Leveranstid

fejko

Trådstartare
Om man beställer en vara på nätet där det står leveranstid 4 veckor hur pass uppnundna är företaget att leverera inom denna tid? Och om det i stället tar två månader kan man häva kontraktet?
Tycker det blir vanligare och vanligare att man får gå och vänta på grejer man beställer.
 
Har du ett kontrakt? Eller ett avtal om köp genom att du handlat i t ex webbutik?

Om jag inte längre vill vänta/ha artikeln brukar jag ringa eller skriva och meddela att jag p g a försening inte längre vill fullfölja köpet. Brukar inte vara några problem. Kruxet kan vara beställningsvaror där butiken friskriver sig från ansvar vad gäller leverantörens försening, då kan det vara knivigare att annullera köpet.
 
Tack! Det är ett hypotetisk fall, Har inte beställt ännu. Tycker bara det blir vanligare och vanligare att man får vänta på saker iom att affärer sällan har lager nuförtiden.
 
Tack! Det är ett hypotetisk fall, Har inte beställt ännu. Tycker bara det blir vanligare och vanligare att man får vänta på saker iom att affärer sällan har lager nuförtiden.

Så är det onekligen. Jag brukar titta igenom leveransvillkoren, där står ofta om förseningar.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Tja, de fortsätter i samma ton. Jag försöker få ersättning för utläggen de orsakade när de inte dök upp enligt avtal. Trots skriftligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 743
Senast: Migo
·
Skola & Jobb Efter en ovanligt strulig vecka på jobbet (industri) så började jag fundera på hur lite insatta folk, allmänheten, kunderna, är i hur...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
13 811
Senast: MiaMia
·
Kropp & Själ Jag förstår inte hur universum har gått sönder så totalt, att inget i mitt liv kan funka. Vad gör jag för fel? Varje gång jag ska resa...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
4 958
Senast: Elo
·
Kropp & Själ Hej! Senaste veckorna har gymma vid 9/10 tiden på fm vilket jag tycker är väldigt bekvämt i sig. Men problemet är, jag blir SÅ trött...
Svar
5
· Visningar
505
Senast: Seaside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp