Lurad på internetköp...

Mim

Trådstartare
Dottern ville så gärna beställa en bikini från nätet, en som vanligtvis var dyr och nu var "rea" och eftersom hennes kompis också ville ha en så beställde dom ihop, min man hjälpte dom och betalade via PayPal.

Nu en vecka senare har inget paket dykt upp, däremot indikationer på att det finns två identiska sidor varav den ena är en bluffsida. :(

När vi kollar så är det svårt att se skillnad men jag lutar åt att vi blivit lurade. :banghead:

Mkt tråkigt och läropengar kan man tänka, men hur gör vi med kompisens dotters del?
Vi hade kommit överens om att dom skulle få beställa, vi skulle betala och dom betala oss när paketet kommit. Nu när det kanske inte alls kommer ett paket så känns det :crazy: ...

Hur skulle ni ha gjort?? :confused:
 
Hur gamla är dom och vad hjälpte mannen dom med? Det vill säga är det rimligt att dom tar ansvaret för felbeställningen eller är det din man som har ansvaret?
 
Är det så unga att de inte kan ingå avtal med egna pengar så är det nog bara att gilla läget och kompensera dottern och hennes kompis.
 
Nja, dom har tillsammans hittat denna sida på nätet, det han hjälpte dom med var betalningen.
Kompisens mamma var med innan och sa att det var lika bra att dom beställde tillsammans då dom aldrig handlade online.
 
Dottern ville så gärna beställa en bikini från nätet, en som vanligtvis var dyr och nu var "rea" och eftersom hennes kompis också ville ha en så beställde dom ihop, min man hjälpte dom och betalade via PayPal.

Nu en vecka senare har inget paket dykt upp, däremot indikationer på att det finns två identiska sidor varav den ena är en bluffsida. :(

När vi kollar så är det svårt att se skillnad men jag lutar åt att vi blivit lurade. :banghead:

Mkt tråkigt och läropengar kan man tänka, men hur gör vi med kompisens dotters del?
Vi hade kommit överens om att dom skulle få beställa, vi skulle betala och dom betala oss när paketet kommit. Nu när det kanske inte alls kommer ett paket så känns det :crazy: ...

Hur skulle ni ha gjort?? :confused:
Kontakta PayPal!
 
Okej, då ska jag be min man fixa det.
Men om jag förstod honom rätt så har pengarna dragits.. Spelar det ngn roll?

Är helt okunnig med PayPal och att handla från "okända" sidor. ;)
 
Är det inte PayPal som sitter på pengarna och släpper dem till säljaren när paketet kommit eller nåt sånt? Har för mig att jag läste det när jag använde PayPal.
 
Okej, då ska jag be min man fixa det.
Men om jag förstod honom rätt så har pengarna dragits.. Spelar det ngn roll?

Är helt okunnig med PayPal och att handla från "okända" sidor. ;)

Är också okunnig men jag har hört talas om bluffar där folk har fått in pengar via PayPal som bluffmakarna kunnat ta tillbaka efteråt. Då borde det fungera åt andra hållet också. Om det nu stämmer.
 
Är det inte PayPal som sitter på pengarna och släpper dem till säljaren när paketet kommit eller nåt sånt? Har för mig att jag läste det när jag använde PayPal.

Nej, det är Payson du tänker på.

@Mim: PayPal har varit bra för mig hittills men då har jag handlat via eBay men det borde funka ändå. Annars går det att göra en chargeback (googla, är lite meckigt) om det är ett VISA-kort kopplat till PayPal (borde gå om det är ett MasterCard också men jag är allergisk mot dem så jag har ingen koll).

/internethandelsgalningen
 
  • Gilla
Reactions: Mim
Jag ska googla och utbilda mej i detta, känns blåögt av mej, vet inte varför, trots allt så var jag inte ens med när dom gjorde köpet. :o

Tackar för all info om detta! :bow:
 
Jag ska googla och utbilda mej i detta, känns blåögt av mej, vet inte varför, trots allt så var jag inte ens med när dom gjorde köpet. :o

Tackar för all info om detta! :bow:

Om inte Paypal funkar så finns det även möjlighet att få tillbaka pengarna om köpet gjorts med ett kreditkort.
 
Jag skulle börja med att kontakta säljaren. En vecka är inte katastrof ändå. Kan ha fastnat på vägen någonstans.

Om inte kommunikation med säljaren funkar så kan man få hjälp via paypal.
 
Nej, det är Payson du tänker på.

Kollade detta med sambon när jag skrivit inlägget och det var tydligen bara i vissa fall de gjorde den lösningen jag nämnde. Berodde lite på spårbarheten på användarna eller något sånt. Jag är inte så insatt faktiskt men payson har jag inte hört om tidigare. Låter som ett trevligt sätt att betala på om det är så.
 
Kollade detta med sambon när jag skrivit inlägget och det var tydligen bara i vissa fall de gjorde den lösningen jag nämnde. Berodde lite på spårbarheten på användarna eller något sånt. Jag är inte så insatt faktiskt men payson har jag inte hört om tidigare. Låter som ett trevligt sätt att betala på om det är så.

Ja, PayPal har det för väldigt nya användare och om de inte har verifierat konto (plus att jag tror också det gäller om man har få eBay-omdömen om man säljer via eBay). Det är dock inget man kan välja själv utan det sker automatiskt från deras sida. Obs, det här gällde för något år sedan, de kan ha ändrat igen. Det var så länge sedan jag sålde med PayPal.
 

Liknande trådar

M
Ekonomi & Juridik Ska nu försöka få ner lite så ni förstår.. Jag skulle beställa täcken på en sida på nätet som är ganska stora. Sidan var lite luddig...
2
Svar
26
· Visningar
3 658
Senast: M-Meduza
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp