Lyans nya tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Poppy har ondare idag :(

Och voxran har tydligen börjat verka för jag har mer energi och har varit uttråkad men också mycket mer ångest, meningslöshet och viktpanik så tror att jag bör sluta med den
 
Och voxran har tydligen börjat verka för jag har mer energi och har varit uttråkad men också mycket mer ångest, meningslöshet och viktpanik så tror att jag bör sluta med den
Eller så är det inte medicinen som gör att du mår annorlunda, ditt mående tycks ju svänga på exakt det viset. Rådgör med läkare innan slutar iaf :)
 
Det stämmer ganska bra med när jag höjde den. Men kommer inte sluta utan att prata med läkaren.

Det är konstigt att så fort jag mår bättre så mår jag istället sämre på ett annat sätt. När jag är orkeslös så spelar saker inte så stor roll men när jag blir piggare mår jag mycket mycket sämre. Det känns nästan som att det är bäst för mig att förbli deprimerad
 
Det stämmer ganska bra med när jag höjde den. Men kommer inte sluta utan att prata med läkaren.

Det är konstigt att så fort jag mår bättre så mår jag istället sämre på ett annat sätt. När jag är orkeslös så spelar saker inte så stor roll men när jag blir piggare mår jag mycket mycket sämre. Det känns nästan som att det är bäst för mig att förbli deprimerad

Jag har inte samma diagnoser som du har, men jag har diskuterat med läkare angående om Voxra skulle vara lämpligt för mig (jag behöver något som piggar upp). Men det rekommenderades inte på grund av att jag har en historik med ätstörningar och ångest, eftersom att Voxran kan påverka de sakerna negativt. Däremot så kommer jag förhoppningsvis snart börja med Elvanse, som jag tror var på tapeten för din del också (?). Och med det sagt så vet jag personer som har haft både ätstörningar och ångest som Voxra fungerar på, men tänkte att det här kunde vara intressant ändå.
 
Jag har inte samma diagnoser som du har, men jag har diskuterat med läkare angående om Voxra skulle vara lämpligt för mig (jag behöver något som piggar upp). Men det rekommenderades inte på grund av att jag har en historik med ätstörningar och ångest, eftersom att Voxran kan påverka de sakerna negativt. Däremot så kommer jag förhoppningsvis snart börja med Elvanse, som jag tror var på tapeten för din del också (?). Och med det sagt så vet jag personer som har haft både ätstörningar och ångest som Voxra fungerar på, men tänkte att det här kunde vara intressant ändå.
Jag tror inte att voxra funkar för mig. Fast det verkar inte som att något funkar på mig :( varje gång jag blir piggare så kommer meningslösheten tillbaka istället. Min läkare pratade om elvanse ja. Får se vad han säger när jag pratar med honom nästa gång
 
Jag tror inte att voxra funkar för mig. Fast det verkar inte som att något funkar på mig :( varje gång jag blir piggare så kommer meningslösheten tillbaka istället. Min läkare pratade om elvanse ja. Får se vad han säger när jag pratar med honom nästa gång

Nej, det låter kanske lite som att den triggar jobbiga sidor för dig. Men det gör den för många andra också, så det är inte bara du, dvs. kan nog något annat fungera för dig :) Jag vet att du testat mycket, att du får kämpa på i motvind, och att det är en klen tröst. Sedan känner jag igen mig i att meningslösheten och ångesten som kommer som ett brev på posten när man har energi nog att orka oroa sig. Det suger. Så har det varit för mig i veckan också, men nu börjar kroppen jävlas igen och jag är för trött för dödsångest - men den lär komma tillbaka när orken finns för den.
 
Nej, det låter kanske lite som att den triggar jobbiga sidor för dig. Men det gör den för många andra också, så det är inte bara du, dvs. kan nog något annat fungera för dig :) Jag vet att du testat mycket, att du får kämpa på i motvind, och att det är en klen tröst. Sedan känner jag igen mig i att meningslösheten och ångesten som kommer som ett brev på posten när man har energi nog att orka oroa sig. Det suger. Så har det varit för mig i veckan också, men nu börjar kroppen jävlas igen och jag är för trött för dödsångest - men den lär komma tillbaka när orken finns för den.
Det är just det där med att allt blir meningslöst så fort jag blir piggare som gör att jag känner att det aldrig kommer att bli bra och att det nog är bättre om jag är deprimerad till en viss del så jag inte orkar bry mig om att allt är meningslöst. För meningslöshetskänslan och ångesten kommer jag nog aldrig att bli av med oavsett vad de gör eller trycker i mig för mediciner
 
Aldrig är man så hungrig som när man försöker låta bli att överäta. Balans är väl grejen där, att äta regelbundet och vettigt. Även om man råkat hetsäta, och egentligen vill kompensera genom att äta mindre.
Jag överäter hela tiden. Enda anledningen till att jag inte har gått upp mer än två kilo är för att jag cyklar som en idiot
 
Jag har löst den värsta hetsätningen med att inte ha några pengar hemma så jag kan inte köpa onyttigheter. Men jag har ju fortfarande mat hemma som jag äter för mycket av. Många gånger äter jag för att jag är uttråkad eller har ångest men ofta är jag hungrig hela tiden. Att äta grönsaker verkar trigga hungern dessutom :-(
 
Jag har löst den värsta hetsätningen med att inte ha några pengar hemma så jag kan inte köpa onyttigheter. Men jag har ju fortfarande mat hemma som jag äter för mycket av. Många gånger äter jag för att jag är uttråkad eller har ångest men ofta är jag hungrig hela tiden. Att äta grönsaker verkar trigga hungern dessutom :-(

Usch då. Proteiner istället kanske, du gillade ägg minns jag? Får du i dig tillräckligt med kött/fisk?
 
Usch då. Proteiner istället kanske, du gillade ägg minns jag? Får du i dig tillräckligt med kött/fisk?
Jag har börjat göra pannkakor nästan varje dag för det är gott och ganska mättande och då har jag ett ägg. Kött och fick äter jag i princip aldrig för jag har inte tillräcklig motivation och ork för att tillaga det och färdigt är dyrt och inte så gott
En viss vikt gör ingen lycklig. Självsvält gynnar ingens psykiska mående och framförallt inte en person med psykisk ohälsa i botten. Försök ta upp den här problematiken med din läkare så du kan få anpassad hjälp. Svälten kommer aldrig att lyfta dig på något sätt.
Jag svälter inte mig, jag äter för mycket. Men eftersom jag cyklar så mycket går jag inte upp hysteriskt mycket i vikt. Jag vet att det inte löser allting att vara smal, men om jag tycker att jag är smal och fin så slipper jag kanske en orsak till ångest
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 602
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 723
Senast: Niyama
·
Hemmet Jag förstörde en kupol till min lampa när jag sparade Radar på den. Kan man köpa nya kupoler någonstans eller måste jag kassera hela lampan?
Svar
2
· Visningar
276
Senast: warg
·
Mat Här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss! Jag börjar med denna nyhet...
26 27 28
Svar
553
· Visningar
39 008
Senast: Human
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp