Lösa hästlicens, är jag korkad eller TDB knasigt?

Alexandra_W

Trådstartare
Skulle lösa licens på nya hästen här ikväll. Det gick inte...

Hon är importerad från Danmark och har ett danskt pass (som är hos SH för tilläggsregistrering men det lär vara månader tills den är klar). Hon är registrerad i danskt "slaskregister", det står okänd på de flesta rader. Okänd stam, okänd ras (korsning), okänd uppfödare - ja ni fattar.

I sitt pass har hon sitt UELN och sitt chipnummer. Då hon är korsning och okänd tillhör hon inte någon stambok heller. I rutan för registreringsnummer på passet så står hennes UELN följt av DK LH.

Jag provade först lämna rutan för registreringsnummer tom och fyllde bara i UELN och chip. TDB slog ifrån, registreringsnummer saknas.

Okej, jag skrev in UELN i rutan för utländskt registreringsnummer. Samma felmeddelande. Så då skrev jag in UELN DK LH, dvs exakt vad som står i rutan för registreringsnummer i hennes danska pass. Samma felmeddelande, registreringsnummer saknas.

Jag har mailat och frågat, men det brukar kunna ta ett tag att få svar så tänkte fråga här om någon annan varit med om samma sak?
 
Provat frågat på chatt-supporten?
När jag hade strul med att skicka proppen för granskning gick det fortare få svar via chatten än via mejl
 
Provat frågat på chatt-supporten?
När jag hade strul med att skicka proppen för granskning gick det fortare få svar via chatten än via mejl

De har hottat upp sig, hade mailsvar imorse. Tydligen måste alla rutor vara ifyllda, inklusive det för svenskt registreringsnummer. Men det går att skriva vad som helst i dem, de måste inte vara rätt ifyllda utan bara ifyllda. Så var bara skriva UELN DK LH även i rutan för svenskt registreringsnummer så godkände systemet det. Så "kan vi bara ändra sen när hon har ett regnummer i SH"

Det var ju inte så rätt att räkna ut själv... Jag försökte ju med UELN DK LH i rutan för utländskt regnr, men då var ju fortfarande rutan för svenskt regnr tom (eftersom hon inte har det).

Men nu så, nu godkändes ansökan och inom en halvtimme hade SvRF gdk licensen.
 
Senast ändrad:
De har hottat upp sig, hade mailsvar imorse. Tydligen måste alla rutor vara ifyllda, inklusive det för svenskt registreringsnummer. Men det går att skriva vad som helst i dem, de måste inte vara rätt ifyllda utan bara ifyllda. Så var bara skriva UELN DK LH även i rutan för svenskt registreringsnummer så godkände systemet det. Så "kan vi bara ändra sen när hon har ett regnummer i SH"

Det var ju inte så rätt att räkna ut själv... Jag försökte ju med UELN DK LH i rutan för utländskt regnr, men då var ju fortfarande rutan för svenskt regnr tom (eftersom hon inte har det).

Men nu så, nu ska de bara godkänna, ansökan gick igenom i alla fall.

Nej det är ju inte lätt räkna ut själv.
 

Liknande trådar

Avel I mitt stall finns en jättefin valack, av halvblodstyp, som lite skämtsamt brukar kallas "Dressyrkungen" för att han, trotts att han är...
Svar
8
· Visningar
3 587
Ekonomi & Juridik Efter lite eftersökningar på internet behöver jag få hjälp att bringa klarhet i bör/skall registrera min importerade ponny i Sverige...
Svar
5
· Visningar
1 778
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp