Liten uppdatering av förstasidan

Vet inte om många har märkt det, men förstasidan ser lite annorlunda ut jämfört med hur den såg ut igår.

Den stora skillnaden är att den bakomliggande koden till förstasidan är helt ny, men tanken har varit att det inte skall synas så mycket.

En synlig skillnad är att det numera finns några "Läsvärda trådar" under nyheterna till vänster på sidan.
Just nu är det nyhetstrådar som många läst/gillat/kommenterat, framöver kan det tänkas att andra läsvärda trådar också kan hamna där.

Det är förberett för en del annat också, om jag lägger in dessa nya funktioner är ännu lite osäkert, mer om det senare i så fall.

I övrigt har menyn ändrats lite, det finns en Hem-symbol, och det har tillkommit en länk till Läsvärda trådar.
 
Jodå, jättefint!
Fast breddskalningen funkar inte så bra hos mig (IE11/Win7), nyhetsplattorna är så breda att de sticker ut åt höger under banners och blir oläsliga.
Tack för påpekandet, jag hade missat problemen med IE. Jag skall försöka ta mig lite tid att fixa till det.
Även om IE är en gammal webbläsare som t o m Microsoft knappt vill kännas vid längre, bör det fungera med åtminstone den senaste versionen av den.
 
Kan du föklara lite mer, vilken stil använder du. Jag har testat lite och inte sett några konstigheter.
 
Jo det ser helt klart irriterande ut. Så ser det inte ut i min android mobil. Är det en iphone eller vilken webbläsare och upplösning har du på mobilen?
 
Jag tror mig ha hittat problemet, nu gäller det bara att lösa det också, återkommer.
 
Nu tror jag det skall vara löst, tänk vad ett litet ; kan ställa till det.

Tack för att ni uppmärksammade mig på detta.
 
Jag vet inte om ni har märkt det än men jag har gjort lite ändringar på förstasidan igen. Mer layoutändringar är också på gång, snart :)
 
Saknar snabbknappen för att visa prenumerationer. Utan den kommer jag nog snabbt ledsna på forumet. Gillade layouten bättre tidigare men hyfsat okej nu.
 
Jag har blivit av med snabbknappen för "Bevakade trådar" som tidigare fanns bredvid profilbilden. Jag såg den igår, men nu hittar jag inte. Finns den?
 
Jag har blivit av med snabbknappen för "Bevakade trådar" som tidigare fanns bredvid profilbilden. Jag såg den igår, men nu hittar jag inte. Finns den?
Den finns numera gömde under rullmenyn till vänster, så står det "bevakat". Tyckte Gunnar nämnde i den andra tråden om den nya stilen på buke att anledningen till att det är färre symboler (direktlänkar) är att i mobilversioner så blir det så litet och plottrigt. Det var lite så jag uppfattade det. Så frågan är om det går att mötas på vägen i så fall, hmm.
 
Trist, det är den knappen jag använder mest.

Jo hittat den har jag gjort, men jag kan inte riktgt förstå mig på att först ha prenumerationer och sedan bara ett krångligt sätt att ta sig dit. Användarvänligheten hsr har totalt försvunnit när knappen kag använder mest frekvent är gömd.
 
Trist, det är den knappen jag använder mest.

Jo hittat den har jag gjort, men jag kan inte riktgt förstå mig på att först ha prenumerationer och sedan bara ett krångligt sätt att ta sig dit. Användarvänligheten hsr har totalt försvunnit när knappen kag använder mest frekvent är gömd.

Ögat är tillbaka som snabbknapp!:D
 
Det är ont om platsen på små mobiler så det är inte lätt att få med allt, detta tror jag dock är en bra kompromiss.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 370
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Rutorna med populära trådar från olika delar av forumet har fått lite ändrad funktionalitet. Du behöver vara inloggad för att se detta...
Svar
3
· Visningar
1 051
Senast: Gunnar
·
Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 518
Senast: Nahar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Idag för 25 år sedan lades dessa sidor som numera heter Bukefalos.se för första gången ut på internet. Det har för det mesta varit...
Svar
5
· Visningar
21 969
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Hundrädda
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp