Lovely weather for a sleigh ride

Helt underbart!!
Kan bara säga grattis till sån lycka :up:
 
Snö! Snö! Snö!
Ut med kicksparken, leta fram selarna och jihaaa!!
Två Schäfrar som drar och så en Corgi som tuffar på bakom.
Åh... jag vågar inte släppa ratten och filma när jag kör mitt fyrspann, det går så inihelvete fort... men så fin väg, är det hundspåret motsols?
 
Härligt det ser ut!
Vi har inte tillräckligt mycket snö för att jag ska kunna prova med labben, försökte börja förra året men så försvann snön liksom :meh:
 
Blev så sugen att jag spände för Ale i fyr(fem)spannet för första gången och körde en sväng. Vågade inte släppa länge nog för att filma, men ett kort blev det!

10277008_10153437518908666_8009754884299808633_n.jpg


Fridolf och Boss i led, Frodo, Ida och Ale i wheel. Yiehaa!
 
Snö! Snö! Snö!
Ut med kicksparken, leta fram selarna och jihaaa!!
Två Schäfrar som drar och så en Corgi som tuffar på bakom.
Jag börjar inse att jag är nojig och fegis, jag ser stupen på högersidan och ser framför hur en hare dyker upp och ner för stupet och så hundarna efter... :rofl: Så skulle det gå för mig om jag skulle försöka mig på det där är jag rädd... Men jag ska nog försöka åka skidor med huliganen efter jaktsäsongen! :D
 
Jag börjar inse att jag är nojig och fegis, jag ser stupen på högersidan och ser framför hur en hare dyker upp och ner för stupet och så hundarna efter... :rofl: Så skulle det gå för mig om jag skulle försöka mig på det där är jag rädd... Men jag ska nog försöka åka skidor med huliganen efter jaktsäsongen! :D

Det gäller att ha ett annat ekipage framför som "draghjälp" tills hundarna förstår att det är ett jobb.
 
Åh... jag vågar inte släppa ratten och filma när jag kör mitt fyrspann, det går så inihelvete fort... men så fin väg, är det hundspåret motsols?

Jag har båda händerna på ratten :D
Actionkamera på huvudet. Fick en i julklapp av jobbet.

Och ja, det är hundspåret. Både medsols och motsols.
 
:D I mitt fall så anser nog huliganen att jaktjobbet bör prioriteras före något annat jobb... Han tycker att det är skitkul att dra och springa det lilla vi har gjort det men jakten, den är fantastisk. :D

Äscha då, jakt är jakt och drag är drag och mina jämtar älskade att få på sig dragselen när det begav sig. Då kom de gamla generna för rasen som draghundar till användning :up: :D

081127-1.jpg


081127-3.jpg


Drag-08-02-18004-liten.jpg


Funkade med vanlig spark också
Bild_3.jpg


Spark-20071112006.jpg
 
Äscha då, jakt är jakt och drag är drag och mina jämtar älskade att få på sig dragselen när det begav sig. Då kom de gamla generna för rasen som draghundar till användning :up: :D
Mitt lilla pucko skulle nog anse att han kombinerade det bästa av två världar, jaga med matte hängande bakefter! ;)
 

Liknande trådar

Träning Jag har en häst som är mer påverkad av andra hästar än de tidigare hästarna jag haft. Lite tydligare förklaringar om olika situationer...
Svar
7
· Visningar
2 331
Träning Just det förväntar jag mig inget svar på, men kanske någon som varit med om något liknande?! Har ett treårig nordsvenskt brukssto, hon...
2
Svar
35
· Visningar
5 953
Senast: vallhund
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 770
Senast: shia
·
Hästmänniskan Hej! Let me presentera mig :-) Jag är en fjortonårig tjej som rider dressyr. Jag köpte ett ganska nervigt och stressat sto för lite...
2
Svar
22
· Visningar
3 565
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp