Lockar som håller

Känns som att det tar lång tid? :o
Inte ens mitt hår lägger sig i lockar för en hel kväll på ett försök med locktång ;) och då har jag ändå naturliga korkskruvar ibland :p.

Om du vill se ut som ett troll rätt och slätt kan du testa att rulla upp håret blött på tygsnoddar och sova med det. Men risken är nog att det faller ur totalt ändå om du inte moussar innan och sprejar efter och har typ obalsamhår.
 
Jag förprepar inte alls. En frisör tipsade om att spraya lite i håret innan jag lockade, men då utskick hon från att jag hade en locktång. Jag har ju en plattång (fast med rundad varm utsida) så jag drar den genom håret för att få lockar, och då blir det strävt med produkter i innan. Men ska som sagt köpa en ny bra locktång tänker jag. Hur förprepar du?

Jag tycker att just en keramisk plattång funkar bäst för att forma håret eller för att göra mer naturliga större lockar. Tror inte att du behöver byta om du har en sån! Jag har en svinbillig från Clas Ohlsson ;)
Jag har själv inte sk ”skandinaviskt” hår så jag kan inte ge så många stylingtips mer än det självklara som du säkert vet: tvätta inte håret för ofta, undvik inpackningar som gör håret mjukt och glatt. Tupera i botten (det behöver inte se tuperat ut om man för det rätt men det ger stadga och volym).
Antar att du redan gör ovanstående?
 
Jag har en sån här:
P-24274.jpeg

Den är jättebra! Lockarna blir jättefina och håller absolut en hel kväll. Jag brukar locka på kvällen innan jag ska sova och det håller sig fint i ytterligare två-tre dagar. Den enda produkten jag använder är värmeskydd, ingen spray eller liknande.

Jag använder bara balsam i topparna, aldrig inpackning. Mitt hår är ganska tunt men inte riktigt skandinavisk kvalitet utan något grövre. Jag antar att jag har bra hårkvalitet för att få lockarna att hålla, men kanske att locktången spelar in en del också :)
 
Jag använder ett värmeskydd från Redken (Iron shape 11) som hjälper lockarna att hålla formen. Jag har först i det, volymfönar sedan håret torrt och lockar efter det. Jag har en locktång från just GHD och brukar fästa lockarna med en hårnål direkt så får dom svalna i ”lockform”. När hela huvudet är lockat (och alltså sitter uppsatt med hårnålar) sprayar jag lite med hårspray, tar ur nålarna och delar lockarna med fingrarna innan jag sprayar igen.

Det brukar sitta ganska bra men det känns i håret att jag har hårspray i. Värmeskyddet gör stor skillnad, lockarna blir betydligt stadigare när jag har haft i det först.

Jag har gett upp att ha lockigt och mjukt hår, vill jag ha lockigt hår måste det vara lite hårsprayssträvt. Det kan hålla sig lite vågigt utan spray men inte lockigt. Nu har jag dessutom lite slingor i håret vilket jag upplever ger håret lite mer stadga och textur vilket i sin tur gör håret lättare att hantera.

Jag har testat att locka håret men spolar som har suttit tom över natten men det har inte fungerat för mig.
 
Toppen, tack! Du har du i det och låter det torka in innan du lockar gissar jag?
Jag lägger det bara i håret och typ puffar upp håret med fingrarna. Går även att göra i blött hår.
Jag har spikrakt hår bortsett från när det är fuktigt eller om jag gojsar i Stafsing moussen. Jag har platt hår men denna moussen gör så att det blir en hel del volym.

Du får prova dig fram och se om den funkar för dig :)
 
Haha, jag tycker det blir jättestor skillnad. Och då lockar jag ändå med ghd när jag lockar med plattång :p
Blir ju olika sorters lockar, men jag tycker absolut att locktångslockarna håller bättre.

Ska dock tillägga att jag har ganska fogligt hår! :D

Mitt hår är inte fogligt! Det vill vara rakt.

Men några enstaka gånger har jag provat att locka det. Dels med plattång och dels med locktång. När jag lockade med plattången höll det längre. Tre dagar senare såg det fortfarande lockigt och snyggt ut. Med locktången håller det sämre tyvärr... Kan ju bero på mina verktygs kvalitet och temperaturen de har.
 
Jag tycker att just en keramisk plattång funkar bäst för att forma håret eller för att göra mer naturliga större lockar. Tror inte att du behöver byta om du har en sån! Jag har en svinbillig från Clas Ohlsson ;)
Jag har själv inte sk ”skandinaviskt” hår så jag kan inte ge så många stylingtips mer än det självklara som du säkert vet: tvätta inte håret för ofta, undvik inpackningar som gör håret mjukt och glatt. Tupera i botten (det behöver inte se tuperat ut om man för det rätt men det ger stadga och volym).
Antar att du redan gör ovanstående?

Inget utav det :D "Måste" (läs prioriterar) att tvätta håret ofta p.g.a mycket träning. Men resten ska jag ta fasta på!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Kanske lite knasig rubrik men mitt problem är att mitt hår är väldigt fint (jag säger tunt och frisören säger fint) alltså det är inte...
Svar
7
· Visningar
2 112
Senast: Idas
·
Äldre Hej bukefalosar! God jul på er en dag försent! Jag ska ut oca svira ikväll och har tänkt köra på beachlockar med plattången, en...
Svar
15
· Visningar
5 008
Senast: Trott
·
Kropp & Själ Förlåt min stress men mitt liv är så emot mig just nu att jag helt glömt av att det är nyår imorn och vi är bortbjudna på lite mer fancy...
Svar
8
· Visningar
3 102
Senast: Karfitsa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp skäller på män
  • bandage på katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp