Lyans nya tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Lyan Jag har också alltid ätit fort och kastat i mig maten, men det är ju inte för den saken skull omöjligt att ändra beteendet. Det är såklart svårare, men det är värt att försöka. Menade även balans som i att äta regelbundet, det är som gjort att kasta i sig maten när man väl äter annars.
 
Jag sov i 13 timmar inatt för jag blir så trött av utställningarna. Denna gången var iallafall roligare än de sista har varit men det ska bli skönt med en paus nu tror jag. Nästa utställningen är inte förrän i februari. Jag struntade i allt vad matångest var igår och bara krängde i mig precis allt jag var sugen på vilket blev rätt enorma mängder socker och kalorier i slutändan. Jag har ångest för det idag men det var det nog värt tror jag.

Jag fick sålt flera av armbanden och Dominik blev BIS pet 2.

Det var flera som kom och kramade mig för de har läst på facebook att jag har mått så dåligt sista tiden och det både kändes bra och lite jobbigt eftersom det betyder att jag har fått folk oroliga för mig och det är ju inte så bra.

Om jag struntar i allt vad ångest och dåligt mående heter så går det nog att räkna igår som en lyckad dag.

23659170_1624623000934269_4034797363334224378_n.jpg
 
@Lyan Jag har också alltid ätit fort och kastat i mig maten, men det är ju inte för den saken skull omöjligt att ändra beteendet. Det är såklart svårare, men det är värt att försöka. Menade även balans som i att äta regelbundet, det är som gjort att kasta i sig maten när man väl äter annars.
Jag har så extremt svårt att hålla rutiner. Jag måste verkligen bli bättre på det, både med maten och allt annat. Vet bara inte hur jag ska klara det
 
Använd din smartphone! Jag har jättemycket nytta av min. Jag använder kalendern, jättepraktiskt att kunna få aviseringar för sånt som ska göras regelbundet (i mitt fall t ex skriva in alla stallpass varje månad). Google keep är också bra, jag har t ex en lista på nyttig mat som jag inte ska glömma att jag gillar.
 
När jag var som sämst i mitt mående ställde jag klockan på mobilen med jämna mellanrum. När den ringde var det dags att gå ut i köket och fixa något att äta, vare sig jag var hungrig eller inte. På det sättet fick jag rutiner för mat och fick även igång hungern. Men jag erkänner, det finns vissa dagar jag inte får till det med maten, trots alarmet :(. Även medicintiderna finns inlagda så att jag inte ska glömma ta...ett litet tips du kanske kan testa....
 
Att ställa mobilen funkar inte för jag har inte självdiciplin nog för att göra det jag ska. Medicinerna har jag faktiskt koll på, har bara larm på dem som ska tas kl. 5 på morgonen.
Att fixa en lista med mat jag äter var en bra idé för jag glömmer ofta vad jag tycker om och står som ett fån i butiken för att huvudet inte funkar.

Idag har jag ätit 2 dl havregryn, en hel ask körsbärstomater, ett äpple och nu lasagne. Känner mig fet och äcklig :cry:
 
Att ställa mobilen funkar inte för jag har inte självdiciplin nog för att göra det jag ska. Medicinerna har jag faktiskt koll på, har bara larm på dem som ska tas kl. 5 på morgonen.
Att fixa en lista med mat jag äter var en bra idé för jag glömmer ofta vad jag tycker om och står som ett fån i butiken för att huvudet inte funkar.

Idag har jag ätit 2 dl havregryn, en hel ask körsbärstomater, ett äpple och nu lasagne. Känner mig fet och äcklig :cry:

Okej, det är typ 1200kcal beroende på portionerna. Det är ju mindre än vad en människa gör av med bara på att existera.
Helt ok att ta en till måltid om du känner dig hungrig!

Men jag VET, det går inta att bara strunta i ångesten, men FÖRSÖK:heart Du är absolut inte äcklig!

(Min kropp bränner 1400kcal bara av att finnas till, typ ligga i sängen och inget göra)
 
Okej, det är typ 1200kcal beroende på portionerna. Det är ju mindre än vad en människa gör av med bara på att existera.
Helt ok att ta en till måltid om du känner dig hungrig!

Men jag VET, det går inta att bara strunta i ångesten, men FÖRSÖK:heart Du är absolut inte äcklig!

(Min kropp bränner 1400kcal bara av att finnas till, typ ligga i sängen och inget göra)
Lasagnen är 550 kalorier plus ketchup. Det andra vet jag inte.

Min ämnesomsättning verkar vara ganska dålig sedan jag började med seroquel men jag vet inte hur många kalorier som jag gör av med när jag gör ingenting. Men jag går upp i vikt om jag äter normalt (frukost, lunch och lagad middag) och gör ingenting. Och det var när jag vägde 68kg.

Äter ris nu. Jag är egentligen inte hungrig utan bara sugen och det stör mig
 
Lasagnen är 550 kalorier plus ketchup. Det andra vet jag inte.

Min ämnesomsättning verkar vara ganska dålig sedan jag började med seroquel men jag vet inte hur många kalorier som jag gör av med när jag gör ingenting. Men jag går upp i vikt om jag äter normalt (frukost, lunch och lagad middag) och gör ingenting. Och det var när jag vägde 68kg.

Äter ris nu. Jag är egentligen inte hungrig utan bara sugen och det stör mig
Du ska ju inte gå runt och vara hungrig. Men för att minska ångesten något kanske du kan byta ut mindre bra mat mot en sallad eller lite mer grönt.
Tex broccoli kan du äta kilovis och ändå inte komma upp i dagsbehovet. Kokad blomkål?

Det där med medicin och ämnesomsättning är jag dålig på så det vågar jag inte säga något om.
 
Du ska ju inte gå runt och vara hungrig. Men för att minska ångesten något kanske du kan byta ut mindre bra mat mot en sallad eller lite mer grönt.
Tex broccoli kan du äta kilovis och ändå inte komma upp i dagsbehovet. Kokad blomkål?

Det där med medicin och ämnesomsättning är jag dålig på så det vågar jag inte säga något om.
Jag blir inte mätt på grönsaker :( Jag använder ibland tomater för att ha något att tugga på när jag inte är hungrig men måste småäta ändå. Borde köpa andra grönsaker och göra samma med men det är så få jag tycker om. Kokad blomkål äter jag om jag har sås till.

Vill tillbaka till när jag inte hade någon aptit
 
Vad tycker du om typ gurka och morötter? Det kan jag ha att gnaga på när jag har tuggbehov men ingen hunger.
Eller tomat som du säger.

Testa någon udda frukt? Drakfrukt, stjärnfrukt, persimon, kinesiska päron, rambuntan?:D

Jag försöker att inte räkna grönsaker och frukt då det ju egentligen bara är bra saker i, inom rimliga mängder förstås:)

Soppa? Typ varma koppen?
 
Vad tycker du om typ gurka och morötter? Det kan jag ha att gnaga på när jag har tuggbehov men ingen hunger.
Eller tomat som du säger.

Testa någon udda frukt? Drakfrukt, stjärnfrukt, persimon, kinesiska päron, rambuntan?:D

Jag försöker att inte räkna grönsaker och frukt då det ju egentligen bara är bra saker i, inom rimliga mängder förstås:)

Soppa? Typ varma koppen?
Morötter åt jag när jag inte hade någon aptit men jag har rätt svårt för dem i vanliga fall. Gurka är för blött men ganska gott. Med tzatziki äter jag dock båda.

Jag har testat några ovanliga saker men det enda jag gillat är granatäpple med glass.

Soppa blir jag inte mätt på för det mesta och jag har svårt för färdiga soppor men jag brukar göra svampsoppa till kvällsmat ibland.

När jag är sötsugen brukar jag värma hallon i mikron och blanda i sötningsmedel, det funkar bra. Hallon funkar också ibland när jag försöker tvinga i mig kvarg
 
Har du provat squash? Det är gurkigt men fastare och torrare i konsistensen, särskilt om man köper ganska små.
 
Har du provat squash? Det är gurkigt men fastare och torrare i konsistensen, särskilt om man köper ganska små.
Skivad o stekt i olivolja är mums.:d Funkar med aubergine också.
@Lyan gillar ju tzatziki, går att doppa allt i det, t ex morotsstavar, vit o rödkålsbitar osv... i all oändlighet.
 
Tror att jag har ätit squash någon gång men är inte säker. Får se om jag klarar att ta mig iväg till butiken och köpa lite allt möjligt och prova. Får se om de har någon god tzatziki också.
 
Bara en riktig pissdag där jag inte klarar att göra något för jag har sådan ångest :cry: Jag vill gå ut en långrunda med hundarna och fixa med marsvinen men det enda jag får gjort är att sitta vid datorn för att försöka distrahera mig. Vilket inte funkade för jag har skurit mig och inte ens det kunda jag göra ordentligt
 
Men lilla lyan :heart

Om det är någon tröst så är du inte ensam, jag failade att gå till gymmet idag, kom till dörrarna men klarade inte av att gå in bara började gråta pga ångest.

Det är ok att ha dåliga dagar även om det är jätte jobbigt.
 
Men lilla lyan :heart

Om det är någon tröst så är du inte ensam, jag failade att gå till gymmet idag, kom till dörrarna men klarade inte av att gå in bara började gråta pga ångest.

Det är ok att ha dåliga dagar även om det är jätte jobbigt.
:cry:
Jag försöker cykla men det går inget vidare. Har redan ätit massor idag så har tokångest nu :cry:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
9 983
Senast: Niyama
·
Hemmet Jag förstörde en kupol till min lampa när jag sparade Radar på den. Kan man köpa nya kupoler någonstans eller måste jag kassera hela lampan?
Svar
2
· Visningar
263
Senast: warg
·
Mat Här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss! Jag börjar med denna nyhet...
18 19 20
Svar
390
· Visningar
29 331
Senast: Exile
·
Kropp & Själ Här är en tråd där vi kan diskutera hur vi tycker att man ska bemöta psykiskohälsa på forumet, så behöver vi inte spåra ur andra trådar...
7 8 9
Svar
176
· Visningar
13 623
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hat
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Barn och djur

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp