"leksaker" till getter!

surprice1985

Trådstartare
Tips på roliga saker för getter att ha i hagen önskas!
De kommer ha en stor stubbe men annars är det ganska plant.
Vill ha lite saker de kan roa sig med :laugh:
Är dvärgetter.
 
Sv: "leksaker" till getter!

Asp att knapra på. Getter vill ha flera stubbar att skutta emellan.
Annars så tror jag inte att det finns så mycket leksaker som funkar för getter.
 
Sv: "leksaker" till getter!

Allt man kan stå på är kul. bänkar, stabila bord, pallbockar, trädstammar, frakta dit några rejält stora stenbumlingar dom kan skutta på osv osv. Använd fantasin.

Vad har du för hage egentligen ? Kan du inte hägna in något riktigt slyigt område istället ? Getter är ju nästintill utpräglade sly/buskätare...inte direkt betande djur som tex en häst.
 
Sv: "leksaker" till getter!

Det är väldigt slyigt, det är en anledning till att vi ska skaffa dom. Behöver något som rensar upp och som äter det hästarna inte vill ha.
Men det är samtidigt ganska plant, därför tänkte jag att man kunde ha något de kan klättra på o busa med :)
 
Sv: "leksaker" till getter!

jag skulle nog säga allt som år att hoppa upp på. eller klättra på. getterna vi har på gården brukar klättra i träden:p
 

Liknande trådar

Övr. Katt Nattdjur som dom är så kommer mina gärna igång lagom till att man ska sova/mitt i natten 😅 Någon som har bra tips på någon leksak som...
Svar
9
· Visningar
502
Senast: MJLee
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
764
Senast: Nova123
·
L
Relationer Jag skulle vilja fråga om tips om saker som jag och min pojkvän skulle kunna göra. Det är kanske lite mera speciella be hov för att jag...
Svar
9
· Visningar
718
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 280
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp