Litar ni på era vattentäta fodral?

Rie

Trådstartare
Att fara och bada ensam på strand har sina nackdelar. Var gör man av bilnyckeln?
Den där elektriska saken som högst roligt inte alls accepterar någon väta - och då står man där...

Jag antar att någon av er har vattentäta fodral till era mobiler. Fungerar de fullt ut eller har ni slutat att använda dem?
Tips på något extra bra fodral?
 
Senast ändrad:
Att fara och bada ensam på strand har sina nackdelar. Var göra man av bilnyckeln?
Den där elektriska saken som högst roligt inte alls accepterar någon väta - och då står man där...

Jag antar att någon av er har vattentäta fodral till era mobiler. Fungerar de fullt ut eller har ni slutat att använda dem?
Tips på något extra bra fodral?
Man säkrar med att knyta in manicken i en fryspåse först? :D
 
Jag har nån slags övertro på mänskligheten och lämnar mina värdesaker på stranden när jag badar. Men jag åker bara till en strand där det är ganska lite folk, så jag hade sett om någon gått fram till mina grejer. Dessutom är stranden full av hundar, kanske avskräckande :D
 
Jag har nån slags övertro på mänskligheten och lämnar mina värdesaker på stranden när jag badar. Men jag åker bara till en strand där det är ganska lite folk, så jag hade sett om någon gått fram till mina grejer. Dessutom är stranden full av hundar, kanske avskräckande :D
Den övertron har inte jag.

Kruxet är att förutom att jag troligen inte kommer in i bilen (nog så förargligt när man står långt hemifrån.) så lär nyckeln vara mycket dyr att köpa till.
 
Har funderingar på att ha en keps och sätta fast nyckeln i vattentätt fodral ovanpå skärmen.
Fast då gäller det att inte tappa kepsen...

Måste ändå ha keps eftersom jag inte pallar med starkt solsken. Blir helt utslagen då.
 
Att fara och bada ensam på strand har sina nackdelar. Var gör man av bilnyckeln?
Den där elektriska saken som högst roligt inte alls accepterar någon väta - och då står man där...

Jag antar att någon av er har vattentäta fodral till era mobiler. Fungerar de fullt ut eller har ni slutat att använda dem?
Tips på något extra bra fodral?

Sätt i en påse och gräv ner en bit i sanden? Tjuvar letar väl ändå inte där, eller gör dom det? Annars borde ju en rejält inpackad och inplastad nyckel inte bli blöt, och resten kan du ju lämna i bilen. Alltså tänk dig flera lager fryspåsar och packtejp runt.

Fast vad vet jag egentligen om stränder, badstrand har jag inte varit på sen -96 när jag som barn besökte Malmen i Norge. Nä där överdrev jag ju, var faktiskt på Tenerifa 2008 också.

Nackdelarna med att bo i fjällmiljö...
 
Man lägger in sakerna i en ziplockpåse, tar en liten skogspromenad när man kommer fram och lägger det hela under en sten eller rot eller på annat lämpligt gömställe. Nyckeln kan man gömma nånstans utanpå bilen i nåt skrymsle om det finns nåt lämpligt ställe.
 
Sätt i en påse och gräv ner en bit i sanden? Tjuvar letar väl ändå inte där, eller gör dom det? Annars borde ju en rejält inpackad och inplastad nyckel inte bli blöt, och resten kan du ju lämna i bilen. Alltså tänk dig flera lager fryspåsar och packtejp runt.

Fast vad vet jag egentligen om stränder, badstrand har jag inte varit på sen -96 när jag som barn besökte Malmen i Norge. Nä där överdrev jag ju, var faktiskt på Tenerifa 2008 också.

Nackdelarna med att bo i fjällmiljö...

Borde inte även fjällsjöarna ha blivit liiite varmare i detta varma väder? Eller är det bara så att isbitarna är lite mindre då?
 
Det finns många typer av vattensäkra små väskor som man kan sätta runt midjan när man badar och däri lägger man sina saker. Kolla i sportaffärer och såna affärer som t.ex. naturkompaniet. Du kan även googla på watersafe bag och liknande finns mycket att köpa från utlandet avseedda för t.ex. de som håller på med surfning o.s.v. Själv har jag köpt en som jag sätter runt midjan när jag badar, jättepraktiskt och jag behöver varken vara rädd för stulna saker eller att det ska komma in vatten.
 
Köp sån där vattentät påse man har när man paddlar. Kör dubbla så är det ju garanterat lugnt!
*KL*
Tack för alla förslag. Strandtub hade jag aldrig hört talas om.
Ska gå in på sport/äventyrsaffär och se vad de har.
 
*KL*
Tack för alla förslag. Strandtub hade jag aldrig hört talas om.
Ska gå in på sport/äventyrsaffär och se vad de har.

En galen idé som slog mig i detta nu: Skaffa ett typ kassaskrin, lås in bilnyckeln däri, ta med dig nyckeln till kassaskrinet i badet!
Sätt nyckeln på en gummisnodd med hjälp av en nyckelring, fäst på benet eller armen :up:
Om man vill vara ännu säkrare, gräv ner skrinet i sanden - men kom ihåg vart!
Kanske i en grop UNDER filten! Åh, jag är så smart ikväll :D
 
En galen idé som slog mig i detta nu: Skaffa ett typ kassaskrin, lås in bilnyckeln däri, ta med dig nyckeln till kassaskrinet i badet!
Sätt nyckeln på en gummisnodd med hjälp av en nyckelring, fäst på benet eller armen :up:
Om man vill vara ännu säkrare, gräv ner skrinet i sanden - men kom ihåg vart!
Kanske i en grop UNDER filten! Åh, jag är så smart ikväll :D
Det där lät som ett äventyr........*ser framför mig hur jag gräver femtioelva gropar i sanden sent på kvällen, desperat sökande efter "skatten" ..*
Men jag ska minnas förslaget - och förhoppningsvis var jag i så fall gömmer skrinet.
 
Den där elektriska saken som högst roligt inte alls accepterar någon väta - och då står man där...

Gör man verkligen det? Jag förstår så klart att man helst inte vill förstöra den elektriska funktionen i nyckeln, men inte bli man väl strandsatt om den elektriska saken går sönder. Det är ju (väl?) fortfarande en nyckel som går att använda manuellt. :)
 
Att fara och bada ensam på strand har sina nackdelar. Var gör man av bilnyckeln?
Den där elektriska saken som högst roligt inte alls accepterar någon väta - och då står man där...

Jag antar att någon av er har vattentäta fodral till era mobiler. Fungerar de fullt ut eller har ni slutat att använda dem?
Tips på något extra bra fodral?

Jag lämnar mina grejer på stranden, räknas väl som naiv person egentligen ;)

Har skal från Lifeproof till mobilen, inga problem alls att bada med. Superbra, verkligen!
 
Att fara och bada ensam på strand har sina nackdelar. Var gör man av bilnyckeln?
Den där elektriska saken som högst roligt inte alls accepterar någon väta - och då står man där...

Jag antar att någon av er har vattentäta fodral till era mobiler. Fungerar de fullt ut eller har ni slutat att använda dem?
Tips på något extra bra fodral?

Anvand nagot som inte ar stoldbegarligt och gom nyckeln inuti - t.ex. en tom, ren solkramstub som man kan skruva av locket pa. Gor samma med mobilen, fast anvand en (icke genomskinlig) plastask istallet - kan ju vara en tom, ren ask smor t.ex. (som sedan med fordel kan laggas bland picknicken!
Inget av detta hjalper ju forstas ifall nagon bestammer sig for att ta hela vaskan, men det hindrar ju iaf opportunisterna som ser mobiler och nycklar och planbocker sticka fram ur vaskor, eller stoppar ner handerna lite snabbt for att kanna efter vardesaker :-)
 
Gör man verkligen det? Jag förstår så klart att man helst inte vill förstöra den elektriska funktionen i nyckeln, men inte bli man väl strandsatt om den elektriska saken går sönder. Det är ju (väl?) fortfarande en nyckel som går att använda manuellt. :)[/
Har du låst bilen med fjärrkontrollen går larmet igång om du öppnar m nyckeln och du kan inte heller starta bilen. Du måste ha låst MED nyckeln (och då går inte larmet på) för att kunna låsa upp med nyckel och starta bilen. Vet inte om det gäller alla bilmodeller, har dock gällt alla de märken vi haft fjärrkontroll till.......
 
Gör man verkligen det? Jag förstår så klart att man helst inte vill förstöra den elektriska funktionen i nyckeln, men inte bli man väl strandsatt om den elektriska saken går sönder. Det är ju (väl?) fortfarande en nyckel som går att använda manuellt. :)[/
Har du låst bilen med fjärrkontrollen går larmet igång om du öppnar m nyckeln och du kan inte heller starta bilen. Du måste ha låst MED nyckeln (och då går inte larmet på) för att kunna låsa upp med nyckel och starta bilen. Vet inte om det gäller alla bilmodeller, har dock gällt alla de märken vi haft fjärrkontroll till.......
 

Larmet fortsätter väl inte om du stoppar nyckeln i tändningslåset och vrider om? Men det kanske inte gäller alla bilmodeller?
 

Liknande trådar

Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 186
Senast: Enya
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 002
Senast: Niyama
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 772
Senast: Sasse
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
12 13 14
Svar
268
· Visningar
8 258

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp