Löphuvudet kan analyceras via hästens personlighet, -astrologi

R

Rikkan

Vi var inne på ämnet, startar ny tråd.
Jag ser det som att hästen har ett personligt horoskop, precis som alla andra som är födda under stjärnorna.
Vissa personliga drag funkar på tävlingsbanan i stressade travsammanhang, andra inte. Vissa kombinationer lämpar sig bättre.

Kan vi se och definera dom egenskaper den perfekta hästen besitter i förhållande till hur vi själva är som ledare, människa?

Alla har väl lite olika sammansättning?
Och fungerar olika.

Hur fungerar tex kombinationen skötare Kräfta= hästen Kräfta?

Nu består ju horoskopet av alla planter, aspekter, hus och tecken i en salig kombination, intressant är det. Kan verkar lite invecklat till en början före "bitarna faller på plats".

Jag har gjort horoskop till unghästar, föl som sedan visat sig stämma bra på den mentala biten. Sånt är kul och spännande!
För många gånger så ges tydliga ledtrådar till varför hästen reagerar som den gör i pressade situationer. Då blir det jätte enkelt att möta häste på ett sätt som den respekterar och finner helt mentalt ok. Låter det snurrigt?
Det är det inte... :D
Enklast tycker jag det är att i första hand se på personligheten, sedan hur den tacklar ledare och omvärlden osv.
 
Nu är ju jag rätt kass på det där med astrologi, men jag har för mig att när det gäller relationer så passar kräftor bra med Skorpioner, andra Kräftor och nåt mer som jag inte minns... :confused: Men min astrologi är inte den bästa direkt.

När jag tänker efter så är detta vår tredje "häst-kräfta" och hon har inte mycket gemensamt med de andra vi haft. En av dem var faktiskt född samma dag som jag. :idea:

Men vad säger astrologen? Har en häst som är född 28/6 1999 löphuvud? :)
(Humöret är delvis genetiskt från två håll enligt vad jag hört :cool:)

///ghost
 
det kryllar av astro info på nätet.

Jag har en kräfta som är född samma dag som Ingemar Bergman och Prinsessan Viktoria..... :D
Hon är verkligen som en blandning 50/50 fast med fyra ben och svans. :rofl:

För att se exakt så bör jag veta tidpunkt och födselort. Då kan jag göra en analys åt dig. :)
 
Misstänkte det. :D

Uppfödarna får ju ett par ungar om året och har vääääldigt svårt att hålla isär vad som hände med vilken unge när det gått ett par år...

Du får göra på "Junior" i stället, han föddes kl. 00.40 i år, den 29/4 utanför Linköping. :p

Har hon problem med könstillhörigheten menar du??? :eek: om hon är 50/50. ;)


/// ghost
 
För att se exakt så bör jag veta tidpunkt och födselort. Då kan jag göra en analys åt dig.

Mig då ????

Vad har min pålla för personlighet och motivation ?

sto 2001-04-15 kl 05:30 Ärla ..........är det någon idé att fortsätta träna :confused:.....nu blir jag ju lite nervös :crazy:
 
Just könstillhörigheten är en frågeställning som kan pendla från det ena till det andra, rent beteende mässigt.
Tur att jag slipper "bråka" med henne i hagen. Det får hennes kille göra. Hon har visat sig ha en Bergman liknande stubin, när känslorna styr henne, något som omöjligt kan komma ifrån mig eller miljön eller hantering.....Vi står då som frågetecken, både jag och dom andra hästarna.
 
Alla hästar mår bra av träning...
Du, jag behöver få veta vilket år hon är född annars funkar det inte.
 
Ni kan enkelt kolla detta själv genom att gå in på länken jag visade, välja "free horoscopes" "Children & Young people"
Sedan får man givetvis modifiera lite med tanke på att det är en häst och inte ett barn, men grund motivationen, egenskaperna stämmer.

Kopierar här: (hoppas du läser engelska)

Sagittarius Rising (accendant - individens utstrålning)

You are a very open and outgoing person, quite frank and honest; in fact, you may be blunt to the point of indiscretion. But people who are hurt by the frankness of your remarks feel better when they realize that you really do not intend any harm.

You have a great deal of energy, and you enjoy freedom very much. If you can't direct your own life as much as you want, you feel trapped.

You are likely to be interested in sports and outdoor activities.




Sun in Taurus (jaget)

You are very patient and like to do things slowly so that you can see what is really happening.

You like to be comfortable. With your love of comfort and ease, you may try to avoid strenuous situations, but you really need such experiences to help you mature.

People will probably like you because you are affectionate; you give and receive love easily. However, if others try to take advantage of your placidity, they will quickly discover that when you are roused to anger, you don't calm down easily.

You find it difficult to work for abstract goals. You don't mind working a long time for the results you want, but you have to understand and relate to those results.




Sun in the Fourth House

The warmth and security of your home are very important, for you need to know that you have a place to withdraw to. Your parents are very important people in your life, and their attitudes will have a tremendous impact on you.

You are likely to be a quiet person with strong feelings and emotions, and you keep to yourself a lot. But you aren't really weak or retiring, because by going into yourself, you gain strength.

Although you may be quite successful when you grow up, you will not care much for being famous. You are much more concerned with living up to your own inner standards and having a rewarding personal life.

When you feel good and secure about yourself, you like to bring people into your home and share your good feelings with them.




Moon in Leo (själen)

You consider yourself important and want to do things that will make other people proud of you. But most of all you must be proud of yourself.

In a group, you try to be the outstanding person one way or another. You take your feelings very seriously and are inclined to emphasize or exaggerate them when talking to others.

Above all, you feel the need to be yourself, and you do not easily act as other people want you to.

You are emotionally very warm, and if you like someone you let him or her know it. But you need love and affection too, and above all, reassurance. The better you feel about yourself, the less you feel the need to show off.




Moon in the Eighth House

Your emotions are very powerful, and your moods go through regular cycles of change, so that you are always growing and evolving internally.

However, you are inclined to keep your feelings to yourself, even when you ought to discuss them with someone. It isn't good to bottle up your angry feelings.

Women will be very important in changing your life and you may "inherit" something from a woman.

You must learn to handle money and possessions carefully, because you will probably have to take care of other people's property.

You love anything mysterious, such as detective stories and crime novels.




Venus in Gemini (känslorna)

You like to meet many people and have as many friends as possible, for you love variety. The more people you know, the less bored you are, so you act quite friendly and open.

You express yourself in a lively way, and others will probably enjoy your humor and interesting wit.

This position of Venus means that you will be interested in art and poetry when you are older.

Although you like to know a lot of different people, you are not interested in getting close to them or involved in their lives. It may be hard for you to form a deep attachment to someone.




Venus in the Seventh House

You will always want to have a steady relationship that gives you a sense of being more complete than you are by yourself.

Even while you are young, you like to be with other people and to work with others rather than alone. You are far more concerned with harmony than with getting your own way. That is very useful, but you should learn that in some situations you must stand up for your rights in no uncertain terms.

You like to be with people who are attractive or artistic and creative. When you are older, you may marry someone who has these qualities.




Mars in Gemini (energin, målmedvetenheten)

Your energies get turned on very rapidly, and you work very quickly. You are inclined to start several projects at once and never finish any of them. If you cannot overcome this basic tendency to dabble shallowly in many activities, you will not master any skill very completely.

On the other hand, you do have a quick mind, which you enjoy using, especially to debate and argue with others in a spirit of friendly disagreement.

Try not to be so impulsive in the way you think. If you make decisions too rapidly, you will often be wrong.




Mars in the Seventh House

If you want to get along with people, you will have to learn how to make compromises. You tend to want your own way all the time, which causes disagreements and even fights.

Try not to always see yourself in opposition to others. If you really feel that you have to give up more than you get when you cooperate with another, it would be better to work alone.

If you enjoy working with someone you can work harder than almost anyone else. As long as you believe that you can accomplish your objectives through cooperating, you will certainly succeed.

It is important to learn these lessons now, because otherwise this placement could indicate a difficult marriage, because you cannot cooperate well enough to create a real partnership.

:)
 
Jo, visst mår alla bra av träning, men jag tänkte nog lite på om det blir några segerkransar eller om vi bara ska träna för skojs skull :cool: (det kan ju vara onödigt att lägga pengar på en tävlingssulky om man redan nu kan se att motivationen inte finns eller kommer att finnas..... ;))

Jag skriver uppgifterna igen:

Kön: sto
År 2001
månad april
dag: 15:e
klockslag: 05:30
Ort: Ärla

ps. Jag skulle gärna vilja att du ger en personlig tolkning av horoskopet (tror att du är bättre på att översätta de mänskliga horoskopen till hästens........mina horoskoptolkningar är lika med noll)

Jag är intresserad och nyfiken av vad du kan läsa ut av min hästs horoskop. Vad tror du att min häst har för temperament och hur stabil är hon i psyket?

Jag har själv förlöst henne och varit med henne varje dag i hennes liv så jag känner henne väl (och kan kanske därför inte vara objektiv i min tolkning :love:) ds
 
Våra hästar är födda samma datum!!!
Fast min är en -97:a (alltså 4 år virrigare än din :p )
Ska försöka få fram tid och ort för honom, det här var ju spännande!!! :)
 
Jag tycker det ser MYCKET lovande ut, faktiskt.
Det finns många bra saker bla. oxe och lejon.
Jag har sett ganska många olika.
Det ska bli spännande att se om vi får fram fler, så att man kan se skillnaden mellan individerna.
Om du nu kan se dessa aspketer som en del av hästen, ifall du märker att det stämmer, så kommer du att kunna ligga steget före hästen i dess utveckling och undvika onödiga konfliker.
När hästan väl märker att du röjer undan eventuella faror eller inte ger den möjlighet att låta negativa aspekter av personligheten ta överhand då växer lojaliteten. Det vet jag av egen erfarenhet.
 
Hör här:
jag skulle köpa ett Rigel Jo sto, men blev fundersam när jag kollade hennes horoskop eftersom det stod att hennes största intressen var att lösa deckargåtor! :rofl: Så ibland måste man göra egen tolkning som är anpassad hästen.
MEN det lustiga var att hon stod alltid och tittade på allt med nyfiken blick. Det blev inget köp, men det berodde inte på hennes detektivådra...
 
Vill du ha fler "bäbisar" så väntar vi två, har två ettåringar och tvååringar som jag har exakta datum och klockslag på :)

När det gäller hästarna som ska födas så blir det i juni.......kan du säga ett bra datum och klockslag så att vi kan sätta igång stona vid exakt rätt tid :idea: :angel:
 
:rofl:........hur man blir bäst är ju ett mysterium.......en problemlösare måste ju vara en hit :banana:
 
lösa deckargåtor
:rofl: :rofl: :rofl:
Kanske inte just den bästa egenskapen hos en travare? :D

En kompis hade ett sto i träning som var "Blond" alltså riktigt korkad... inte dum eller elak- utan bara sådär DUH! Blåst :D
En dag tog hon rekord då det blåste regält och regnade "småspik" alla hästar stod med rumpan mot vinden och kurade- alla utam hon, som stod åt andra hållet (mot vind och regn) och små kisade av obehaget att få regn i ögonen.. :rofl: :rofl: :rofl:
Jag har nog aldrig skrattat så! Hon var så söt! :love:
 
Andra ser dig som en vädur. Egensinnig. Du gillar att göra saker på ditt sätt, och vara först så fort tillfälle ges.
Alltid energisk i ditt agerande, aktiv, gillar att hävda dig. Du gillar att tävla med andra.
Att samarbeta kan ibland vara lite besävrligt eftersom du är väldigt oberoende.

Andra kommer att gilla dig för din positiva energi, utstrålning. På samma gång kan din lätt nonchlanta attityd gentemot dina egna känslor göra det svårt att få sympati när du verkligen behöver det.

Du är impulsiv och agerar före du tänker. Lär dig att vara lite mer eftertänksam. Du slåss för det du tror på, så det är viktigt att du tänker igenom dina åsikter så att du använder din energi positivt.

Du är lätt att reta till ilska. Men du är inte långsint.

Du har en stark personlighet som omedelbart gör ett starkt intryck på andra. Du är mycket viljestark och energisk.
Problemet med detta är att du kanske inte låter andra i din närhet vara sig själva.

Du är fysiskt stark och gillar att vara vid god hälsa, i god form. Om du kan lära dig att acceptera dina begränsningar och kunna kontrollera din energi på ett sunt sätt så kommer du få en hel del uträttat.

Du är seriös och lite blyg. Du gillar att åstadkomma och få saker gjorda. Därför det får dig att må bra att veta att du gjort nytta.

Du är väldigt praktiskt och amitiös. (Renlig i boxen?) När du blir äldre så vill du ha en viktig roll här i världen, och du kommer att jobba hårt för att komma dit.

Detta är en läxa som du måste lära dig: Var inte så hård mot dig själv.

Kom i håg att din behov för tröst, välbehag, trygghet och kärlek är verkliga behov, du kan inte vara lycklig när du hela tiden förnekar dom.

Du har ett stakt behov av vänner som stöttar dig på alla plan, då känner du dig bättre till mods.

Ditt humör har en stor betydelse för hur din vänskapskrets kommer att se ut.

osv...


Detta tar tid!
Jag som ska ut och träna hästen.

Jag har plockat ut lite, så att du får läsa. Finner du det intressant så kan jag göra färdigt sedan.
Det är jätte mycket kvar, jag har ej hunnit läsa och tänka. Nu kan jag göra detta gratis, eftersom du frågat, men det blir det enda. Det tar nämligen tid att göra =pengar.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp