Bukefalos 28 år!

"Logga/banner"

dimmansstuteri

Trådstartare
\"Logga/banner\"

Finns det någon som kan ge mig tips hur jag skall göra en "logga" eller "banner" till min hemsida? Jag har Photoshop 5.0. Behövs det andra program?

Hlsn Helena
 
Re: \"Logga/banner\"

Photoshop 5 duger utmärkt för att göra loggo åt din sida. Är det något speciellt som du vill ha hjälp med?
 
Re: \"Logga/banner\"

Eh, ja. Jag skulle behöva ha steg för steg-hjälp. Jag har bara använt photoshop för enklare bildbearbetning (med synnerligen varierande resultat...), och kan inte alls programmet. Har ingen aning om hur jag skall börja... :confused:

Hlsn Helena
 
Re: \"Logga/banner\"

fundera på hur du vill ha loggan. hur den skall se ut. bilder, rutor, färger och dyl. skriv ner det och det är enklare att gå vidare i hjälpen.
 
Re: \"Logga/banner\"

Hm, jag vet inte riktigt. Vill ha ett par "nedtonade" bilder och en snygg text. Hade tänkt att pröva mig fram, men jag kommer inte ens igång...

Hlsn Helena
 
Re: \"Logga/banner\"

Jag gjorde ett snabbt exempel efter att tittat på din sida. Jag dimmade inte bilderna utan jag lånade utav dig en bild som jag snabb redigerade.

Titta på detta och fundera på hur du vill gå vidare. Själv tycker jag att den inte skall vara i banner storlek om den inte ligger ovanför top menyn på din sida.

dimmans.jpg
 
Re: \"Logga/banner\"

Hej, det är visst inte så ofta jag är inne på den här sidan :o
Loggan är jättefin, och kommer jag bara igång kan jag ju exprimentera själv med bilder, toning osv... Kanske vi skall fortsätta "projektet" via pm eller mail?

Hlsn Helena
 

Liknande trådar

Fritid Vilken Smartwatch vill jag ge mig själv i födelsedagspresent? En smaksak, såklart. Men ja, vilka har ni och är ni nöjda? Vad gillar ni...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 129
Senast: Cattis_E
·
Skola & Jobb Ni som letar bland annonserna där... Hur gör ni egentligen? Jag blir aldrig klok på sökfunktionen och matchningar där. Tycker alltid...
Svar
10
· Visningar
835
Senast: Cattis_E
·
Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
751
Senast: Fiorano
·
Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 831

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Häst med eksem

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp