Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fick luft i systemet nu när sjukskrivningsgraden ökades igen. Det känns nästan som en löneförhöjning att ha mer tillgänglig energi. Så nu funderar jag på hur jag bäst ska kunna använda den tillgängliga energin. Den är ju trots allt fortfarande ganska begränsad.

Det kommer dock inte att vara särskilt länge för om lite drygt en vecka ska jag upp på 50% igen. Jag hoppas att jag inte hamnar i samma läge som förut där jag upplevde att kraven var högre än jag förmådde att prestera, utan att jag klarar av det. Stress och press har aldrig funkat särskilt väl för att få mig att prestera, varken när det kommit från andra eller från mig själv. Och jag undrar ju över vettigheten att bli utsatt för det. Om man läser över orsaker över varför folk blir deprimerade så listas ju stress och press som en orsak till att folk blir sjuka. Logiken går inte ihop för mig. Hur ska man bli frisk när man utsätts för press? Jag har ju en sån vilja att vara till lags men när kraven blir för stora, så växer ju bara hopplöshetskänslan.

För många år sedan så trodde jag att jag var lat. Jag gjorde inte många knop om dagen. Sen började jag meditera och må bättre. Ångesten minskade. Och med det fick jag mer energi och jag upptäckte att jag egentligen kunde få väldigt mycket saker gjorda. Innan det här hade jag inte begripit hur mycket energi ångesten och det dåliga måendet förbrukade.

Så nu när jag har dåligt med ork så är det ju något som är fel och felet är inte lättja. Huruvida det bara sitter i huvudet eller om det också finns en fysisk förklaring, vet jag inte. Nu är ju siktet inställt på att få blodprov taget för att se om det visar något. Det där med blodprov är något som jag varit livrädd för i alla år och bara det att jag överväger att gå med på det är ett framsteg. Tidigare har jag ju bara tänkt att jag heller dör än tar blodprov. Nu är jag mentalt mer medgörlig i alla fall. Faktum är att jag redan ser framför mig att jag har klarat av det och hur jag kommer att skryta över framgången. Hur det går i verkligheten återstår att se.
 

Att de vill att du ska gå upp i tid är en sak, men att det blir så är ju inte hugget i sten. Det som avgör om du kan gå upp i tid ska baseras på hur du mår, helt utan försköningar.

De gånger jag varit sjukskriven, så har det alltid varit på heltid just för att jag ska ha en chans att blir frisk. Ingen läkare har heller någonsin på förhand bestämt att "om en vecka är du frisk nog att jobba si eller så mycket".

Låter ju helt sjukt om de i förväg bestämt att du ska vara si eller så frisk inom viss tid :crazy:
 
Att de vill att du ska gå upp i tid är en sak, men att det blir så är ju inte hugget i sten. Det som avgör om du kan gå upp i tid ska baseras på hur du mår, helt utan försköningar.

De gånger jag varit sjukskriven, så har det alltid varit på heltid just för att jag ska ha en chans att blir frisk. Ingen läkare har heller någonsin på förhand bestämt att "om en vecka är du frisk nog att jobba si eller så mycket".

Låter ju helt sjukt om de i förväg bestämt att du ska vara si eller så frisk inom viss tid :crazy:
Jag har upplevt tjat om detta och det har jag blivit press för mig. Jag har heller inte varit sjukskriven heltid en enda gång för att "jag ska ha kontakt med arbetet". Det är jobbigt för mig att säga ifrån att jag inte orkar. Men som i måndags, då jag bara blev liggande, så var det så fullständigt uppenbart att det inte funkade.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb på förhand förlåt o varning för långt inlägg -- behöver så skriva av mig... vill även börja med o förtydliga jag vet jag Har mkt o vara...
2
Svar
28
· Visningar
4 289
Senast: Trissa
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ja i fredags var första mötet.. Vägen dit var inte lätt! Ringde tre gånger utan att få en tid. Först fattades kostnadsnummer, andra var...
Svar
2
· Visningar
558
Senast: Nepenthe
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 097
Senast: Ramona
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 548
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp