Lyans nya tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gissar att jag mår bättre om jag börjar med abilify igen men vet inte ens om jag vill må bättre. Vet inte vad som är bäst eller värst, att vara deppig på riktigt eller att vara hög på mediciner så allt ser bra ut på utsidan
Det är inte mindre äkta att må bra på medicin än utan. Vissa människor behöver medicin för att vilja och orka leva. Det är inte fusk eller fejk, det bara råkar vara så. Men det är bara du som kan avgöra om du vill äta medicin eller ej.
 
När någon har kronisk fysisk värk tycker vi ( ja jag generaliserar) inte det är konstigt ifall personen äter smärtstillande.

När du nu har ont psykiskt: om en medicin hjälper var inte rädd för att ta den.
Skriv gärna om du orkar, det är dock inget som någon kräver. Känner du att en paus är rätt ta isåfall en paus, känner du att det är rätt att skrivs, så gör det, du är alltid välkommen!! Nu eller i framtiden! :)
 
Vaken igen :(

Var hos min vän en stund igår. Hon kände på sig att något var fel så hon ringde. Sedan hjälpte hon mig att ringa om hö till marsvinen och bjöd på mat så jag fick något i mig för jag hade bara ätit tre mackor på två dagar.

Jag vet inte vad jag känner om abilify. Visst, jag får mycket mer energi men jag har också märkt av att jag har gjort en del impulsiva saker som jag inte hade gjort utan dem och jag blir rastlös. Därav att jag känner mig mer hög än att de faktiskt hjälper
 
Vaken igen :(

Var hos min vän en stund igår. Hon kände på sig att något var fel så hon ringde. Sedan hjälpte hon mig att ringa om hö till marsvinen och bjöd på mat så jag fick något i mig för jag hade bara ätit tre mackor på två dagar.

Jag vet inte vad jag känner om abilify. Visst, jag får mycket mer energi men jag har också märkt av att jag har gjort en del impulsiva saker som jag inte hade gjort utan dem och jag blir rastlös. Därav att jag känner mig mer hög än att de faktiskt hjälper
Bara du kan avgöra vad som är vettigast, men det verkar ofantligt jobbigt att ha det som du har det nu.
 
Funderar på att börja med abilify imorgon igen men kan inte riktigt bestämma mig. Det är vidrigt att må såhär men när jag mår såhär så vill jag inte ens må bättre. Jag vill bara dö och försvinna. Det är så orättvist. Min morbror var nog en av de snällaste människorna som finns och han ville verkligen leva. Det hade varit bättre om han fått leva och jag hade dött istället!
 
Tänker på dig @Lyan. Det känns så orättvist att du fått förlora både din pappa och din morbror på så kort tid. :heart

Skulle du till samtalskontakten den här veckan? Försök berätta för hen vad du känner, om inte annat så kan det vara bra att sätta ord på det...
 
Tagit abilify nu. Blev så knäpp i min dygnsrytm av dem att jag tänkte att jag provar att ta dem på kvällen istället. Knappt ätit något alls idag, en macka och lite havregryn med mjölk. Jag är inte hungrig men ändå så är jag men jag vill inte äta. Är rädd för att äta. När jag kom ned till marsvinen så var allt vatten slut i två av tre burar och jag har så dåligt samvete nu. Hundarna får bara korta promenader så de håller på att bli knäppa av bristen på motion men jag orkar inte gå någonstans
 
Tack för att ni i tråden finns :heart Jag vet inte om jag kan lita på samtalskontakten. Vet inte om jag vågar prata med henne
 
Tack för att ni i tråden finns :heart Jag vet inte om jag kan lita på samtalskontakten. Vet inte om jag vågar prata med henne
Testa, om det inte fungerar får man ta det då, det finns ju fler läkare, terapeuter och psykologer. :heart och nej du är inte en dålig ägare för att dina marsvin hunnit dricka upp sitt vatten. Det händer alla djurägare att djuren hinner "före" ibland.
 
Jag får ångest av att vara hungrig. Har redan ätit massor idag också :(

Vt inte hur jag mår. Lite bättre tror jag men jag vet inte. Håller på med marsvinshus som jag har fått beställda. Det ger mig ångest att ha en massa hängande över mig. Höet jag och min vän var iväg och köpte visade sig vara dåligt så jag har fortfarande inte hittat hö till marsvinen och det stressar mig oerhört.

Imorgon ska jag till samtalskontakten och jag är nervös för det.

Har en del kontakt med killen också och jag vet inte riktigt vad jag känner eller om jag kan lita på honom.
 
Tack :heart
Mår lite bättre tror jag för jag är inte riktigt lika trött men ångesten är djävulsk. Vill bara skrika och dunka huvudet i väggen
 
Gick inget bra när jag var hos henne tror jag. Jag blir alltid jätteosäker och dämpad när jag är hos läkare eller på samtal och hon verkade tycka att det var jobbigt. Hon ordnade iallafall att jag skulle träffa en läkare för hon tyckte att det var viktigt.

Just nu känns allt så hopplöst. Ingenting med djuren är roligt längre. Jag försökte träna lite med Poppy för jag har äntligen hittat godis som hon älskar men så fort jag använde klickern så sprang hon iväg och var sedan livrädd för att ta godiset. Försökte också klippa klorna på marsvinen och det gick lika illa. Vad jag än gör så går det fel vilket gör att det blir svårare och svårare att känna någon glädje för dem alls. Det enda som funkar någorlunda är promenaderna men de är tvångsmässiga och ångestfyllda för att jag måste gå i ett visst tempo och en viss sträcka för att inte få panik över min vikt och hundarna tycker att det är dödstråkigt och bara går och släpar bakom mig. Jag förstår dem. Deras liv är troligen lika pissigt som mitt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 023
Senast: Niyama
·
Hemmet Jag förstörde en kupol till min lampa när jag sparade Radar på den. Kan man köpa nya kupoler någonstans eller måste jag kassera hela lampan?
Svar
2
· Visningar
263
Senast: warg
·
Mat Här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss! Jag börjar med denna nyhet...
19 20 21
Svar
409
· Visningar
30 481
Kropp & Själ Här är en tråd där vi kan diskutera hur vi tycker att man ska bemöta psykiskohälsa på forumet, så behöver vi inte spåra ur andra trådar...
7 8 9
Svar
176
· Visningar
13 630
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Varför finns Israel?
  • Pusseltråden
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp