sjövild när hon busar. Det ska bitas i händer och kläder och dras så till...
Svar
11
· Visningar
937
Senast: nullo-modo
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 023
Senast: Niyama
·
Relationer Jag har blivit ghostad. Det gör ont, jag är ledsen och jag saknar honom. Jag vill ha svar - vad var det som hände? Eller egentligen hade...
Svar
11
· Visningar
1 708
Senast: Stefffie
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
33 587
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp