Löphuvudet kan analyceras via hästens personlighet, -astrologi

:o.....känns som om du beskriver mig......inte hästen....nästan lite ruggigt :o

Jag ska läsa en gång till och då tänka på hästen.......jag förstår att detta tar tid och du ska absolut inte lägga ner mer tid på just min häst........ut och träna din egen du....tackar så mycket för ditt långa svar :bow:
 
Har kommer antagligen en väldigt dum fråga... :o... jag kan inget om astrologi så jag ber om ursäkt redan nu om jag gör bort mig helt.. :crazy:

Men om man ser till de egenskaper man önskar i en bra travhäst.
Vilket stjärntecken bör hästen vara född i om man ser det så?
Och kan man om man tar elithästar,se någon form av samband i atrologi då? *svammlar*

Hoppas jag har gjort mig förstådd :o :angel:
 
När jag läser detta så får jag bara en bild i huvudet, den där noska blodings märren som var så ruggigt bra, hon som hela tiden skadade sig på träning för att hon var så framåt. Jag kommer inte på vad hon hette. Hon gick till aveln för 4 år sedan.
Detta är något av det starkaste jag sett, men känslomässigt så tror jag att man måste vara mjuk och pedagogisk.
En krigare! :D
Hade jag haft mer tid så hade jag anpassat detta mot hästen, nu är det lite halv slarvigt. Du kan uppleva att det duker upp formuleringar som påminner om varandra. Det beror på att det är aspekter som har samma tecken. Jag har tagit med allt, utan att förklara närmare, vilket kan verka lite överflödigt men allt har en funktion för att man ska få helheten.

Vill gärna höra din kommentar senare. Tycker du att du ser hästen med andra ögon, blir hästen mer personlig och lättare att läsa, att förstå?



Hur andra ser dig:
Andra ser dig som en egensinnig, en som gillar att göra saker på sitt sätt och dessutom alltid vara först så fort tillfälle ges.
Energisk, aktiv. Du gillar att hävda dig och att tävla mot andra. Att samarbeta kan ibland vara lite besävrligt eftersom du är väldigt oberoende.

Andra gillar omedelbart din positiva energi, din utstrålning. Din lätt nonchlanta attityd gentemot dina egna känslor göra det svårt för dig att få sympati när du verkligen behöver det.
Du är impulsiv och agerar före du tänker. Lär dig att vara lite mer eftertänksam.
Du slåss för det du tror på, så det är viktigt att du tänker igenom dina åsikter så att du använder din energi positivt.

Din personlighet, jaget:
Du är väldigt energisk och livlig. Du är rastlös om saker och ting inte går lika fort som du vill. Detta kan göra att du får svårt för att kommunisera med andra eftersom få har samma tempo som dig. Du har inte tid att stanna upp och relatera till din omvärld. Du har ett eget sinne och bryr dig inte om att andra inte delar dina åsikter.

Du gillar att vara först i allt, och tar risker som andra anser vara onödiga eller farliga. Var försiktig och undvik stora problem och försök att lyssna på vad andra säger, för det kan vara så att dom faktiskt försöker hjälpa dig.

Du är lätt att reta till ilska. Men du är inte långsint. När du är arg så kan du ofta göra eller säga saker som du sedan ångrar. Mot andra är du enkel och direkt, men var försiktig så att du inte är för raktfram att du sårar andras känslor.

Du har en stark personlighet som omedelbart gör ett starkt intryck på andra. Du är mycket viljestark och energisk. Problemet med detta är att du kanske inte låter andra i din närhet vara sig själva. Lär dig att ge andra en chans. Du har en enorm självtillit och det kan vara nyttigt så länge du vet dina begränsningar.

Du är fysiskt stark och gillar att vara vid god hälsa, i god form. Om du kan lära dig att acceptera dina begränsningar och kunna kontrollera din energi på ett sunt sätt så kommer du få en hel del uträttat.

Ditt inre,
Du är seriös och lite blyg. Du gillar att åstadkomma och få saker gjorda. eftersom du mår bra av att veta att du gjort nytta.

Hur som helst så är du lite okonfortabel med dina känslor. Dom verkar nästan felplacerade, en källa till oro istället för glädje. Du kan knappt visa dina kärleksfulla känslor, men du har lika stor behov att vara älskad som alla andra.

Du är väldigt praktiskt och amitiös.
När du blir äldre så vill du ha en viktig roll här i världen, och du kommer att jobba hårt för att komma dit.

Detta är en läxa som du måste lära dig: Var inte så hård mot dig själv.

Kom i håg att din behov för tröst, välbehag, trygghet och kärlek är verkliga behov, du kan inte vara lycklig när du hela tiden förnekar dom.

Du har ett stakt behov av vänner som stöttar dig på alla plan, då känner du dig bättre till mods. Ditt humör har en stor betydelse för hur din vänskapskrets kommer att se ut.
Dom mål du stakar ut i ditt liv influeras enormt av dom attityder dom du samlade på vid tidig ålder. Var försiktig med att inte fastna i dina värderingar för det kan göra att du låser dig för andra möjligheter.

Du är vänlig och tillmötesgående mot andra, men du hatat att känna dig kontrollerad eller bunden till någon. Varken blyg eller reserverad, utan bjuder på det du känner frikostigt och du behöver känna frihet. Du vill ogärna låta någon annan bestämma över dig. Detta kan bli ett problem bland vänner. Som tur är så kan du lära dig att kompromissa med andra hästar och framförallt med människor.
Andra gillar dig för det mesta eftersom du är dig själv, inte för att du är charmig. Du vet vad du vill, och är redo att få din vilja igenom.


Venus i 12 Huset
Du är troligen lite blyg och reserverad när det gäller att visa dina mjuka känslor.
Det är inte så att du inte känner, för du kan vara vänlig och kärleksfull mot dom du litar på. Men blyghet kan hindra dig från dom viktigaste relationerna på grund av detta kommer du inte i kontakt med dom som är lika blyga som dig själv, och det är endast sånna som kan förstå hur känslig du igentligen är. Försök att vara lite mer utåtriktad så att du kan träffa sånna som är bra för dig, som förstår dig.

På pluss sidan, så innebär detta att du kan vara väldigt generös och givande mot dom du älskar. Det kan även hända att du ger dig när du borde hålla på dina värderingar, bara för att inte offra vänskapen.


Mars in Sagittarius
Du motiveras av dina ideal. Du är villig att jobbar hårt för att förbättra och förändra världen, efter dina ideal. Om du jobbar med andra så vill du vara där det händer saker.
Det är vikgit för din frihetskänsla att vara ute och röra på dig. Frihetskänslan är enormt viktig för dig. Du blir en rebell om du berövas denna frihet.
Du är stakt driven av rättvisa.


Mars i Nionde Huset
Du är stakt förankrad i ditt eget synsätt, och om utmaningen kommer så kämpar du hårt för dina åsikter. Du slåss hellre för ideal är för dig själv. Du kan bli smått fanatiskt eller modigt försvarare för dom som har det illa i dina ögon.
Du agerar utifrån dina åsikter och värderinga. Försök att undvika att låsa dig i detta, så att du har möjligheten att se andra alternativ.

När du blir äldre så vill du gärna resa och se dig omkring.
 
Det kan man kolla ifall man vet när dom är född.
Precis som jag kollat dessa två hästar.

Enkelt sett så kan man kolla via ATG vilket datum och år som är född. Då vet man solens placering, en lite början, men det ger inte ett fullständigt horoskop, eftersom allt är en helhet så kan många kombinationer vara bra.
Precis som med människan.

Jag tror att det kan vara fördelaktigt att finna en viss del ELD (skytt,lejon, vädur) tecken kanske i kombination med JORD (oxe, jungfru, stenbock). Men allt är relativt.
Tror att Victory Tilly har solen i Fiskens tecken, om jag inte mins helt fel.
Alla tecken är fina och bra på sitt sätt. Det är helheten som ger resultat. Här är ju många födda i April, Maj, Juni, Juli.
 
Oki!
Kan man säga att typ ett sto som är skytt bör betäckas med en fisk, för bästa avkomma..
Lite bara på rak arm...
Förstår ju nu att astrologi är lite mer än bara stjärntecken.. men rätt intressant!
 
Fördelen, tycker jag, är att ju mer man läser och lär sig, desto lättare har man för att förstå varför alla i ens omgivning är så olika en själv, och varför vissa reagerar på ett sätt medan andra inte reagerar alls.
Och det har hjälp mig att få ett vidare perspektiv på tillvaron. Jag kan uppskatta mer i min omgivning eftersom jag förstår mångfalden in i detalj.

Jag har haft stor nytta av detta när jag snabbt vill kunna komma tätt inpå en häst (eller människa för den delen), slippa onödigt tjafs i kommunikationen. Det kan vara nyttigt ifall hästen har mycket skit i bagaget och ogillar mäniskor...
 
Rätt intressant och helt nytt för mig.. :idea:
Astrologi har varit det man läser i expressen... Jag har nog aldrig träffat någon som använder sig av det så som du gör.. Fränt! :D

Efter alla våra kontroverser :cool: skulle du kunna tippa fram vilket stjärnteckan jag är i eller funkar det inte riktigt så??
Fast de kan ju vara svårt eftersom du inte vet nå om mig- utan bara om en av mina hästar :rofl: :rofl:

Hur mycket behöver du veta om en häst, för att du som du sa citat: "Jag har haft stor nytta av detta när jag snabbt vill kunna komma tätt inpå en häst (eller människa för den delen), slippa onödigt tjafs i kommunikationen. Det kan vara nyttigt ifall hästen har mycket skit i bagaget och ogillar mäniskor..." slut citat
 
Nu har jag hunnit läsa hela ditt svar, efter att ha varit en sväng till Örebro och fått "skämmas" för att min egensinniga kräfta har järnkoll på när inte matte sitter i vagnen utan någon främmande karl. :crazy: I dag sprang hon av banan med en av våra mest kända kuskar. :o :crazy:
Eftersom hon aldrig gör så med mig (utan bara frågar genom att vika ett öra) glömmer jag alltid att varna kuskarna också... *suck* Sen travade hon 5 meter från sitt andraspår, innan galoppen kom. Ja ja, hon tycker det är kul och sköter sig trots sin påstridighet, vad mer kan man begära? :)

Det ser ju ut som om "junior" har en massa bra egenskaper skrivna i stjärnorna. Möjligtvis att det kan vara lite svårt med fadersbandet och att han inte behöver sticka ut ur mängden? Och visst kan en travhäst vara riktigt bra utan att vara berömd. :p
Nu får vi väl ha lite is i magen och vänta i 4-5 år för att se om verkligheten och astrologin stämmer överens? Häng i Bukefalister... :) Vi komförresten på att det är tur att han inte är född en timme tidigare, för då skulle han vara född samma dag som min pappa. Och sådana egenskaper skulle man inte vilja ha på en häst... :rofl: :rofl: :rofl:

/// ghost
 
Ja, se kräftor... :rofl:

Jag har en kräfta som älskar Audi-billack. Hon har repat billacken med tänderna, vilket resulterat i att jag har lackat om bilen 3 gånger. Nu har hon varit i farten igen och gjort ett fint konstverk på huven.

:crazy:
 
Han var inte alls sur på henne. :)
Det var värre när hon körde karusell med C-E.L. för han fick henne inte ens i färdriktning på stallbacken. :eek:
Tur att man inte har vett att skäms. :)
Personligen passar jag alltid främmande hästar vid utgången, men det är ju jag det. :smirk:
Och jag påpekar ALLTID att hon är egensinnig... :angel:
Denna häst har övertygat mig om att hästar kan dra slutsatser även om de kanske inte är så korrekta alla gånger.

Jag tror jag måste försöka få uppfödaren att komma ihåg när på dygnet hon är född. :crazy:

/// ghost
 
Beträffande dig så har jag vissa aningar, men finner det inte så intressant att spekulerat i andra.

Jag bruakr vilja ha fullständiga uppgifter om jag ska göra ett riktigt horoskop på hästar, annars blir det så slarvigt.


Har gjort det på min Leasing häst. Ratade en innan honom på grund av dårliga aspekter.
Fling har vissa svaheter, mentalt.
Lustig nog så hade jag inte sett hästen utan bara läst i stjärnorna då jag ringde ägaren för att säga att jag tvivlade på att han skulle kunna bli starthäst.
När jag sa vad jag visste om hästen höll hon på att ramla av stolen. Hon kunde inte förstå hur jag kunde veta hur Fling var och vilka svagheter han har bara genom att få födelse data. Det stämmer på honom. Det stämmer på alla mina, även på fåren! :)
 
*s* Det skulle jag kunna tänka mig att du har! :D
Så här beskrivs mitt stjärntecken på en internety sida om astrologi iallafall :
FÖRDELAKTIGA EGENSKAPER
* Diplomatisk och fredsälskande
* Söker harmoni och balans
* Sällskaplig och charmig person
* Skönhetsälskande och mycket romantisk
* Lojal mot sina vänner
* Artig och bra på att lyssna
* Kärleksfull
MINDRE GODA SIDOR
* Kan vara rätt lat
* Ofta obeslutsam och ombytlig
* Flirtig, ytlig och nöjeslysten
* Lättlurad och lättpåverkad
* Narcissistisk

Och enligt mina vänner (4 tillfrågade) så stämde det bra in på mig, förutom ytlig :)

Rätt intressant att det skulle ha sån stor betydelse när/var man är född..
Har du någon bra länk omman vill läsa lite mer om ämnet, så man kan skaffa sig en åsikt! :)
 
:D.......jag vill minnas att du i en annan tråd skrev att du "stötte" på min man på travet en kväll.....så flirtig måste ju stämma i alla fall. :p :angel:
 
OK, så får jag väl ge mig tillkänna. :p
Du har mykcet av tecknet som är min motsats; våg.
Men vad du mer har, det kan jag inte säga utan att se personen i verkligheten. Troligen Jungfru av något slag, kanske skorpion och oxe oxå.

Vet en tjej från N.Y som kan "läsa" alla människor hon möter. Hon var på en en fest där jag oxå var och hon läste alla 24 personener. Inte en enda miss.
Synd var att jag på den tiden inte var så intresserad av astro, men det kan mycket väl tänka sig att det var just hennes kunskap som senare fick mig intresserad?
 
www.astro.com

Det finns en uppsjö av böcker, nätsidor och skrifter.
Det är allt jag kan säga.
Dom böcker jag har är på engelska.
Men kolla med ditt bibliotek, dom kan kanske gräva fram något åt dig.
 
Oj, det här kommer att ta lite tid att analysera om jag ska översätta det till min häst, men det stämmer fortfarande på mig.

Vi får väl se om hästen kommer att vilja vara först i mål. Hon är ju bara tre år och har enbart gått premie och kval än .......men när jag tänker efter var hon faktiskt först i mål i kvalet och inte det minsta trött :idea: :love:
Matte däremot var helt slut av spänningen.....kan meddela att hästen är lugnet själv (" droppa gärna en bomb så att det "händer" nåt") . Hon vet vad hon vill och visar det, men är trots det hur lätt som helst att hantera och mycket samarbetsvillig. Pigg och energisk är inte alls hennes stil.....hon kopplar av totalt när tillfälle ges, men tänder till när hon vet att hon ska (eller får gasa på)

Min känsla är att hon kommer att vara lite flegmatisk i lopp, men vi får väl se vad som händer.......om vi kommer till start överhuvudtaget :)

Att hon tycker om att resa stämmer abslolut. Hon gillar verkligen sin transport .....möjligen tycker hon att livet här hemma är lite trist ;)

Som sagt.....jag ska läsa några gånger till och se om jag lyckas analysera horoskopet.....kan tänka mig att det krävs en hel del av läsaren för att kunna tolka på rätt sätt....och horoskop är verkligen inget jag "kan" eller kommit i kontakt med förr :crazy:

Kul grej....tack tack :bow:
 
Japp, jag är våg... :D och har säkert en hel del annan skit oxå :p
Fast det var rätt kul- satt och kikade runt lite och skickade länkar till mina vänner och enligt dem var jag typisk våg..
Charmig, kärleksfull, ömsint, ärlig och lat, envis till döden, naiv :o :angel: :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp