Lösa vadklossar

Lill76

Trådstartare
Har köpt en äldre Kieffer som har avtagbara vadklossar, men som tyvärr inte fanns med. Finns det nån möjlighet att hitta lösa sådana nånstans? Finns det nån återförsäljare av Kieffer i Sverige?
 
Jag köpte en Kieffer för många år sedan som saknade klossar, pratade med Sharpman och deras sadelmakare fixade då det åt mig. Tror säkert de flesta sadelutprovare eller sadelmakare kan hjälpa dig eller i alla fall guida dig vidare.
 
Har köpt en äldre Kieffer som har avtagbara vadklossar, men som tyvärr inte fanns med. Finns det nån möjlighet att hitta lösa sådana nånstans? Finns det nån återförsäljare av Kieffer i Sverige?
Stenbergs Läder i Stockholm brukade sälja sådana, kan vara värt att fråga.
 
Min sadelmakare sa att det inte var några större problem att bygga på klossar på min sadel så att tillverka nya med kardborre borde inte vara omöjligt.
 
Hööks har fixat sådant till mig en gång när jag behövde nya till en sadel :) tänker att ÅF av ex wintec, thorowgood eller santa cruz kan ha sådant :)
 
Finns flera märken som säljer avtagbara klossar löst. T ex tekna, santa cruz, wintec, bates, knights m.m.
Bara att googla så kommer flera webb butiker upp också :).
 

Liknande trådar

Utrustning Tjo, är i behov av sadelgjorsspänneskydd, i brist på tillräckligt långa dressyrgjordar, men hittar ingenting i sverige som säljer dom...
Svar
6
· Visningar
420
Kropp & Själ Jag har nån grav form av IBS eller möjligen IBD (inflammationsvariant), och är under utredning. Det innebär 5-8 vattniga diarréer om...
2
Svar
24
· Visningar
1 293
Övr. Hund Jag funderar till och från på att skaffa en hund. Jag har ingen aning om ras och det är i nuläget inte intressant heller eftersom jag...
Svar
19
· Visningar
1 708
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
788
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp