Litteratur- hästskötarexamen?

finapina

Trådstartare
Kan man hitta nån lista över vilken litteratur som används på utbildningen? Jag har inte tänkt gå utbildningen men vill gärna läsa på egen hand för att få så "heltäckande" kunskap som möjligt, inte bara läsa lite " här o där" vad man nu kommer över...
 
Kan man hitta nån lista över vilken litteratur som används på utbildningen? Jag har inte tänkt gå utbildningen men vill gärna läsa på egen hand för att få så "heltäckande" kunskap som möjligt, inte bara läsa lite " här o där" vad man nu kommer över...

Det är möjligt att det finns på ridsportsförbundets hemsida men vet inte. De jag kommer ihåg att jag använde var:
Hästens biologi
Hästhållning i praktiken (denna ska man i princip kunna utantill)
Hästens utfodring (tror jag den hette, Christina Planck har skrivit)
Hästens anatomi
Hästens fysiologi

Var säkert några fler men dessa kommer jag ihåg...
 
Hästhållning i praktiken känns som den "viktigaste" boken. Men även de böcker som gunhild skrev är med. Kan ha varit någon bok till men det kan ha ändrat sig sedan jag tog hästskötarexamen.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag sitter och tittar på antagning.se men är osäker på vad jag ska söka. Var inne på att läsa till journalist men hittar bara enstaka...
2
Svar
36
· Visningar
1 871
Senast: skiesabove
·
Skola & Jobb Jag har nu jobbat på förskola i 6 månader och älskar det, och jag vill utbilda mig så att jag kan få fast jobb och inte bara lite timmar...
2
Svar
33
· Visningar
1 377
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 062
Senast: Bee
·
Hästmänniskan Hej! Snart dags att köpa egen häst efter att ha haft den önskan sedan 7 års ålder. Har nu äntligen en månadslön som tillåter häst och...
Svar
1
· Visningar
676
Senast: Andromedae
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Barn och djur
  • Gryta och matberedare

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp