Linda bara med wetrap?

Sv: Linda bara med wetrap?

Absolut inte!!!! Jag har sett vad wetrap kan orsaka utan något under. Gjorde praktik på ett djursjukhus när vi fick in en ponny som haft ett sår på ett framben. Ägaren hade lindat med enbart wetrap och när vi försökte ta av lindan följde päls och en hel del hud med. Hästen fick sövas och stod med ett fruktansvärt sår på benet länge efteråt. Tror iofs att detta bandage suttit på nån dag men jag hade aldrig vågat chansa efter sett detta.
 
Sv: Linda bara med wetrap?

Absolut inte!!!! Jag har sett vad wetrap kan orsaka utan något under. Gjorde praktik på ett djursjukhus när vi fick in en ponny som haft ett sår på ett framben. Ägaren hade lindat med enbart wetrap och när vi försökte ta av lindan följde päls och en hel del hud med. Hästen fick sövas och stod med ett fruktansvärt sår på benet länge efteråt. Tror iofs att detta bandage suttit på nån dag men jag hade aldrig vågat chansa efter sett detta.

Okej ja det lät ju inget vidare, får se om vi kommer på nån annan lösning.
 
Sv: Linda bara med wetrap?

greenguard munkorg.. hästen kan beta lagomt ändå.. dricka också..

du kan ju köpa en spjälkrage :idea: det finns fler bilder av sånna i trådar som heter "vad är detta för utsrutning/djurplågeriredskap"


annars kan du prova att ha på cribox runt såret, eller senap.. hästar tycker att det smakar päckel..
 
Sv: Linda bara med wetrap?

greenguard munkorg.. hästen kan beta lagomt ändå.. dricka också..

du kan ju köpa en spjälkrage :idea: det finns fler bilder av sånna i trådar som heter "vad är detta för utsrutning/djurplågeriredskap"


annars kan du prova att ha på cribox runt såret, eller senap.. hästar tycker att det smakar päckel..

okej så bra ska kolla på de ;)
 

Liknande trådar

Hästvård Undrar lite med antibitmedel som man lägger på trä som hästen inte ska bita på står ju att man inte tål att få det i ögonen men hur är...
Svar
1
· Visningar
239
Senast: co-SMAD4
·
Hästhantering Köpte en ny häst i veckan (unghäst). Den är inte jättehanterad men snäll. Kan lyfta hovarna utan problem osv. Den går på bete med mina...
2
Svar
23
· Visningar
3 708
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Har ett fullblod som får småsår lite då och då. Vissa sår läker men andra sår får som stenhårda skorpor som inte ramlar av som de...
Svar
6
· Visningar
742
Senast: Fazeem
·
Hästvård Häst fick ett ordentligt balltramp för 1.5 vecka sen. Stort sår, men fint, ohalt häst som jobbat på. Varit inne på klinik för annat så...
Svar
17
· Visningar
1 532
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp