Ljus som "dränker sig" - vad göra?

bettysmatte

Trådstartare
Köpte för ett tag sedan ett snyggt klotrunt silverfärgat ljus. Men det visade sig vara rent hopplöst att ha tänt, för det brinner jätteskumt... :crazy: Lågan blir mindre och mindre, och till slut släcker den sig nästan i en pöl av stearin. Varför blir det så, och går det att fixa på något vis så jag kan använda mitt fina ljus???
 
Köpte för ett tag sedan ett snyggt klotrunt silverfärgat ljus. Men det visade sig vara rent hopplöst att ha tänt, för det brinner jätteskumt... :crazy: Lågan blir mindre och mindre, och till slut släcker den sig nästan i en pöl av stearin. Varför blir det så, och går det att fixa på något vis så jag kan använda mitt fina ljus???
D får häålla ur stearin med jämna mellanrum.

men det finns i övrigt inget att göra. Veke och ljus är inte dimensionerade för varann.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag köpte mig två stolar och ett litet balkongbord för några hundralappar i dag. De är som synes begagnade och behöver ju lite kärlek...
Svar
9
· Visningar
888
Senast: warg
·
  • Artikel
Dagbok I min stuga finns två gamla kakelugnar. Och oj vad jag känner mig privilegierad! Jag har aldrig bott tillsammans med nån kakelugn...
Svar
7
· Visningar
709
Senast: gammalek
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 415
Senast: lundsbo
·
Kläder & Bli fin Jag har drabbats av något helt oförklarligt sug efter lyx. O_o Förstår inte riktigt varför, jag har alltid varit rätt enkel i mitt...
2
Svar
22
· Visningar
2 878
Senast: Tuvstarr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp