Lyans nya tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack :heart Smått panik över den förra tråden för jag har redan blivit av med både min läkare och nya samtalskontakt och har i princip ingen att prata med i verkligheten. Inte öppet iallafall.

Hade verkligen behövt gå ned och fixa marsvinen inför på lördag men just nu vill jag verkligen inte åka. Börjar gråta så fort jag tänker på det :cry:
 
Och från den andra tråden. Ja, jag sätter nog för höga krav på mig själv ibland, samtidigt så har jag typ inga krav alls i vad jag gör. Jag bara sitter hemma på arslet och gör knappt någonting för så fort jag försöker så får jag ångest. När jag inte har ångest och vill göra något så kommer jag aldrig igång. Ibland gör jag det och då kan jag tvinga mig till att göra sådant jag får ångest av men då måste jag må "rätt", gör jag inte det så funkar det inte. Jag har ingen aning om vad som gör att jag mår på ett sätt ena dagen och ett helt annat andra dagen. Jag har aldrig hittat några som helst samband eller orsaker. Angående vad samtalskontakten sa så ja, jag är uttråkad ibland men det spelar ingen roll hur uttråkad jag än är, om jag inte mår rätt så funkar ingenting
 
Jag har oxå problem med psykvården. Träffade min läkare senast i januari... Fast jag har sagt till flera gånger om tid till hen, får jag inte
 
Min läkare gick i pension, fick en samtalskontakt som skulle hjälpa mig med bland annat läkarkontakter men nu är hon sjukskriven på obestämd tid och jag klarar inte att gå till någon ny
 
Jag hade nog egentligen behövt kolla upp min arm, det är ganska stort till och med för mig tror jag. Fast det brukar ju läka och nu är det väl för sent för att sy ändå
 
Min läkare gick i pension, fick en samtalskontakt som skulle hjälpa mig med bland annat läkarkontakter men nu är hon sjukskriven på obestämd tid och jag klarar inte att gå till någon ny
Min förra Psykläkare var bra. Hade hen i flera år. Men så gick hen över till en annan mottagning så jag fick en ny läkare. Som jag har träffat 2 gånger på 1 halvår...
 
Tack :heart Smått panik över den förra tråden för jag har redan blivit av med både min läkare och nya samtalskontakt och har i princip ingen att prata med i verkligheten. Inte öppet iallafall.

Hade verkligen behövt gå ned och fixa marsvinen inför på lördag men just nu vill jag verkligen inte åka. Börjar gråta så fort jag tänker på det :cry:

Jag tror du överskattar andras mående och underskattar din egen förmåga.

Läste i förra tråden om att återlämna marsvinet. Men det är klart du ska göra. Det känns som du får prestationsångest över att behöva lämna ett djur som inte är i samma skick som när du fick det, men det hoppas jag är fel för så är det ju inte. Jag tror att det kan vara bättre att lämna tillbaka lilla grisen, både för dig och för grisen. Erfarenhet på området (behandling av åkomman) ska inte föraktas i de här fallen och du känner ju att det är dig övermäktigt. Sedan är det ju såklart inte roligt, vi fäster oss vid djur.
 
Jag tror du överskattar andras mående och underskattar din egen förmåga.

Läste i förra tråden om att återlämna marsvinet. Men det är klart du ska göra. Det känns som du får prestationsångest över att behöva lämna ett djur som inte är i samma skick som när du fick det, men det hoppas jag är fel för så är det ju inte. Jag tror att det kan vara bättre att lämna tillbaka lilla grisen, både för dig och för grisen. Erfarenhet på området (behandling av åkomman) ska inte föraktas i de här fallen och du känner ju att det är dig övermäktigt. Sedan är det ju såklart inte roligt, vi fäster oss vid djur.
Överskattar andras måenden gör jag inte för det är anledningen till att jag inte vill prata med någon om mina problem för alla har tillräckligt mycket med sina egna problem redan.

Jag vet inte om jag underskattar min förmåga, tror inte det. Min uppfattning stämmer ju med vad jag gör, oftast mindre än vad jag vill men ibland lyckas jag också.

Jag vill inte lämna tillbaka henne för jag tycker jättemycket om henne och hade det inte varit för hudproblemen så hade jag nog inte tänkt tanken. Hon har ju haft fin hud till för någon månad sedan och sedan har det bara blivit värre. De är behandlade för ohyra i vintras så det känns väldigt osannolikt att det är det men jag har ju inte provat att behandla henne igen. Uppfödaren tyckte att det lät som typisk "teddysvamp" men behandlingen verkar inte funka. Lite "prestige" ligger det nog i det också, det känns verkligen inte kul att köpa ett friskt, riktigt bra marsvin och sedan lämna tillbaka en skorvig, ynklig liten sak som mår dåligt :cry:
 
Överskattar andras måenden gör jag inte för det är anledningen till att jag inte vill prata med någon om mina problem för alla har tillräckligt mycket med sina egna problem redan.

Nja, jag tror att du på något sätt ändå gör det. Jag kan inte förklara det, så jag tror det är bättre att jag lämnar det, men vi tampas alla med ångest och konstiga och irrationella känslor emellanåt. Men för dig känns det som det hamnar i en våldsam karusell med katapultfunktion, för det blir så himla förfärligt när det spinner igång. Som att inte kunna kliva av en fruktansvärd tornado.

Jag vet inte om jag underskattar min förmåga, tror inte det. Min uppfattning stämmer ju med vad jag gör, oftast mindre än vad jag vill men ibland lyckas jag också.

Du lyckas ju med jättemycket, när du inte mår dåligt. Ungefär som att säga att Patrik Sjöberg var en usel idrottare för att han inte kunde prestera om han bröt benet.

Jag vill inte lämna tillbaka henne för jag tycker jättemycket om henne och hade det inte varit för hudproblemen så hade jag nog inte tänkt tanken. Hon har ju haft fin hud till för någon månad sedan och sedan har det bara blivit värre. De är behandlade för ohyra i vintras så det känns väldigt osannolikt att det är det men jag har ju inte provat att behandla henne igen. Uppfödaren tyckte att det lät som typisk "teddysvamp" men behandlingen verkar inte funka. Lite "prestige" ligger det nog i det också, det känns verkligen inte kul att köpa ett friskt, riktigt bra marsvin och sedan lämna tillbaka en skorvig, ynklig liten sak som mår dåligt

Klart vi inte vill lämna bort våra djur, men tajmingen är nog inte den rätta just nu låter det som. Du har nog med andra dåliga djur, som trots allt behöver vård de också. Och det finns bara som mycket ork att dela mellan dem.
 
Tack :heart Smått panik över den förra tråden för jag har redan blivit av med både min läkare och nya samtalskontakt och har i princip ingen att prata med i verkligheten. Inte öppet iallafall.

Hade verkligen behövt gå ned och fixa marsvinen inför på lördag men just nu vill jag verkligen inte åka. Börjar gråta så fort jag tänker på det :cry:

Du vet att du måste inte åka alls om du inte vill? Om du känner att du inte har överskott just nu, så går det nog bra att låta bli.

Och snälla, våga fråga om hjälp när du behöver det! Det känns så mycket bättre som anhörig/kompis att faktiskt få lov att hjälpa när någon man tycker om mår dåligt, än att hållas utanför.
 
Nja, jag tror att du på något sätt ändå gör det. Jag kan inte förklara det, så jag tror det är bättre att jag lämnar det, men vi tampas alla med ångest och konstiga och irrationella känslor emellanåt. Men för dig känns det som det hamnar i en våldsam karusell med katapultfunktion, för det blir så himla förfärligt när det spinner igång. Som att inte kunna kliva av en fruktansvärd tornado.
Jag förstår inte hur du menar

Du lyckas ju med jättemycket, när du inte mår dåligt. Ungefär som att säga att Patrik Sjöberg var en usel idrottare för att han inte kunde prestera om han bröt benet.
Fast jag mår ju dåligt nästan hela tiden och det verkar inte finnas något som hjälper. Hade jag mått bra så hade jag ju kunnat hantera allt som händer och sköta det jag vill trots ångest för det klarar jag ju när jag väl mår lite bättre. Men det håller ju aldrig i sig och det verkar inte finnas någon orsak till varför allting hela tiden svänger så mycket

Klart vi inte vill lämna bort våra djur, men tajmingen är nog inte den rätta just nu låter det som. Du har nog med andra dåliga djur, som trots allt behöver vård de också. Och det finns bara som mycket ork att dela mellan dem.
Jag har skickat till två jag känner och frågat om de är intresserade av de två ungarna jag funderar på att sälja. Jag vet inte vad jag ska göra med Baby. Baby och ungen jag vill sälja är min väns favoriter och jag är lite orolig för hur det kommer att bli om jag gör av med dem. Jag försöker förklara att det är ju inte hon har dem, det är jag, men det verkar inte hjälpa. Jag till och med erbjöd att kastrera Troll och ge dem båda till henne men hon vill inte ha fler marsvin.
Nathalie kommer från samma uppfödare som Baby, men Nathalie har jag haft mycket längre än Baby och för mig är äggstockscystor enklare att hantera än hudproblem. Men jag tycker verkligen jättemycket om Baby. Det finns flera av de andra som jag inte har samma band till men av olika anledningar går det inte att sälja dem.
 
Du vet att du måste inte åka alls om du inte vill? Om du känner att du inte har överskott just nu, så går det nog bra att låta bli.

Och snälla, våga fråga om hjälp när du behöver det! Det känns så mycket bättre som anhörig/kompis att faktiskt få lov att hjälpa när någon man tycker om mår dåligt, än att hållas utanför.
Jag tror att jag kommer att ångra mig om jag inte åker. Men samtidigt är jag rädd att bryta ihop på utställningen.

Killen brukar hjälpa mig med hundarna och ibland pratar jag med mormor, men alla har så mycket egna problem just nu. Har fått en del kommentarer om att jag är iallafall inte tvungen att tvinga iväg mig till jobbet och sådant och då vill jag inte berätta något för då mår jag bara ännu sämre.
 
Jag förstår inte hur du menar

Äh, jag vet nog inte ens vad jag menar, du får se om du hittar någon egen tolkning om du läser igen. Jag tror jag har snurrat in mig :D



Jag försöker förklara att det är ju inte hon har dem, det är jag, men det verkar inte hjälpa. Jag till och med erbjöd att kastrera Troll och ge dem båda till henne men hon vill inte ha fler marsvin.

Dina djur, dina beslut. Tufft om folk inte gillar det du beslutar, men så blir det. Och jag tycker faktiskt det är rätt fräckt att på något sätt insinuera att du ska ha kvar grisarna för VÄNNENS skull. När det är rätt klart att du har lite mer än du orkar med.
 
Äh, jag vet nog inte ens vad jag menar, du får se om du hittar någon egen tolkning om du läser igen. Jag tror jag har snurrat in mig :D





Dina djur, dina beslut. Tufft om folk inte gillar det du beslutar, men så blir det. Och jag tycker faktiskt det är rätt fräckt att på något sätt insinuera att du ska ha kvar grisarna för VÄNNENS skull. När det är rätt klart att du har lite mer än du orkar med.
Jag är helt väck i huvudet av allt gråtande så är glad om jag fattar något av det jag läser.

Jag vet att hon egentligen inte menar något illa, men ibland förstår hon inte. Det är även av henne jag har fått kommentarer om att jag inte behöver jobba eller stiga upp tidigt. Hon är en vän som verkligen ställer upp i vått och torrt i vanliga fall och hon menar verkligen inget illa, men jag blir ledsen ändå
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 753
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 848
Senast: Niyama
·
Hemmet Jag förstörde en kupol till min lampa när jag sparade Radar på den. Kan man köpa nya kupoler någonstans eller måste jag kassera hela lampan?
Svar
2
· Visningar
278
Senast: warg
·
Mat Här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss! Jag börjar med denna nyhet...
27 28 29
Svar
574
· Visningar
41 010

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp