Bukefalos 28 år!

Letar sadelgjord som är helt elastisk!?

Hoppmallan

Trådstartare
Letar efter en lång sadelgjord som är helt elastisk, som Eric le Tixerant, men den är lite för dyr.

Har spanat in Wintec's två sadegjordar Cair och Chafeless. Men har inte förstått om gjordarna är helt elastiska eller bara i ändarna?

Finns det fler?
 
jag har både wintec pro chafeless och en äldre wintec cair. pro chafeless är helt elastisk, inte superduper flexig så att man kan dra hur mycket som helst men den följer hästen fint och ger mycket mer utrymme än vanliga lädergjordar.
cair är också elastisk genom hela, inte lika mycket som pro men den har bättre tryckfördelning i och med luften.
min häst föredrar cair då hon har lite sadelgjordstvång men chafeless gjorden är väldigt trevlig och uppskattad av andra hästar jag haft den på :)
 
Letar efter en lång sadelgjord som är helt elastisk, som Eric le Tixerant, men den är lite för dyr.

Har spanat in Wintec's två sadegjordar Cair och Chafeless. Men har inte förstått om gjordarna är helt elastiska eller bara i ändarna?

Finns det fler?
Om du egentligen vill ha ELT, spara ihop till en. De kostar ju typ bara 1500 och de är värda det :) jag är otroligt nöjd med mina.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag skulle behöva köpa en ny sadelgjord men det tar emot, fasiken vad dyra de är 😝 Vi har just nu en Eric le Tixerant (dressyr) gjord...
Svar
4
· Visningar
694
Senast: Oknytt
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 891
Senast: cirkus
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 405
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 971
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp